Argaleta P, Susila (2014) Hubungan dukungan sosial orangtua dengan prokrastinasi akademik dalam mengerjakan tugas sekolah pada siswa SMA PGRI KOTA BATU. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10410149 Pendahuluan.pdf Download (662kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10410149 Indonesia.pdf Download (8kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10410149 Inggris.pdf Download (153kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10410149 Bab 1.pdf Download (433kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10410149 Bab 2.pdf Download (452kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10410149 Bab 3.pdf Download (528kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10410149 Bab 4.pdf Download (414kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10410149 Bab 5.pdf Download (231kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10410149 Daftar Pustaka.pdf Download (136kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
10410149 Lampiran.rar Download (2MB) |
Abstract
INDONESIA:
Dukungan sosial orang tua merupakan salah satu elemen penting yang diterima oleh anak karena dengan dukungan yang diterima anak akan merasa dekat dengan orang tua dan hubungan di antara keduanya akan lebih baik. Prokrastinasi merupakan kebiasaan menunda untuk memulai menyelesaikan segala sesuatu. Prokrastinasi dapat dipandang dari berbagai segi, karena prokrastinasi melibatkan berbagai unsur masalah yang kompleks yang saling terkait satu dengan yang lainnya.
Penelitian ini dilakukan di SMA PGRI Kota Batu. Penelitian ini merumuskan suatu masalah tentang (1) Bagaimanakah tingkat dukungan sosial dalam mengerjakan tugas sekolah pada Siswa SMA PGRI Kota Batu ? (2) Bagaimanakah tingkat prokrastinasi dalam mengerjakan tugas sekolah pada Siswa SMA PGRI Kota Batu ? (3) Bagaimanakah hubungan antara dukungan sosial dengan prokrastinasi akademik dalam mengerjakan tugas sekolah pada Siswa SMA PGRI Kota Batu ? dan penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tingginya dukungan sosial, prokrastinasi, dan membuktikan adanya hubungan di antara keduanya.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif yang dilakukan di SMA PGRI Kota Batu dengan jumlah populasi 81 siswa yang kemudian diteliti secara keseluruhan yang sebelummya siswa tersebut diambil sesuai dengan tujuan penelti purposive sampling. Skala yang digunakan dalam penelitian adalah skala Dukungan Sosial dan Skala Prokrastinasi, selain itu peneliti juga menggunakan metode dokumentasi, observasi dan wawancara.
Dari hasil pengujian data skala dukungan sosial yang telah dilakukan oleh peneliti rata-rata siswa mendapatkan tingkat dukungan sosial sedang yakni 66,7%, sedangkan kategori tinggi sebesar 18,5% dan kategori rendah sebesar 14,8%. Sedangkan untuk skala prokrastinasi rata-rata siswa memiliki tingkat prokrastinasi sedang yakni sebesar 59,2%, dan kategori tinggi sebesar 19,8% serta kategori rendah sebesar 21%. Kemudian setelahj dilakukan analisa data dengan menggunakan korelasi product moment dengan bantuan SPSS 16.0 didapatkan hasil sebesar 0,239 dan signifikansi 0,031. Dari hasil tersebut terbukti bahwa tidak ada hubungan antara Dukungan Sosial dan Prokrastinasi Akademik pada siswa SMA PGRI ota Batu, karena hipotesis awal peneliti mengakatakan bahwa Jika Dukungan Sosial tinggi makan tingkat prokrastinasi rendah, begitu juga sebalinya jika tingkat Dukungan Sosial rendah maka prokrastinasi tinggi.
ENGLISH:
Social support of parents is one of the important elements received by the child because the child support received will feel close to their parents and the relationship between the two would be better. Procrastination is a habit of delaying the start finish everything. Procrastination can be viewed in many ways, because of procrastination involves various elements of complex issues that are related to one another.
This research was conducted in SMA PGRI Batu City. This study formulates a problem of ( 1 ) How is the level of social support in the school work in high school students PGRI Batu City ? ( 2 ) How is the level of procrastination in school work on High School Students PGRI Batu City ? ( 3 ) What is the relationship between social support with academic procrastination in school work on High School Students PGRI Batu City ?. Moreover, this study aims to determine the high social support, procrastination, and prove the existence of a relationship between them.
This study was conducted using quantitative methods in SMA PGRI Batu City with a population of 81 students were then examined as a whole that the student previously taken in accordance with the purpose of research institute, purposive sampling. The scale used in the study is the scale and the Social Support Scale Procrastination, besides researchers also used the method of documentation, observation and interviews.
From the results of testing the social support scale data has been done by researchers on average student’s gain the level of social support was 66.7 %, while the high category of 18.5 % and 14.8% lower category. As for procrastination scale the average student has a moderate level of procrastination which amounted to 59.2 %, and 19.8% of high category and 21% lower category. Then after analysis of data using product moment correlation with SPSS 16.0 showed significance at 0.239 and 0.031. From these results it is evident that there is no relationship between Social Support and Academic Procrastination in high school students PGRI Batu City, because early researchers hypothesized was saying that if high social support eating a low level of procrastination, as well as if the opposite of the low levels of social support the high procrastination.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Dukungan Sosial; Prokrastinasi Akademik; Social Support; Academic Procrastination |
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology |
Departement: | Fakultas Psikologi |
Depositing User: | Chusnul Faida Ulfa |
Date Deposited: | 30 Jul 2015 16:25 |
Last Modified: | 30 Jul 2015 16:25 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/633 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |