Faizah, Faizah (2013) Hubungan antara dukungan keluarga dengan motivasi belajar siswa SMPN 13 Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
|
Text (Introduction)
09410076_Pendahuluan.pdf Download (458kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
09410076_Indonesia.pdf Download (7kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
09410076_Inggris.pdf Download (5kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
09410076_Bab_1.pdf Download (182kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
09410076_Bab_2.pdf Download (367kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
09410076_Bab_3.pdf Download (390kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
09410076_Bab_4.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
09410076_Bab_5.pdf Download (162kB) | Preview |
|
|
Text (References)
09410076_Daftar_Pustaka.pdf Download (15kB) | Preview |
|
|
Text (Appendices)
09410076_Lampiran.pdf Download (135kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Siswa sekolah menengah pertama (SMP) sering kali mengalami menurunnya motivasi belajar dari dalam diri, salah satu penyebabnya karena kurang adanya dukungan dari keluarga. Motivasi yang kurang dari keluarga terutama orang tua juga dapat menyebabkan siswa untuk sulit berprestasi di sekolah maupun diluar sekolah. Maka dari itu perlu adanya dukungan dari keluarga dan orang tua kepada anak untuk terus memotivasi agar dapat berprestasi disekolah maupun diluar sekolah karena dukungan keluarga mempunyai hubungan yang berkaitan dengan motivasi belajar siswa.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat Dukungan keluarga, tingkat Motivasi belajar dan Hubungan Dukungan keluarga dengan Motivasi belajar
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan subjek penelitian berjumlah 76 subyek, yang merupakan siswa-siswi kelas VII dan VIII SMPN 13 Malang. Teknik pengumpulan data menggunakan metode angket berupa skala likert dengan analisa data penelitian in menggunakan teknik korelasi product moment Karl Pearson.
Dari hasil penelitian ini di ketahui bahwa dukungan keluarga siswa siswi di SMPN 13 Malang memiliki tingkat dukungan keluarga kategori sedang 35 responden dengan prosentase 46%, Sedangkan pada tingkat motivasi belajar siswa siswi kategori kategori Sedang 36 responden dengan prosentase 47%. Korelasi antara dukungan keluarga dengan motivasi belajar peserta didik ditunjukan r hitung adalah sebesar 0,523 dengan signifikansi sebesar 0,000. artinya ada hubungan yang positif antara dukungan keluarga dengan motivasi belajar peserta peserta didik di SMPN 13 Malang.
ENGLISH:
Middle school students (SMP) often experience decreased motivation to learn from the self, one reason for lack of support from family or (Family Support). Less motivation from parents also can lead to difficult students excel in school and outside school. Thus the need for the support of parents to motivate children to continue to be able to excel in school and outside of school because of family support have links related to student motivation.
The purpose of this study was to determine the level of Family support, the level of motivation to learn and support the Family Relationships Motivation to learn
This study uses quantitative methods to research subjects totaling 76 subjects, who are students of class VII and VIII SMP 13 Malang. Techniques of data collection using a questionnaire with Likert scale data analysis in research using the technique of Karl Pearson product moment correlation.
From the results of this study to know that family support in the students of SMP 13 Malang has a level of family support category were 35 percent of respondents with 46%, while the level of student motivation student category Moderate category 36 percent of respondents with 47%. The correlation between family support and motivation of learners indicated r count is equal to 0.523 with a significance of 0.000. means that there is a positive relationship between family support with participants' learning motivation of students in SMP 13 Malang.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Hidayah, Rifa | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Dukungan Keluarga; Motivasi Belajar; Family Support; Motivation to Learn | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170103 | ||||||
Depositing User: | Chusnul Faida Ulfa | ||||||
Date Deposited: | 11 Sep 2015 08:41 | ||||||
Last Modified: | 11 Sep 2015 08:41 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1744 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |