Devi W, Cici (2012) Hubungan pola asuh orang tua dengan kecerdasan sosial pada siswa kelas VI SD Jatimulyo 01. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08410116_Pendahuluan.pdf Download (663kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08410116_Indonesia.pdf Download (163kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08410116_Inggris.pdf Download (93kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08410116_Arab.pdf Download (409kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08410116_Bab_1.pdf Download (391kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08410116_Bab_2.pdf Download (754kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08410116_Bab_3.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08410116_Bab_4.pdf Download (505kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08410116_Bab_5.pdf Download (331kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08410116_Daftar_Pustaka.pdf Download (177kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
08410116_Lampiran.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Keluarga adalah lingkungan pertama bagi proses pertumbuhan sikap sosial dan kemampuan hubungan sosial anak. Dalam keluarga berlangsung pengembangan sikap sosial awal yang akan menopang perkembangan sikap sosial selanjutnya. Kemampuan bergaul yang diperoleh dilingkungan keluarga akan mendasari kemampuan bergaul yang lebih luas.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tipe pola asuh orang tua dan tingkat kecerdasan sosial serta hubungan antara pola asuh orang tua dengan kecerdasan sosial siswa Sekolah Dasar Jatimulyo 0I. Hipotesis yang diajukan adalah terdapat hubungan yang signifikan antara pola asuh orang tua dengan kecerdasan sosial.
Metode pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan metode angket. Angket penelitian terdiri dari dua angket yaitu angket pola asuh orang tua dan kecerdasan sosial yang terdiri dari 27 aitem pola asuh orang tua dan 15 aitem kecerdasan sosial . Teknik analisa yang digunakan adalah analisa product moment.
Hasil penelitian tentang pola asuh orang tua dengan kecerdasan sosial menunjukkan bahwa 1). Jenis pola asuh orang tua siswa kelas VI di Sekolah Dasar Jatimulyo 0I adalah pola asuh demokratis.2). Tingkat kecerdasan sosial pada siswa Sekolah Dasar Jatimulyo 0I berada pada kategori tinggi. Hal ini ditunjukkan dengan frekuensi 28 dan presentasenya sebesar 64 %. 3). Ada hubungan yang positif antara pola asuh Authoritative/demokratis dengan kecerdasan sosial anak yang menunjukkan bahwa rhit = 0,452 dan rtabel =
0,002. Tidak ada hubungan yang positif antara pola asuh permisif dengan kecerdasan sosial anak yang menunjukkan bahwa rhit = -200 dan rtabel = 0,192. Tidak ada hubungan yang positif antara pola asuh Authoritarian/otoriter dengan kecerdasan sosial anak yang menunjukkan bahwa rhit = 0,181 dan rtabel = 0,238.Dari hasil analisa tersebut menunjukkan bahwa pola asuh yang terbaik adalah pola asuh demokratis, dikarenakan pola asuh demokratis mempengaruhi kecerdasan sosial pada anak.
ENGLISH:
Family is the first environment for the growth of social attitudes and social relationship skills of children. In the family pass off development of early social attitudes that will support the further development of social attitudes. Social skills acquired within the family will underpin the wider social skills.
The purpose of this study was to determine the type of parenting parents and the level of social intelligence and the relationship between parenting parents with elementary school students' social intelligence Jatimulyo 0I. The hypothesis is that there is a significant relationship between parenting parents with social intelligence.
Methods of data collection in this study using questionnaires. Questionnaire consisted of two questionnaires are questionnaires parenting parents and social intelligence that consists of 27 item parenting parents and 15 item social intelligence. Analytical technique used is the product moment analysis.
The results of research on parenting parents with social intelligence indicates that 1). Type parenting parents of students in an elementary school Jatimulyo 0I class VI is parenting Authoritative/democratic. 2). The level of social intelligence on elementary school students Jatimulyo 0I in high category. This is indicated by the frequency of 28 and the percentage is 64%. 3). There was a significant positive correlation between Authoritative/democratic parenting children with social intelligence indicating that rhit = 0.452 and rtable = 0.002, and there is no positive correlation between permissive parenting children with social intelligence that shows that rhit = -200 and rtabel = 0.192.and there is no positive relationship between authoritarian/otoriter parenting children with social intelligence that shows that rhit = 0.181 and = 0.238 rtabel. From the results of this analysis indicate that the best parenting is parenting democracy, because democratic parenting affects social intelligence in children .
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Hidayah, Rifa | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Pola asuh dan Kecerdasan Sosial; Parenting and Social Intelligence | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170102 Developmental Psychology and Ageing | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170102 | ||||||
Depositing User: | Ratih Novitasari | ||||||
Date Deposited: | 28 Sep 2015 10:36 | ||||||
Last Modified: | 28 Sep 2015 10:36 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2225 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |