Saffanah, Elli (2012) Hubungan self image dengan interaksi sosial mahasiswi Humaniora dan Budaya Fakultas Bahasa dan Sastra Inggris Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang (semester II, IV dan VI). Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08410159_Pendahuluan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08410159_Indonesia.pdf Download (54kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08410159_Inggris.pdf Download (11kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08410159_Arab.pdf Download (156kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08410159_Bab_1.pdf Download (424kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08410159_Bab_2.pdf Download (536kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08410159_Bab_3.pdf Download (525kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08410159_Bab_4.pdf Download (573kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08410159_Bab_5.pdf Download (234kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08410159_Daftar_Pustaka.pdf Download (148kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08410159_Lampiran.rar Download (1MB) |
Abstract
INDONESIA:
Manusia dalam perspektif psikologi terdiri dari dua bagian, pertama: manusia merupakan makhluk individual, artinya: manusia merupakan suatu keseluruhan yang tidak dapat dibagi-bagi, dan kedua: manusia merupakan makhluk individual yang tidak hanya dalam arti makhluk keseluruhan jiwa raga. Kekhasan yang dimiliki tersebut tidak terlepas dari self consept yang ada pada tiap diri individu. Oleh sebab itu peneliti tertarik melakukan penelitian dengan tema “Hubungan Self Image dengan Interaksi Sosial Mahasiswi Humaniora dan Budaya Fakultas Bahasa dan Sastra Inggris Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang (Semester II, IV dan VI). Pertanyaan penelitian yang diangkat dalam penelitian ini adalah: Bagaimana tingkat self image, interaksi sosial, dan hubungan self image dan interaksi sosial Mahasiswi Humaniora dan Budaya Fakultas Bahasa dan Sastra Inggris Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang (Semester II, IV dan VI).
Berdasarkan latarbelakang masalah di atas maka tujuan diadakan penelitian ini adalah: untuk mengetahui tingkat self image, interaksi sosial, dan hubungan self image dengan interaksi sosial Mahasiswi Humaniora dan Budaya Fakultas Bahasa dan Sastra Inggris Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang (Semester II, IV dan VI).
Pendekatan yang dilakukan dalam penelitian ini bersifat kuantitatif korelasional, yaitu analisa yang berbentuk angka dan tabel yang dinyatakan dalam satuan-satuan tertentu yang mudah diklasifikasikan dalam kategori tertentu. Pada penelitian ini pendekatan dimulai dari masalah (problem) dan landasan teori. Dari masalah tersebut dibuat rumusan hipotesis. Rancangan dalam penelitian ini menggunakan rancangan korelasional, yaitu penelitian yang meneliti tentang ada dan tidaknya hubungan antara variabel-variabel yang diteliti. Sedangkan dalam pengambilan sampel atau sumber datanya menggunakan teknik sampel purposif random sampling, sementara metode yang digunakan untuk mendapatkan datanya adalah: metode wawancaea, dokumentasi dan angket. Adapun metode yang digunakan dalam skoring adalah skla Likert. Untuk uji validitas dan reabilitas menggunakan rumus korelasi Product Moment Pearson.
Hasil perhitungan yang dilakukan dalam penelitian ini menunjukkan bahwa self image dan interaksi sosial Mahasiswi Humaniora dan Budaya Fakultas Bahasa dan Sastra Inggris Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang (Semester II, IV dan VI) mayoritas mendapatkan skor yang sedang, dan untuk angka korelasi menunjukkan hasil yang tidak signifikan, ini artinya antara self image dan interaksi sosial idak memiliki hubungan. Ini juga diperkuat teori
Rosenberg (1965) menyatakan tidak ada perbedaan yang kualitatif di dalam karakteristik sikap-sikap terhadap diri, komponen-komponen dasar dari suatu sikap self consept merupakan kombinasi dari: Citra diri atau self image, Intensitas efektif, Evaluasi diri, dan Predisposisi tingkah laku.
Self image akan menjadi sebuah pengaruh besar pada sebuah interaksi sosial apabila self itu ditunjang dengan komponen-komponen dasar dari self concept yang lain, karena semua komponen itu saling mempengaruhi dan tidak dapat berdiri sendiri.
ENGLISH:
The perspective of human psychology consists of two parts, first: individual human beings, it means: man is a whole that can not be distributed, and second: that individual human beings not only in the sense of being whole of body and soul. Distinctiveness is not owned regardless of self concept that comes with every individual. Therefore, the researcher interested in conducting research with the theme "Relationships Self Image with Social Interaction of the students of Faculty of Humanities and Culture English Letters and Language Department of the State Islamic University of Malang Maulana Malik Ibrahim (Semester II, IV and VI). Research questions raised in this study is: What level of self image, social interaction, and self-image relations and social interaction of the students of Faculty of Humanities and Culture English Letters and Language Department of the State Islamic University of Malang Maulana Malik Ibrahim (Semester II, IV and VI).
Based on the background of the above problems then the purpose of the research were: to determine the level of self image, social interaction, relationship between self image with social interaction of the students of Faculty of Humanities and Culture English Letters and Language Department of the State Islamic University of Malang Maulana Malik Ibrahim (Semester II, IV and VI).
The approach taken in this study is a quantitative correlation, the analysis in the form of figures and tables are expressed in units where they will be classified in a particular category. In this study the approach starts from the problem and theoretical basis. Formulation of the problem made the hypothesis. The design in this study used a correlational design, the study examined about whether or not the existence of the relationship between the variables which is studied. While the source of the data sampling or purposive sampling technique of random sampling, while the methods used to obtain the data is: interview methods, documentation and questionnaires. The method used in scoring is the skla Likert. To test the validity and reliability using Pearson Product Moment correlation formula.
The results of calculations performed in this study suggests that the self image and social interaction of the students of Faculty of Humanities and Culture English Letters and Language Department of the State Islamic University of Malang Maulana Malik Ibrahim (Semester II, IV and VI) are the majority in getting the score, and for the correlation figures show the results are not significant, this means between self image and social interaction has not a relationship. It is also reinforced the theory of Rosenberg (1965) states there are.
no qualitative differences in the characteristics of attitudes toward self, the basic components of an attitude is a combination of self Concept: Self-image, effectiv intensity, self evaluation, and predisposition the behavior.
Self image will be a major influence on the social interaction if self supported by the basic components of self concept to another, because all of the components are influence each other and can not stand alone.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Amiq, M. Bahrun | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Self Image; Interaksi Sosial; Self Image; Social Interaction | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170113 Social and Community Psychology | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170113 | ||||||
Depositing User: | Imam Rohmanu | ||||||
Date Deposited: | 29 Sep 2015 15:47 | ||||||
Last Modified: | 29 Sep 2015 15:47 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2290 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |