Husna, Putri Roisa Alfiani (2015) Hubungan adversity quotient dan emotional intelligence dengan prokrastinasi mengerjakan tugas akhir pada mahasiswa jurusan teknik arsitektur di UIN Mailiki Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
11410018_Pendahuluan.pdf Download (961kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
11410018_Indonesia.pdf Download (11kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
11410018_Inggris.pdf Download (10kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
11410018_Arab.pdf Download (175kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
11410018_Bab_1.pdf Download (125kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
11410018_Bab_2.pdf Download (511kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
11410018_Bab_3.pdf Download (331kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
11410018_Bab_4.pdf Download (532kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
11410018_Bab_5.pdf Download (98kB) | Preview |
|
|
Text (References)
11410018_Daftar_Pustaka.pdf Download (186kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
11410018_Lampiran.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Summary)
11410018_Ringkasan.pdf Download (125kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Setiap jenjang pendidikan selalu melaui tahap ujian sebagai tolok ukur hasil dari proses belajar, namun berbeda dengan jenjang pendidikan yang lain, pada tingkat Universitas mahasiswa yang akan dinyatakan lulus diwajibkan untuk membuat suatu karya ilmiah sebagai hasil akhir tahapan proses belajar mereka di tingkat Universitas. Tidak terkecuali pada mahasiswa Jurusan Teknik Arsitektur, disamping tugas-tugas akademik yang dirasa cukup banyak, mereka juga dituntut untuk membuat project sekaligus karya ilmiah berupa tugas akhir sebagai syarat kelulusan pada jenjang pendidikan tingkat strata 1 ini. Dalam mengerjakan tugas akhir ini tidak jarang mahasiswa melakukan prokrastinasi yang dapat menghambat cepat terselesaikannya tugas akhir mereka. Prokrastinasi dapat dipengaruhi oleh faktor adversity quotient dan emotional intelligence seseorang. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan adversity quotient dan emotional intelligence dengan prokrastinasi mengerjakan tugas akhir. Penelitian ini diharapkan mampu mengurangi angka prokrastinasi dengan mengasah adversity quotient dan emotional intelligence yang telah dimiliki sebelumnya.
Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan jenis penelitian korelasi. Subyek yang diambil dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa Jurusan Teknik Arsitektur UIN Maliki Malang yang sedang mengerjakan Tugas Akhir dengan jumlah responden 32 mahasiswa. Teknik pengambilan sampel pada penelitian ini adalah Sampling Jenuh, sedangkan metode pengumpulan data yang digunakan adalah skala adversity quotient, skala emotional intelligence dan skala prokrastinasi.
Hasil penelitian menunujukkan bahwa diketahui 28% atau 9 mahasiswa mempunyai tingkat adversity quotient yang tinggi dan 72% atau 23 mahasiswa mempunyai tingkat adversity quotient yang sedang. Selanjutnya, diketahui 53% atau 17 mahasiswa mempunyai tingkat emotional intelligence yang tinggi dan 47% atau 15 mahasiswa mempunyai tingkat emotional intelligence yang sedang. Terakhir, diketahui 84% atau 27 mahasiswa mempunyai tingkat prokrastinasi mengerjakan tugas akhir yang sedang dan 16% atau 5 mahasiswa mempunyai tingkat prokrastinasi mengerjakan tugas akhir yang rendah. Hasil analisis menunjukkan ada pengaruh yang sangat signifikan antara variabel adversity quotient dengan prokrastinasi, namun tidak adanya hubungan yang signifikan antara variabel emotional intelligence dengan prokrastinasi
ENGLISH:
Each level of education is always through the test phase as a measure of the results of the learning process, but in different with other levels of education, on the level of university students who would pass are required to make a scientific work as a result of the final stages of their learning at the university level. No exception for students of Architecture Department, besides the academic tasks that feels quite a lot, they are also required to make the project and scientific work in the form of the final project as a graduation requirement at this level of stratum 1. In this final task, the students usually do procrastination that can impede the rapid completion of their final project. Procrastination can be influenced by adversity quotient and emotional intelligence factors. This study aims to determine the relationship of adversity quotient and emotional intelligence with procrastination of final task. This research is expected to reduce the number of procrastination to hone adversity quotient and emotional intelligence that has been previously owned.
This study uses a quantitative approach and the type of correlation studies. The subjects of this study are all of the Architecture Department students of UIN Maliki who is working on final project the number of respondents are 32 students. The sampling technique in this research is saturated sample, while the data collection method uses the scale of adversity quotient, emotional intelligence and the procrastination.
Results of the study indicates that 28% or 9 students have a high level of adversity quotient and 72% or 23 students have moderate level of adversity quotient. Furthermore, there are 53% or 17 students have a high level of emotional intelligence and 47% or 15 students have moderate level of emotional intelligence. And the last, there are 84% or 27 students have moderate level of procrastination and 16% or 5 students have low level of procrastination in doing the final tasks. The analysis shows that there is significant effect among variables of adversity quotient with procrastination, but there is no significant relationship between the variables of emotional intelligence with procrastination.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Aziz, Rahmat | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Adversity Quotient; Emotional Intelligence; Prokrastinasi; Tugas Akhir; Mahasiswa Jurusan Teknik Arsitektur; Adversity Quotient; Emotional Intelligence; Procrastination; Final Work; Architecture Department Students | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170109 Personality, Abilities and Assessment | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 10 Aug 2015 08:33 | ||||||
Last Modified: | 10 Aug 2015 08:33 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1223 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |