Kurniawan, Ahmad Zaky (2014) Hubungan antara persepsi terhadap keotoriteran pola asuh orangtua dengan motivasi berprestasi siswa. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08410080 Pendahuluan.pdf Download (348kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08410080 Indonesia.pdf Download (108kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08410080 Inggris.pdf Download (28kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08410080 Bab 1.pdf Download (251kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08410080 Bab 2.pdf Download (312kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08410080 Bab 3.pdf Download (268kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08410080 Bab 4.pdf Download (296kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08410080 Bab 5.pdf Download (192kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08410080 Daftar Pustaka.pdf Download (106kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
08410080 Lampiran.pdf Download (193kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Permasalahan terbesar yang dihadapi remaja adalah masalah yang berkaitan dengan prestasi, baik akademis maupun non akademis. Berbicara tentang prestasi, tidak terlepas dari adanya suatu dorongan yang menyebabkan timbulnya suatu prestasi baik akademis maupun non akademis, yaitu motivasi berprestasi. Salah satu masalah prestasi khususnya tentang motivasi berprestasi remaja adalah disebabkan antara lain oleh hubungan dengan orangtua. Dalam mengasuh anaknya, orangtua dipengaruhi oleh budaya yang ada di lingkungannya. Disamping itu, orangtua juga diwarnai oleh sikap-sikap tertentu dalam memelihara, membimbing, dan mengarahkan putra-putrinya. Sikap tersebut tercermin dalam pola pengasuhan tertentu. Salah satu pola asuh yang dipengaruhi oleh budaya adalah keotoriteran pola asuh orangtua yang dikembangkan oleh para orangtua di Depok Jawa Barat. Orangtua selalu menuntut kepatuhan anak sehingga anak tidak dapat bebas berbuat sesuatu sesuai dengan keinginan dan kemampuan sendiri.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara persepsi keotoriteran pola asuh orangtua dengan motivasi berprestasi pada siswa.
Rancangan penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif untuk mengukur hubungan antara variabel persepsi keotoriteran pola asuh orangtuadan motivasi berprestasi. Variabel persepsi terhadap pola suh otoriter akan diukur dengan skala persepsi terhadap pola asuh otorite dan varibel motivasi berprestasi diukur dengan skala motivasi berprestasi. Subjek pada penelitian ini seluruh siswa SMP Arrahman, Kota Depok, Jawa Barat yang berjumlah 168 orang. Teknik Analisis data yang digunakan adalah analisis statistik parametrik, yakni analisis korelasi product moment dari Pearson.
Hasil analisis statistik menunjukkan korelasi variabel persepsi terhadap keotoriteran pola asuh orangtuadengan motivasi berprestasi pada siswa memiliki nilai signifikasi p= 0,000, dan rh it (0,716) > rtabel (0,148). Sehingga dapat disimpulkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara persepsi terhadap keotoriteran pola asuh orangtuadengan motivasi berprestasi belajar siswa. Dalam hal ini, semakin positif persepsi remaja awal terhadap pola asuh orangtua otoriter maka semakin rendah motivasi berprestasinya.
ENGLISH:
The biggest problem faced by adolescents is a problem related to achievement , both academic and non-academic. Speaking of achievements, not in spite of the existence of an impulse that causes an achievement both academic and non- academic, namely achievement motivation. One issue in particular achievement of adolescents achievement motivation is caused partly by the relationship with the parent. In raising children, parents are influenced by the culture that exists in the environment. In addition, parents also characterized by certain attitudes in nurturing, guiding, and directing their children. The attitude reflected in certain parenting. One of the parenting culture is influenced by authoritarian parenting parents developed by parents in Depok, West Java. Parents always demanded obedience child so that the child can not be free to do things according to their own wishes and abilities.
This study aims to determine the relationship between perceptions of authoritarian parenting attitudes of parents with achievement motivation in students.
The design of this study used a quantitative research to measure the perceptions of the relationship between variables authoritarian parenting attitudes of parents and achievement motivation. Variable perceptions of authoritarian enemy patterns will be measured with a scale perception of authoritarian parenting and achievement motivation variable is measured by achievement motivation scale. Subjects in this study Arrahman entire junior high school students, Depok, West Java, which amounts to 168 people. The data analysis technique used is the parametric statistical analysis, the analysis of the Pearson product moment correlation.
Statistical analysis showed a correlation variable perceptions of authoritarian parenting parents on student achievement motivation has significant value p = 0.000, and rh it (0.716) > rtabel (0.148). It can be concluded that there is a significant relationship between perceptions of authoritarian parenting parents with students' learning achievement motivation. In this case, the positive perception of the early adolescent parenting authoritarian parents, the lower the motivation of underachievement.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Persepsi Terhadap Keotoriteran Pola Asuh Orangtua; Motivasi Berprestasi; SMP Arrahman Kota Depok Jawa Barat; Perception Of Authoritarian Parenting Parents; Achievement Motivation; Arrahman Junior High School Depok West Java |
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170109 Personality, Abilities and Assessment |
Departement: | Fakultas Psikologi |
Location: | 170109 |
Depositing User: | Indar Erdiana |
Date Deposited: | 31 Jul 2015 14:48 |
Last Modified: | 28 Sep 2015 09:23 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/805 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |