Indana, Finanin Nur (2014) Hubungan kontrol diri dengan kedisiplinan belajar siswa di MTs Negeri Tarik-Sidoarjo. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10410181 Pendahuluan.pdf Download (222kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10410181 Indonesia.pdf Download (42kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10410181 Inggris.pdf Download (37kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10410181 Arab.pdf Download (320kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10410181 Bab 1.pdf Download (335kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10410181 Bab 2.pdf Download (534kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10410181 Bab 3.pdf Download (571kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10410181 Bab 4.pdf Download (533kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10410181 Bab 5.pdf Download (278kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10410181 Daftar Pustaka.pdf Download (122kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
10410181 Lampiran.rar Download (656kB) |
Abstract
INDONESIA:
Kurangnya kontrol diri dalam diri individu dan rendahnya kedisiplinan belajar pada siswa dapat menimbulkan beberapa problem dalam menjalani aktivitas sehari-hari terutama dalam proses belajar. Hal ini dapat merusak masa depan para siswa terutama dalam hal meraih prestasi belajar, cita-cita, serta kesuksesan masa depan. Jika para guru berharap siswanya memiliki kedisiplinan belajar yang baik maka siswa tersebut hendaknya terlebih dahulu memiliki kontrol diri yang baik pula agar mampu mengendalikan aktivitas-aktivitas yang membuat belajarnya terbengkalai.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat control diri dan tingkat kedisiplinan belajar serta hubungan control diri dengan kedisiplinan belajar siswa di MTs Negeri Tarik-Sidoarjo. Hipotesis yang diajukan adalah ada hubungan antara control diri dengan kedisiplinan belajar. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan jenis masalah korelasi, data yang diperoleh dari hasil penelitian ini digunakan untuk mengungkap dua variable yaitu tingkat konrol diri dan kedisiplinan belajar. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa-siswi MTs Negeri Tarik-Sidoarjo dengan jumlah sampel 110 siswa dan menggunakan teknik sampel random. Instrument penelitian menggunakan skala control diri dan skala kedisiplinan belajar. Teknik analisis data menggunakan product moment correlation dengan menggunakan SPSS versi 16.0 for windows.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa tingkat control diri siswa berada pada tingkat tinggi dengan prosentase 61.8%, dan tingkat kedisiplinan belajar siswa berada pada tingkat tinggi pula dengan prosentase 73.6%. Korelasi antara dua variable tersebut (rxy) = 0.673 dan nilai probabilitas (P = 0.000) dengan sampel 110 murid menunjukkan bahwa ada hubungan positif yang signifikan antara control diri dengan kedisiplinan belajar. Artinya tingkat control diri memiliki hubungan dengan tingkat kedisiplinan belajar siswa, jika tingkat control diri tinggi maka tingkat kedisiplinan belajar akan tinggi pula dan demikian pula sebaliknya.
ENGLISH:
Lack of self control in the individual and the lack of discipline in students learning it may cause some problem in live daily activities especially in the learning process. This could damage the future of the students, especially in terms of learning achievement, ideals, as well as the success of the future. If the teacher had hoped to their students having discipline of learning which either the student should first having self-control that good too to be able to control's activities that makes learning neglected.
The purpose of this research is determine the level of control self and rate discipline learning and relations control self with discipline learning students in MTs Negeri Tarik-Sidoarjo. The hypothesis put forward is there a relationship between self control and discipline of study. This research is quantitative research with this type of problem correlation, data obtained from the results of this research were used to uncover two variable that is self konrol level and discipline of study. The population in this research is the students MTs Negeri Tarik- Sidoarjo with a total sample of 110 students and using the technique of random sample. Instrument research using a scale control of self and the scale of discipline of learning.Engineering analysis of data using product moment correlation by using spss 16.0 for the version of windows.
The results showed that the level of self control students were at a high level with a percentage of 38.4%, and the level of discipline of learning students are at high levels by percentage of 73.6%. The correlation between these two variables (rxy) = 0.673 And value of probability (P = 0.0000) with a sample of 110 students showed that there was a significant positive relationship between self control and discipline to learn. It means level control self having relation to level discipline learning students, if to level control self high the level discipline learning will also high and so it otherwise.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Kontrol Diri; Kedisiplinan Belajar; Self Control; Discipline Learning |
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology |
Departement: | Fakultas Psikologi |
Depositing User: | Saputra Edi |
Date Deposited: | 30 Jul 2015 10:52 |
Last Modified: | 30 Jul 2015 10:52 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/632 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |