Auria, Aisyah (2013) Pengaruh konsep diri terhadap perilaku shopping addiction pada mahasiswi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
|
Text (introduction)
09410030_PENDAHULUAN.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (abstract_indo)
09410030_abstrak_indo.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (abstract_eng)
09410030_ABSTRACT_eng.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (chapter_1)
09410030_bab 1.pdf Download (329kB) | Preview |
|
|
Text (chapter_2)
09410030_bab 2.pdf Download (660kB) | Preview |
|
|
Text (chapter_3)
09410030_bab 3.pdf Download (506kB) | Preview |
|
|
Text (chapter_4)
09410030_bab 4.pdf Download (622kB) | Preview |
|
|
Text (chapter_5)
09410030_bab 5.pdf Download (231kB) | Preview |
|
|
Text (references)
09410030_daftar pustaka.pdf Download (144kB) | Preview |
|
Other (appendices)
LAMPIRAN.rar Download (853kB) |
Abstract
INDONESIA :
Berbelanja saat ini sudah menjadi suatu kebiasaan di kalangan para mahasiswi, kebiasaan berbelanja tersebut menimbulkan perilaku adiktif dalam berbelanja (shooping addiction) yang menyebabkan konsekuensi-konsekuensi negatif seperti hutang yang berlebihan, masalah keuangan yang serius, dan pada tahap yang ekstrim dapat merusak kehidupan individu. Perilaku tersebut dipengaruhi oleh konsep diri dari masing-masing individu. Penelitian ini mencoba untuk mengetahui seberapa besar pengaruh konsep diri terhadap perilaku shopping addiction dengan rumusan masalah sebagai berikut: (1) Bagaimana tingkat konsep diri pada Mahasiswi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang? , (2) Bagaimana tingkat perilaku shopping addiction pada Mahasiswi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang?, (3) Bagaimana pengaruh antara konsep diri terhadap perilaku shopping addiction pada Mahasiswi Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang?
Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan variabel dependen konsep diri dan variabel independen shopping addiction. Pengambilan sampel menggunakan teknik purposive random sampling dengan jumlah sampel sebanyak 150 orang. Analisa data menggunakan analisis regresi sederhana.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan antara konsep diri dan shoppng addiction. Individu dengan konsep diri yang tinggi memiliki perilaku shopping addiction yang rendah, begitu juga sebaliknya individu dengan konsep diri yang rendah memiliki perilaku shopping addiction yang tinggi. Analisi regresi yang menggunakan SPSS 15.0 for windows menunjukkan bahwa thit lebih besar dari pada t(1,161 > 0,67615) hal ini membuktikan bahwa ada pengaruh yang signifikan antara X (konsep diri) terhadap Y (shopping addiction).
ENGLISH :
Today, shopping has become a habit among some female students. Those shopping habits lead to an addictive behavior which led to negative consequences such as excessive debt, serious financial problem, and finally can lead to a messy life. Those behavior influenced by the self-concept of each individuals. This research aims to discover the level of influence of self-concept on shopping addiction behavior. The object of study in this research is: (1) How is the degree of self-concept of female students in Maulana Malik Ibrahim Islamic State University of Malang? (2) How is the degree of shopping addiction of female students in Maulana Malik Ibrahim Islamic State University of Malang? (3) How is the level of influence of self-concept on shopping addiction of female students in Maulana Malik Ibrahim Islamic State University of Malang?
Research methodology applied in this research is quantitative method with self-concept as dependent variable and shopping addiction as independent variable. Sample collection in this research using the purposive random sampling technique involving 150 female students. Data analysis in this research implements simple regression analysis.
This research show that there is a significant influence between female students self-concept and shopping addiction. Female students with high degree of self-concept having low degree of shopping addiction behavior, and vice versa, female students with low degree of self-concept having high degree of shopping addiction behavior. Regression analysis using SPSS 15.0 for Windows show that thit greater than t(1.161 > 0.67615). These facts prove that X (self-concept) has significant influence on Y (shopping addiction).
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mangestuti, Retno | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Konsep Diri, Shopping Addiction, Mahasiswi. Self Concept, Shopping Addiction, Female Students. | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170109 Personality, Abilities and Assessment | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170109 | ||||||
Depositing User: | Alexander Malik | ||||||
Date Deposited: | 11 Sep 2015 09:57 | ||||||
Last Modified: | 09 Jun 2016 09:03 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1696 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |