Responsive Banner

تأثير كفاءة مدرسي اللغة العربية وإستعدادات الطلبة لللاختبار الوطني على نتيجتهم في اللغة العربية بالمدرسة الثانوية الحكومية تابين كلمنتان الجنوبية

Amrullah, M. Kholis (2014) تأثير كفاءة مدرسي اللغة العربية وإستعدادات الطلبة لللاختبار الوطني على نتيجتهم في اللغة العربية بالمدرسة الثانوية الحكومية تابين كلمنتان الجنوبية. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img] Text (Fulltext)
12720082.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (8MB)

Abstract

ABSTRAK

Penelitian ini membahas tentang pengaruh kompetensi pedagogik guru dan persiapan siswa dalam menghadapi ujian nasional terhadap hasil UAMBN dalam mata pelajaran bahasa Arab di MTsN se-Kabupaten Tapin Kalimantan Selatan. penelitian ini ditujukan untuk mengetahui sejauh mana pengaruh kompetensi guru dan persiapan siswa terhadap hasil belajar mereka. Hasil penelitian ini diharapkan mampu memperbaiki dan meningkatkan kompetensi guru dan hasil belajar siswa.

Metode yang digunakan adalah metode kombinasi dengan model sequential explanatory. Dari model ini diharapkan akan muncul variabel baru yang mempengaruhi hasil belajar. Analisis data kuantitatif menggunakan korelasi ganda.

Hasil penelitian menunjukkan bahwa koefesiensi korelasi ganda adalah 0.397 . Hasil ini membuktikan bahwa korelasi ganda lebih besar daripada korelasi sederhana antar variabel (0.397 > 0.265 dan 0.345 dan 0.209 ). Data kualitatif menunjukkan adanya variabel lain yang mempengaruhi hasil belajar siswa, yaitu kompetensi profesional guru dan motivasi siswa. Diskusi hasil penelitian menunjukkan bahwa untuk meningkatkan hasil belajar siswa, guru harus meningkatkan kompetensi pedagogik dan kompetensi profesionalnya. Misalnya dengan melakukan Penelitian Tindakan Kelas

ABSTRACT

The research about effect of teachers pedagogic competence and student examination prepare in national exam to their arabic achievement in junior high school Tapin South Kalimantan. Based on this study aims to determine the extent of the effect teacher competence and preparation to students achievment. The results of this study are expected to improve and increase teacher competence and arabic achievement.

This study uses a combination method with an explanatory sequential, This approach is be expected to will appears of new variabel which influence student arabic acievement. Quantitative analysis using multiple correlation.

Coefficient of multiple correlation from this research is 0.397 , it’s weak. Coefficient multiple correlation better than of simple corelation (0.397 > 0.265 and 0.345 and 0.209 ). qualitative result indicates new variable which influence student achievement is professional competence and student motivation. Discussion of the results show to improve student achievement teachers have to should improve pedagogical competence and professional competence. For example teacher did classroom research.

Item Type: Thesis (Masters)
Supervisor: Hamid, Mohammad Abdul and Bakheet, Bakri Mohammed
Contributors:
ContributionNameEmail
UNSPECIFIEDHamid, Mohammad AbdulUNSPECIFIED
UNSPECIFIEDBakheet, Bakri MohammedUNSPECIFIED
Keywords: وإستعدادات الطلبة لللاختبار ;كفاءة مدرسي; teacher competence (pedagogy); student prepare in national exam; student achievement; Kompetensi guru; persiapan siswa dalam ujian nasional; keberhasilan siswa
Departement: Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 06 Oct 2017 15:53
Last Modified: 29 Dec 2017 14:31
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8294

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item