Dzihan, Faudaty Adz (2022) Pengaruh kontrol diri terhadap perilaku konsumtif belanja online produk kecantikan pada mahasiswi. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
18410005.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Perilaku konsumtif adalah tingkah laku individu yang gemar membeli barang secara berlebihan tanpa memikirkan nilai kebutuhan. Perilaku ini dapat dicegah dengan menerapkan kontrol diri. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui 1) tingkat perilaku konsumtif belanja online pada mahasiswi 2) tingkat kontrol diri belanja online pada mahasiswi 3) pengaruh kontrol diri terhadap perilaku konsumtif belanja online pada mahasiswi.
Subjek penelitian ini adalah mahasiswi psikologi dengan jumlah sampel 89 mahasiswi dari total keseluruhan 893 mahasiswa. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kuantitatif dengan teknik pengambilan sampel purposive sampling.
Pengambilan data dalam penelitian ini menggunakan dua skala yaitu skala kontrol diri dan skala perilaku konsumtif.
Hasil dari penelitian yang telah dilakukan adalah terdapat nilai koefisien determinasi (R Square) sebesar 0.224. Hal ini berarti bahwa pengaruh variable bebas (kontrol diri) terhadap variable terikat (perilaku konsumtif) adalah sebesar 22.4%.
ENGLISH:
Faudaty Adz Dzihan, 18410005, The Effect od Self-Control on Consumptive Behavior in Online Shopping for Beauty Product for Students, Thesis, Faculty of Psychology, UIN Maulana Malik Ibrahim Malang 2022.
Supervisor: Dr. Hj. Rifa Hidayah, M. Si
Consumptive behavior is the behavior of individuals who like to buy things in excess without thingking about the value of needs. This behavior can be prevented by applying self control. The purpose of this study was to determine 1) the level of online shopping consumptive behavior in female students 2) the level of online shopping self control in female students 3) the effect of self control on online shopping consumptive behavior in female students.
The subjects of this study were psychology student with a total sample of 89 female students from a total of 893 students. The method used in this research is quantitative research method with purposive sampling technique. Data collection in this study used two scales, namely the self control scale and the consumptive behavior scale.
The result of the research that has been done is that there is a coefficient of determination (R Square) of 0.224. This means that the influence of the independent variable (self-control) on the dependent variable (consumptive behavior) is 22.4%.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Hidayah, Rifa | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | consumptive behaviour; self control; perilaku konsumtif; kontrol diri | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170107 Industrial and Organisational Psychology | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi > Jurusan Psikologi | ||||||
Depositing User: | Faudaty Adz Dzihan | ||||||
Date Deposited: | 02 Aug 2022 10:45 | ||||||
Last Modified: | 02 Aug 2022 10:45 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/39656 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |