Iman, Moch Nurul (2012) Strategi inovasi produk dalam customer relationship marketing untuk meningkatkan motivasi membeli konsumen: Studi kasus di PT. Taman Surya Kencana Tulangan Sidoarjo. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
05110210_Pendahuluan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
05110210_Indonesia.pdf Download (119kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
05110210_Inggris.pdf Download (104kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
05110210_Arab.pdf Download (79kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
05110210_Bab_1.pdf Download (217kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
05110210_Bab_2.pdf Download (586kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
05110210_Bab_3.pdf Download (213kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
05110210_Bab_4.pdf Download (467kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
05110210_Bab_5.pdf Download (156kB) | Preview |
|
|
Text (References)
05110210_Daftar_Pustaka.pdf Download (367kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
05110210_Lampiran.pdf Download (776kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Pembangunan sektor property khususnya jasa konstruksi rumah tinggal saat ini berkembang pesat. Hal ini menyebabkan perluasan peluang untuk saling berkompetisi dalam persaingan harga, produk maupun pasar konsumen juga semakin berat. Dalam kondisi persaingan yang semakin ketat saat ini, hal utama yang diprioritaskan adalah kepuasan pelanggan. Dengan meningkatnya kepuasan pelanggan, volume penjualan terhadap produk tersebut juga akan semakin meningkat. Salah satu cam yang digunakan PT. Taman Surya Kencana dalam memajukan perusahaannya adalah dengan melakukan strategi inovasi produk untuk meningkatkan motivasi membeli produk.
Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif deskriptif. Dalam teknik mengwnpulkan data, peneliti menggunakan metode wawancara, observasi dan dokumentasi. Data yang digunakan yaitu data primer dan sekunder. Adapun untuk analisis data, peneliti menggunakan teknik analisis data deskriptif, yaitu data yang dikumpulkan berupa kata-kata, gambar bukan angka-angka.
Dan basil penelitian ini menunjukkan bahwa ada perbedaan antara sesudah menggunakan strategi inovasi produk dan sebelum menggunakan strategi inovasi produk. Untuk basil sebelum melakukan strategi inovasi produk yang dilakukan oleh PT. Taman Surya Kencana untuk jumlah permintaan dari jumlah total barang yang ditawarkan sebesar 2,16% pada tahun 2006, untuk tahun 2007 sebesar 2, I 0%, sampai tabun 2008, dan untuk tabun 2009 sebesar 2,03%. Untuk basil sesudah melakukan strategi inovasi produk yaitu sebesar 27,9% untuk tabun 2007 sampai 2008, untuk tabun 2009 sebesar 37,9% sampai tahun 2011.
ENGLISH:
Property sector development, especially residential construction is currently booming. This causes the expansion of opportunities to compete in price competition, product and consumer market is also more severe. Under conditions of increasing competition today, the main priority is customer satisfaction. With increasing customer satisfaction, sales volume of these products will also increase. One way is to use PT. Taman Surya Kencana in advancing the co~pany is pursuing a strategy of product innovation to enhance the motivation- to buy the product.
This study uses a descriptive qualitative research methods. In a technique to collect 'data., researchers using interviews, observation and documentation. The data used is the primary and secondary data. As for data analysis, researchers used descriptive data analysis techniques, the data collected in the form of words, pictures instead of numbers.
From the results of this study indicate that there is a difference between after using a strategy of product innovation and product innovation strategies before using. For the results before pursuing a strategy of product innovation conducted by PT. Taman Surya Kencana to the number of requests from the total amount of goods on offer at 2.16% in 2006, for the year 2007 amounted to 2.10%, until 2008, and for the year 2009 of 2.03%. For results after pursuing a strategy of product innovation that is equal to 27.96/0 for 2007 to 2008, for the year 2009 of 37.96/0until 2011.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Asnawi, Nur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi Inovasi dan Motivasi Membeli; Innovation Strategy and the Motivation to Buy | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150502 Marketing Communications | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150502 | ||||||
Depositing User: | Ratih Novitasari | ||||||
Date Deposited: | 09 Oct 2015 10:11 | ||||||
Last Modified: | 09 Oct 2015 10:11 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2377 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |