Amin, Alivia Rachma (2015) Analisis keterlibatan konsumen dalam pembelian rumah di Perumahan Araya Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
11510043_Pendahuluan.pdf Download (426kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
11510043_Indonesia.pdf Download (186kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
11510043_Inggris.pdf Download (188kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
11510043_Arab.pdf Download (304kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
11510043_Bab_1.pdf Download (494kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
11510043_Bab_2.pdf Download (502kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
11510043_Bab_3.pdf Download (513kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
11510043_Bab_4.pdf Download (956kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
11510043_Bab_5.pdf Download (233kB) | Preview |
|
|
Text (References)
11510043_Daftar_Pustaka.pdf Download (200kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
11510043_Lampiran.rar Download (3MB) |
||
|
Text (Summary)
11510043_Ringkasan.pdf Download (248kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Salah satu strategi yang dapat digunakan untuk memperluas dan mempertahankan pasar yakni menggunakan komunikasi pemasaran dengan meyakinkan konsumen untuk menerima, memahami, dan mengingat informasi yang telah diberikan, maka dibutuhkan tingkat keterlibatan dalam pemrosesan informasi tersebut. Mengetahui keterlibatan konsumen dalam proses pembelian merupakan fokus dalam penelitian ini. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui, mengukur, dan mendeskripsikan keterlibatan konsumen dalam pembelian rumah di perumahan Araya-Malang dan untuk mengetahui alasan konsumen membeli rumah di perumahan Araya-Malang.
Penelitian ini menggunakan menggunakan metode survey dengan tingkat eksplanasi deskriptif dan analisis dan jenis data kuantitatif. Peneliti melibatkan 126 responden. Pengumpulan data menggunakan kuisioner, teknik analisis data yang digunakan adalah statistic deskriptif.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa 70.04% responden menyatakan persetujuannya bahwa memiliki rumah di perumahan Araya didasari oleh aspek pribadi yang terdiri dari kepercayaan diri, prestise atau kewibawaan, citra baik, dan status sosial. Sementara itu 80.76% responden menyatakan persetujuan bahwa memiliki rumah di perumahan Araya didasari oleh aspek objek yang meliputi letak perumahan, harga rumah, desain dari rumah, kualitas bangunan rumah, dan fasilitas penunjang. Dan 77.21% responden menyatakan persetujuan bahwa memiliki rumah di perumahan Araya didasari oleh aspek situasi yakni situasi lingkungan perumahan yang kondusif, susana perumahan yang mewah dan berkelas, situasi sosial harmonis, situasi penataan lingkungan yang tertib dan teratur, serta adanya promosi penjualan/keringanan pembiayaan saat pembelian. Sedangkan sisanya merupaka indikator lain yang tidak dibahas dalam penelitian ini. Alasan konsumen membeli rumah di perumahan Araya adalah lokasi perumahan Araya yang strategis, kenyamanan di perumahan Araya, adanya fasilitas-fasilitas penunjang, dan untuk investasi.
ENGLISH:
The one strategy that can be used to expand and maintain the market using marketing communications to convince consumers to accept, understand, and remember information that has been given, then the required level of involvement in the processing of the information. Knowing the involvement of consumers in the purchase process is the focus of this research. The purpose of this study was to determine, measure, and describe the involvement of consumers in the purchase of a residential house Araya-Malang and to know the reasons consumers buy homes in housing Araya-Malang.
This study uses survey method with descriptive explanation and analysis of the level and type of quantitative data. Researchers involved 126 respondents. Data collection using questionnaires, data analysis technique used is descriptive statistics.
The results showed that 70.04% of respondents expressed approval that has residential house Araya based on the personal aspect consisting of self-confidence, prestige or authority, good image, and social status. Meanwhile 80.76% of the respondents agreed that having a home in a residential Araya object based on the aspects which include the location of housing, housing prices, the design of the house, building quality homes, and supporting facilities. And 77.21% of the respondents agreed that having a home in a residential Araya constituted by aspects of the situation of the housing environment conducive situation, susana housing luxurious and classy, harmonious social situations, situations arrangement orderly environment, and the promotion of sales / lightening current financing purchase. While the rest are other indicators that are not addressed in this study. The reason consumers buy a house in a residential housing Araya Araya is a strategic location, comfort in housing Araya, the supporting facilities, and for investment.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Slamet, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Keterlibatan; Aspek Pribadi; Aspek Objek; Aspek Situasi; Engagement; Personal Aspect; Aspect Objects; Aspects Situation | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150503 Marketing Management (incl. Strategy and Customer Relations) | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150503 | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 07 Sep 2015 15:49 | ||||||
Last Modified: | 07 Sep 2015 15:49 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1689 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |