Santika, Yani (2014) Strategi komunikasi pemasaran produk KPR iB Muamalat dengan akad musyarakah: Studi pada PT. Bank Muamalat Indonesia Tbk Cabang Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10510124_Pendahuluan.pdf Download (380kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10510124_Indonesia.pdf Download (39kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10510124_Inggris.pdf Download (6kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10510124_Arab.pdf Download (48kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10510124_Bab_1.pdf Download (371kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10510124_Bab_2.pdf Download (673kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10510124_Bab_3.pdf Download (287kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10510124_Bab_4.pdf Download (498kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10510124_Bab_5.pdf Download (232kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10510124_Daftar_Pustaka.pdf Download (171kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
10510124_Lampiran.pdf Download (307kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Semakin ketatnya kompetisi diantara perusahaan menjadikan bidang pemasaran mendapat perhatian sangat serius para ahli. Betapa pun bagusnya sebuah produk, tanpa didukung pemasaran yang memadai, akan menjadi sia-sia. Kualitas sebuah produk memang menentukan daya tarik bagi konsumen, tetapi tanpa didukung model pemasaran yang memadai, akan sulit sampai ke tangan konsumen.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi komunikasi pemasaran yang digunakan oleh Bank Muamalat dalam memasarkan produk KPR iB Muamalat kepada konsumen dengan akad musyarakah dan kelebihan dari akad musyarakah bagi nasabah dan bagi pihak perbankan. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif yang dimana variabel batasan masalah dari penelitian ini adalah strategi pemasaran (Periklanan, Personal Selling, Humas ,Penjualan Langsung, Promosi ) yang dikaitkan dengan akad musyarakah pada perbankan.
Dalam memasarkan produk KPR iB Muamalat, Bank Muamalat Indonesia Cabang Malang menggunakan sarana public relation yaitu dengan bekerja sama dengan beberapa developer diberbagai daerah di kota Malang, kerjasama ini didasari perjanjian dimana dalam perjanjian tersebut pihak developer menerima fee ( komisi ) sebesar 0.5% dari total dana pinjaman nasabah kepada pihak perbankan. Sedangkan keuntungan yang dari pembiayaan KPR iB Muamalat dengan menggunakan akad musyarakah adalah tidak terpengaruh fluktuasi bunga pasar seperti halnya pada bank konvensional dan tak terpengaruh fluktuasi harga saat inflasi.
ENGLISH:
Increasingly intense competition among companies make marketing field is very serious attention of experts. No matter how good a product, without the support of adequate marketing, would be futile. Determine the quality of a product is an attraction for consumers, but without the support of adequate marketing model, it would be difficult to consumer.
This study aims to determine the marketing communication strategies used by Bank Muamalat in marketing of mortgage products to consumers with iB Muamalat Musharaka agreement and excess of Musharaka contract for our customers and for the banks. This study uses qualitative descriptive approach in which the variable limitation of this study is the issue of marketing strategy (Advertising, Personal Selling, Public Relations, Direct Sales, Promotions) Musharaka contract associated with the bank.
In marketing mortgage products iB Muamalat, Bank Muamalat Indonesia Malang Branch public relations by means of working closely with some of the developers in various areas in the city of Malang, this cooperation agreement based on the agreement where the developer receives a fee (commission) of 0.5% of the total funds customer loans to the banks. While the benefits of mortgage financing iB Muamalat using Musharaka contract is not affected by fluctuations in market interest as well as the conventional banks and not be affected when the price fluctuations of inflation.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Asnawi, Nur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Periklanan; Personal Selling; Humas; Penjualan Langsung; Promosi dan Akad Musyarakah; Advertising; Personal Selling; Public Relations; Direct Sales; Promotions and Musharaka Agreement | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150502 Marketing Communications | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150502 | ||||||
Depositing User: | Ratih Novitasari | ||||||
Date Deposited: | 08 Sep 2015 10:46 | ||||||
Last Modified: | 08 Sep 2015 10:46 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1709 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |