Khotob, Zainul (2013) Perancangan sekolah dasar Islam khusus anak cacat fisik di Malang: Tema behaviour architecture. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
09660041_Pendahuluan.pdf Download (521kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
09660041_Indonesia.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
09660041_Inggris.pdf Download (138kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
09660041_Arab.pdf Download (174kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
09660041_Bab_1.pdf Download (40kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
09660041_Bab_2.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
09660041_Bab_3.pdf Download (138kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
09660041_Bab_4.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
09660041_Bab_5.pdf Download (985kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 6)
09660041_Bab_6.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 7)
09660041_Bab_7.pdf Download (17kB) | Preview |
|
|
Text (References)
09660041_Daftar_Pustaka.pdf Download (20kB) | Preview |
|
Text (Appendices)
09660041_Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (32MB) | Request a copy |
Abstract
INDONESIA:
Perkembangan berbagai aspek kehidupan menuntut setiap individu untuk memiliki kemampuan dasar yang dapat digunakan sebagai alat dalam persaingan global. Anak cacat fisik merupakan bagian dari masyarakat umum yang memiliki persamaan hak dan kewajiban untuk mendapatkan pelayanan pendidikan sebagai peran serta di dalam pembangunan nasional. Perkembangan pelayanan pendidikan kepada penyandang cacat fisik diwujudkan melalui pemberian fasilitas yang menampung kegiatan yang bertujuan memberikan bekal ilmu pengetahuan serta pelatihan keterampilan sehingga mampu menjadi individu yang mandiri dan aktif.
Kota Malang merupakan Kota Pendidikan, dimana banyak berdiri gedung-gedung sekolah dan universitas-universitas, akan tetapi untuk sekolah yang menampung anak cacat fisik masih jarang ditemukan. Adapun suatu lembaga yang menampung anak cacat, rata-rata hanya sekedar menampung anak cacat fisik bukan untuk memberikan mereka pendidikan dan pelatihan keterampilan. Seiring dengan berjalannya zaman dimana manusia terus berkembang dan teknologi semakin canggih diharapkan pula program pendidikan terhadap anak yang cacat fisik juga tetap berjalan dan terus berkembang dalam masyarakat glo bal. Perkembangan teknologi yang semakin maju, tidak ada hal yang tidak mungkin untuk dilakukan membantu anak cacat fisik yang membutuhkan, termasuk dengan adanya Sekolah Dasar Islam Khusus Anak Cacat Fisik.
Sekolah Dasar Islam Khusus Anak Cacat Fisik merupakan bangunan yang ditujukan untuk anak cacat fisik, sehingga bangunan ini perlu mempertimbangkan kebiasaan dan kebutuhan anak cacat fisik. Mengingat pengguna sekolah adalah anak cacat fisik yang memiliki kebutuhan yang berbeda-beda berdasarkan jenis ketunaan yang dialami, maka dari itu, perlu adanya pengklasifikasian ruang berdasarkan kebutuhan anak tersebut. Pengklasifikasian ruang merupakan upaya untuk memberikan teritorialitas yang nyata bagi anak cacat fisik serta untuk memudahkan proses belajar-mengajar. Untuk itu, perancangan Sekolah Dasar Islam Khusus Anak Cacat Fisik menggunakan tema Behaviour Architecture dengan fokus teritorialitas (territoriality), teritorialitas merupakan daerah atau wilayah yang dianggap sudah menjadi hak seseorang atau sekelompok orang dan munculnya wilayah ini dikarenakan kebutuhan pengguna itu sendiri.
ENGLISH:
Development in many aspects of life pretent to every single body must be able to mastered basic skill that can use in this global era. A child with different ability is part of social life has the same human right and fill the role for getting an education service as a role in Notional development. The concrete education service given to the different ability showed by facility that given to accommodate activity by exploring knowledge also training so they able to be an active and independent person.
Malang is an educational city, there are stand many schools and universities, but the school or university that accepts the different ability student is still rare. Therefore an institute or organizations which accommodate the child who has different ability averagely only accommodate without give them education and soft skill. In a row with era which human continuously growth and technology becomes an advance technology hopefully the education program especially for different ability child will continuously growth in this global society. Outgrowth of advance technology, impossible is nothing to help the different ability children, including with the Islamic Elementary School Especially for Different Ability Children.
Islamic Elementary School Especially for Different Ability Children is a building which for a different ability children, in order to think about their habit and need of different ability children. In condition of the learners is a child with different ability which has a different need based on their differenity, that’s why, we need to classify the room based on their need. The classificat ion of the room is an effort to give a real teriteriolity to the children with different ability also to make it easier the teaching leaning process. Those are the reason why we have to build or stake an Islamic Elementary School Especiaaly for Different Ability Child with theme Behaviour Architecture with territoriality focus, territoriality is a area or region that deem becomes a right of someone or society and the territoliality rise because of the need of the user it self.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Junara, Nunik and Rahmah, Sukmayati | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Anak cacat fisik; Kota Malang; Sekolah Dasar Islam; Teritorialitas; Different Ability Child; Malang City; Islamic Elementary School; Territoriality | |||||||||
Subjects: | 12 BUILT ENVIRONMENT AND DESIGN > 1201 Architecture > 120101 Architectural Design > 12010128 Behaviour Setting 12 BUILT ENVIRONMENT AND DESIGN > 1201 Architecture > 120110 Architecture of Building for Educational and Research Purposes > 12011001 Primary and Secondary School Buildings |
|||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Arsitektur | |||||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | |||||||||
Date Deposited: | 11 Aug 2015 08:56 | |||||||||
Last Modified: | 11 Aug 2015 08:56 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1283 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |