Istamala, Mar’atus Sholihah (2012) Hubungan konsep diri dengan intense mencontek siswa Kelas XII SMA Negeri 1 Plaosan Kabupaten Magetan. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08410018_Pendahuluan.pdf Download (909kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08410018_Indonesia.pdf Download (361kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08410018_Inggris.pdf Download (364kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08410018_Arab.pdf Download (243kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08410018_Bab_1.pdf Download (710kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08410018_Bab_2.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08410018_Bab_3.pdf Download (893kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08410018_Bab_4.pdf Download (937kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08410018_Bab_5.pdf Download (594kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08410018_Daftar_Pustaka.pdf Download (369kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08410018_Lampiran.rar Download (1MB) |
Abstract
INDONESIA:
Sekolah dipandang dapat memenuhi kebutuhan siswa dan menentukan kualitas kehidupan siswa di masa depan. Pandangan siswa mengenai dirinya saat ini dan masa depan akan mempengaruhi cara melaksanakan tugas di sekolah. Tuntutan orang tua atau masyarakat yang memandang bahwa prestasi diperoleh dari nilai menyebabkan siswa merasa tertekan, sehingga siswa lebih berorientassi pada nilai bukan pada proses. Prestasi akademis tidak hanya ditentukan oleh kecerdasan tetapi juga kepribadian dan konsep diri. Siswa dengan konsep diri positif akan merasa yakin terhadap kemampuannya, sedangkan siswa dengan konsep diri negatif cenderung pesimis. Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui hubungan konsep diri dengan intensi mencontek pada siswa kelas XII SMA Negeri 1 Plaosan Kabupaten Magetan.
Pengambilan data dalam penelitian ini menggunakan skala konsep diri dan skala intensi mencontek yang disebarkan kepada 69 subjek penelitian. Skala konsep diri terdiri dari 19 item dengan α = 0,8, dan skala intensi mencontek terdiri dari 27 item dengan α = 0,884. Teknik analisis data yang digunakan untuk menguji hipotesis yang diajukan adalah teknik Korelasi Product Moment.
Berdasarkan hasil analisis tersebut menunjukkan adanya hubungan negatif dan signifikan antara konsep diri dengan intensi mencontek yang ditunjukkan oleh angka korelasi rxy = -0,339 dengan signifikan 0,004 (P<0,01). Hubungan kedua variabel tersebut berarti semakin tinggi tingkat konsep diri siswa maka akan semakin rendah intensi mencontek, sebaliknya semakin rendah tingkat konsep diri siswa maka akan semakin tinggi intensi menconteknya.
School is seemed to provide the needs of students and determine their quality of life in the future. Student’s overview about himself ‘now and later’ will much affect the way they do the school tasks. The social assumption which stated that student’s achievement can only be seen from their score depresses student very much. As the result, students get used to orient more on the final score than the process. In fact, academic achievement is not only determined by the knowledge, but also the personality and self-concept. Students with positive self-concept will be confident of their ability, while students with negative self- concept will rather be pessimistic. This research is aimed to determine the relationship between self concept and the intensity of cheating on students class XII of SMA Negeri 1 Plaosan Magetan.
The researcher collects the data using self-concept scale and cheating intensity scale that had been distributed to 69 subjects of the research. Self-concept scale consisted of 19 items with α = 0.80 and cheating intensity scale consisted of 27 items with α = 0.884. The technique of data analysis used to test the hypothesis is Product Moment Correlation Technique.
Based on the results of the analysis, a negative and significant relationship between self-concept and the intensity of cheating is indicated. It is drawn by the number of correlation rxy = -0.339 with 0,004 (P<0,01 ) level of significant. This means that the higher level of student’s self-concept, the lower the intensity to cheat. Yet, the lower the student’s self-concept, the higher the intensity of cheating.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Yusuf, Aris Yuana | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Konsep Diri; Intensi Mencontek; Self-Concept; Cheating Intensity | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170102 Developmental Psychology and Ageing 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology |
||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170102 | ||||||
Depositing User: | Ratih Novitasari | ||||||
Date Deposited: | 28 Sep 2015 10:36 | ||||||
Last Modified: | 28 Sep 2015 10:36 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2223 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |