Najwa, Sakinatun (2014) Hubungan konsep diri dengan prokrastinasi akademik siswa kelas XI SMA Al- Rifa’ie Gondanglegi Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10410181 Pendahuluan.pdf Download (222kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10410181 Indonesia.pdf Download (42kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10410181 Inggris.pdf Download (37kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10410181Arab.pdf Download (320kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10410181 Bab 1.pdf Download (335kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10410181 Bab 2.pdf Download (534kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10410181 Bab 3.pdf Download (571kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10410181 Bab 4.pdf Download (533kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10410181 Bab 5.pdf Download (278kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10410181 Daftar Pustaka.pdf Download (122kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
10410181 Lampiran.rar Download (656kB) |
Abstract
INDONESIA:
Prokrastinasi Akademik adalah suatu bentuk perilaku untuk kecenderungan menunda dalam mengerjakan atau menyelesaikan tugas-tugas akademik, dan biasanya tugas baru mulai dikerjakan pada saat-saat terakhir batas pengumpulan tugas. Konsep diri adalah gambaran yang dimiliki seseorang tentang dirinya, yang dibentuk melalui pengalaman pengalaman yang diperoleh dari interaksi dengan lingkungan. Konsep ini bukan merupakan faktor bawaan, melainkan berkembang dari pengalaman yang terus menerus. Dasar dari konsep diri individu ditanamkan pada saat- saat dini kehidupan anak menjadi dasar yang mempengaruhi tingkah lakunya di kemudian hari.
Variabel bebas dari penelitian ini adalah konsep diri, dan variabel terikatnya adalah prokrastinasi akademik Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tingkat konsep diri dan prokrastinasi akademik pada siswa SMA kelas XI serta untuk mengetahui apakah terdapat hubungan antara konsep diri dengan prokrastinasi akademik. Adapun populasinya adalah sisw kelas XI SMA Al- Rifa’ie Gondanglegi secara keseluruahan yakni 127 subyek. Metode pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah angket, sedangkan metode analisa yang digunakan adalah analisis korelasi product moment dengan menggunakan bantuan SPSS (Statistical Product and Service Solution) 16,0 for windows.
Hasil dari penelitian ini adalah tingkat konsep diri yang rendah dengan prosesntase 13% yaitu 16 siswa, kategori sedang dengan prosentasi 67% yaitu 86 siswa dan tinggi 20% yaitu 25 siswa dengan total jumlah responden 127 keseluruhan siswa kelas XI. Mayoritas siswa kelas XI dalam penelitian ini memiliki tingkat konsep diri sedang, sedangkan untuk tingkat prokrastinasi akademik yang rendah dengan prosesntase 14% yaitu 18 siswa, kategori sedang dengan prosentasi 73% yaitu 92 siswa dan tinggi 13% yaitu 17 siswa dengan total jumlah responden 127 keseluruhan siswa kelas XI. Mayoritas siswa kelas XI dalam penelitian ini memiliki tingkat prokrastinasi akademik sedang.
Berdasarkan hasil analisis tentang hubungan antara konsep diri dengan prokrastinasi akademik siswa kelas XI di SMA Al-Rifa’ie Gondanglegi yang dilakukan dengan uji korelasi, dari hasil uji korelasi terdapat hubungan yang positif, sedangkan hubungan antara konsep diri dengan prokrastinasi akademik dapat dikatakan signifikan. Taraf signifikan kedua variabel tersebut adalah 0.00 (≤ 0.05) sehingga tidak berkorelasi secara signifikan. Korelasi antara konsep diri dengan prokrastinasi akademik adalah 0.491. menunjukkan bahwa terjadi hubungan yang cukup antara konsep diri dengan prokrastinasi akademik. Arah hubungan (r) adalah positif, artinya semakin tinggi tingkat konsep diri maka semakin tinggi perilaku prokrastinasi akademik pada siswa kelas XI di SMA Al- Rifa’ie Gondanglegi Malang.
ENGLISH:
Academic Procrastination is a form of behavior for the tendency of delaying in doing or completing academic tasks , and usually a new task to be started at the last moment the task of collecting the limit . Self-concept is the image that one has of himself , which was formed through the experience gained from the experience of interactions with the environment This concept is not an innate factor , but rather evolved from a continuous experience The basis of the concept of individual self implanted in the early moments of a child's life is the basis that affect behavior later in life .
From independent variable of this study is the concept of self and the dependent variable was academic procrastination This study aims to determine the level of self-concept and academic procrastination in class XI and high school students to determine whether there is a relationship between self-concept and academic procrastination. The population is sisw class XI SMA Al - Rifa'ie Gondanglegi are keseluruahan the 127 subjects . Data collection methods used in this study is a questionnaire , while the methods of analysis used is the product moment correlation analysis using SPSS (Statistical Product and Service Solutions) 16.0 for windows.
The results of this study is the low level of self-concept with prosesntase 13 % ie 16 students , the category with the percentage being 67 % of 86 students and a high of 20% ie 25 students with a total of 127 respondents overall number of students of class XI . The majority of class XI students in this study had a moderate level of self-concept , whereas for low levels of academic procrastination with prosesntase 14 % ie 18 students , the category with the percentage being 73 % ie 92 students and a high of 13% ie 17 students with a total number of 127 respondents overall class XI students . The majority of class XI students in this study had moderate levels of academic procrastination, Based on the analysis of the relationship between self-concept and academic procrastination in high school class XI student of Al - Rifa'ie Gondanglegi done with correlation , the correlation of test results there is a positive relationship while the relationship between self-concept and academic procrastination can be said to be significant . Significant level of the two variables is 0.00 ( ≤ 0.05), so it did not correlate significantly. The correlation between self-concept and academic procrastination is 0.491 . shows that there is sufficient relationship between self-concept and academic procrastination. Direction of relationship ( r ) is positive meaning that the higher the level , the higher the self-concept of academic procrastination behavior in class XI at SMA Al - Rifa'ie Gondanglegi Malang
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Keywords: | Konsep Diri; Prokrastinasi Akademik; Self-Concept; Academic Procrastination |
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology |
Departement: | Fakultas Psikologi |
Depositing User: | Saputra Edi |
Date Deposited: | 30 Jul 2015 10:51 |
Last Modified: | 30 Jul 2015 10:51 |
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/629 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |