Saputri, Irnidiah Rachma (2014) Pengaruh pola asuh orang tua terhadap kecerdasan emosional siswa di SMP Negeri 2 Desa Kelampok Kecamatan Singosari Kabupaten Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08410009 Pendahuluan.pdf Download (528kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08410009 Indonesia.pdf Download (6kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08410009 Inggris.pdf Download (7kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08410009 Arab.pdf Download (177kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08410009 Bab 1.pdf Download (311kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08410009 Bab 2.pdf Download (620kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08410009 Bab 3.pdf Download (458kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08410009 Bab 4.pdf Download (574kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08410009 Bab 5.pdf Download (230kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08410009 Daftar Pustaka.pdf Download (90kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08410009 Lampiran.rar Download (1MB) |
||
|
Text (Summary)
08410009 Ringkasan.pdf Download (243kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Pola asuh orang tua merupakan cara orang tua mendidik dan membimbing anak dalam bentuk interaksi sehari-hari. Kecerdasan emosional merupakan suatu kemampuan pribadi dan social yang harus dimiliki setiap orang. Tujuan dalam penelitian ini untuk mengetahui tingkat pola asuh orang tua yang diterapkan, untuk mengetahui tingkat kecerdasan emosional, dan untuk mengetahui apakah ada pengaruh antara pola asuh orang tua terhadap kecerdasan emosional siswa di SMPN 2 Desa Kelampok Singosari Kabupaten Malang.
Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dan jenisnya berupa korelasi yang bertujuan untuk menemukan ada tidaknya pengaruh antara dua variabel. Metode pengumpulan data berupa angket dan dokumentasi. Dari populasi kelas VIII A- VIIIH SMPN 2 Desa Kelampok Singosari Kabupaten Malang berjumalah 288 siswa, sehingga yang dijadikan sampel adalah 25% dari total keseluruhan yaitu 288-25%=72 siswa. Analisisnya menggunakan uji multiple regresi dengan menggunakan bantuan SPSS versi 16.0.
Pada pola asuh otoriter, tedapat8 orang atau 11% untuk kategori tinggi, terdapat 40 orang atau 56% untuk kategori sedang, dan 24 orang atau 33% untuk kategori rendah. Pada pola asuh demokratis berjumlah 12 orang atau 17 % untuk kategori tinggi, berjumlah 14 orang atau 19% untuk kategori rendah dan 46 orang atau 64 % untuk kategori sedang. Dari hasil penelitian dapat diketahui bahwa hasil tingkat kecerdasan emosional anak di SMPN 2 Desa Kelampok Singosari Kabupaten Malang termasuk dalam kategore sedang, denga mean 76,16 dan mempunyai jumalah 51 orang atau 71%.Dari hasil korelasi menunjukkan bahwa pola asuh (otoriter, demokratis, permisif) tidak ada pengaruh pola asuh orang tua terhadap kecerdasan emosional siswa di SMPN 2 Desa Kelampok Singosari Kabupaten Malang. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa bukan hanya pola asuh saja yang dapat mempengaruhi kecerdasan emosional pada siswa SMPN 2 Desa Kelampok Singosari Kabupaten Malang.
ENGLISH:
Parenting parents parents a way to educate and guide the child in the form of daily interactions. Emotional intelligence is a personal and social abilities that should be owned by every person. The purpose of this study to determine the level of parenting parents who applied, to determine the level of emotional intelligence, and to determine whether there is influence between parenting parents on emotional intelligence of students in State Junior High School 2 Kelampok Village, Singosari District Malang.
This research is a quantitative study and correlation of its kind that aims to discover whether there is influence between two variables. Data collection methods such as questionnaires and documentation. From a population of class VIII A to H State Junior High School 2 Kelampok Village, Singosari District Malang totaling 288 students, thus sampled is 25% of the total is 288-25% = 72 students. The analysis uses multiple regression test using SPSS version 16.0.
In authoritarian parenting, there are 8 people or 11% for the high category, there are 40 people or 56% for the medium category, and 24 people or 33% for the low category. In democratic parenting amounted to 12 people or 17% for the high category, totaling 14 people, or 19% for the low category and 46 people or 64% for the medium category. From the results of this research is that results in the child's level of emotional intelligence State Junior High School 2 Kelampok Village, Singosari District Malang included in the medium category, premises mean of 76.16 and has a number of 51 people or 71% .From correlation results showed that parenting (authoritarian, democratic, permissive) are not no influence parenting parents to students' emotional intelligence in State Junior High School 2 Kelampok Village, Singosari District Malang. It can be concluded that not only parenting that can affect students' emotional intelligence on State Junior High School 2 Kelampok Village, Singosari District Malang.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Pola asuh; Orang tua; Kecerdasan Emosional; Parenting; Parents; Emotional Intelligence |
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology |
Departement: | Fakultas Psikologi |
Depositing User: | Imam Rohmanu |
Date Deposited: | 31 Jul 2015 14:55 |
Last Modified: | 31 Jul 2015 14:55 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/775 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |