Nurchayani, Erlinda (2014) Analisis kinerja keuangan perbankan sebelum dan selama menggunakan internet banking. Undergraduate thesis, Universitas Islan Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10510019 Pendahuluan.pdf Download (956kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10510019 Indonesia.pdf Download (11kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10510019 Inggris.pdf Download (91kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10510019 Arab.pdf Download (152kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10510019 Bab 1.pdf Download (317kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10510019 Bab 2.pdf Download (810kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10510019 Bab 3.pdf Download (501kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10510019 Bab 4.pdf Download (882kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10510019 Bab 5.pdf Download (243kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10510019 Daftar Pustaka.pdf Download (301kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
10510019 Lampiran.rar Download (2MB) |
Abstract
INDONESIA:
Internet banking merupakan penerapan teknologi informasi berbasis digital dalam dunia perbankan, dalam internet banking nasabah diberi berbagai kemudahan dalam melakukan berbagai jenis kegiatan transaksi yang ditawarkan melalui akses internet. Bagi bank, internet banking adalah strategi untuk bersaing diharapkan dapat mencapai efisiesi dan efektivitas dengan memangkas jalur distribusi dan pemasaran dan berbagai pembiayaan, dengan dicapai efesiensi dan efektifitas maka akan berpengaruh terhadap kinerja bank sendiri. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis perbedaan kinerja keuangan perbankan tiga tahun sebelum dan selama menggunakan internet banking.
Penelitian ini dilakukan pada bank Danamon, BNI dan BRI. Data penelitian adalah laporan keuangan periode tiga tahun sebelum dan selama menggunakan internet banking. Tehnik pengumpulan data yang dilakukan adalah dokumentasi. Tehnik alat analisi yang digunakan adalah paired samplke t-test. Analisis data yang digunakan adalah dengan menghitung kinerja bank berdasarkan CAMEL meliputi CAR, KAP, ROA, ROE, BOPO, LDR dan NPM.
Hasil penelitian menujukkan bahwa pada bank Danamon dan BNI rasio yang memiliki perbedaan kinerja sebelum dan selama menggunakan internet banking adalah BOPO dan LDR, sedangkan pada bank BRI terdiri dari rasio KAP dan BOPO. Sebagian besar rasio keuangan menunjukkan tidak berbeda signifikan, yang berarti secara keseluruhan tidak ada perbedaan kinerja keuangan perbankan sebelum dan selama menggunakan internet banking, walaupun tidak memiliki perbedaan kinerja internet banking harus tetap dilakukan karena ketika masyarakat Indonesia sudah mampu menggunakan internet banking secara optimal maka internet banking akan memberikan konstribusi yang positif terhadap kinerja bank.
ENGLISH:
Internet banking is the application of information technology in the world of digital-based banking, internet banking customers in a given variety of convenience in conducting various types of activities transaction to offer through internet access. For banks, internet banking is a strategy to compete is expected to reach and effectiveness of the efficiency of the distribution and marketing of cut lines and a variety of financing, to achieve efficiency and effectiveness it will affect the performance of the banks alone. The purpose of this study was to analyze the differences in the financial performance of banks three years before and during use internet banking.
This research was conducted at Bank Danamon, BNI and BRI. The research data is a three-year period's financial statements prior to and during use internet banking. Techniques of data collection is done is documentation. Technical analysis tool used is sample paired t-test. Analysis of the data used to calculate the performance of the bank is based on CAMEL include CAR, KAP, ROA, ROE, ROA, NPM and LDR.
The results showed that the bank Danamon and BNI have different performance ratios before and during use internet banking is ROA and LDR, whereas the BRI consists of KAP and ROA ratios. Most financial ratios showed no significant difference, which means there is no difference in the overall financial performance of banks before and during the use of Internet banking, although no difference in the performance of internet banking should still be done because when the people of Indonesia have been able to optimally use the internet banking internet banking will provide a positive contribution to the performance of the bank.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Rasio CAMEL (CAR, KAP, ROA, ROE, BOPO, LDR, NPM); Internet Banking; CAMEL Ratio (CAR, KAP, ROA, ROE, ROA, LDR, NPM); Internet Banking |
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1502 Banking, Finance and Investment > 150203 Financial Institutions (incl. Banking) |
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen |
Depositing User: | Annas Al-haq |
Date Deposited: | 29 Jul 2015 17:27 |
Last Modified: | 29 Jul 2015 17:27 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/641 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |