Nisa', Lina Khoirotun (2015) Hubungan konsep diri dengan pembelian impulsif (impulsive buying) produk pakaian pada mahasiswi UIN MALIKI Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
11410078_Pendahuluan.pdf Download (616kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
11410078_Indonesia.pdf Download (52kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
11410078_Inggris.pdf Download (59kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
11410078_Arab.pdf Download (262kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
11410078_Bab_1.pdf Download (452kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
11410078_Bab_2.pdf Download (617kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
11410078_Bab_3.pdf Download (491kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
11410078_Bab_4.pdf Download (653kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
11410078_Bab_5.pdf Download (235kB) | Preview |
|
|
Text (References)
11410078_Daftar_Pustaka.pdf Download (143kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
11410078_Lampiran.rar Download (8MB) |
||
|
Text (Summary)
11410078_Ringkasan.pdf Download (502kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Kemajuan dunia pakaian (fashion) yang semakin pesat dan beragam, membuat mahasiswi sekarang ini memilliki ketertarikan yang cukup besar untuk mengikute mode yang beredar dipasaran yang menyebabkan mahasiswi membeli tanpa memperhatikan kegunaan barang tersebut, atau dengan kata lain adanya kecenderungan untuk melakukan pembelian impulsif. Salah satu faktor yang mempengaruhi adalah karakteristik konsumen yang meliputi kepribadian terkait dengan konsep diri, yang mana konsep diri dapat mempengaruhi keputusan seseorang dalam membeli.
Penelitian ini betujuan untuk mengetahui tingkat pembelian impulsif (impulsive buying) produk pakaian pada mahasiswi UIN MALIKI MALANG, untuk mengetahui konsep diri pada mahasiswi UIN MALIKI MALANG, serta untuk mengetahui ada tidaknya hubungan konsep diri dengan pembelian impulsif (impulsive buying) terhadap produk pakaian pada mahasiswi UIN MALIKI MALANG.
Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Subjek penelitian adalah seluruh mahasiswi UIN MAlIKI MALANG angkatan 2012-2013. sampel sebanyak 317 mahasiswi. Instrumen penelitian ini menggunakan skala pembelian impulsif (impulsive buying) dan skala konsep diri.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: 1). Tingkat pembelian impulsif terhadap produk pakaian pada mahasiswi UIN MALIKI Malang menunjukkan pada kategori sedang dengan prosentase sebesar 42%, sebanyak 130 mahasiswi. 2). Konsep diri mahasiswi UIN Malang berada pada kategori sedang dengan prosentase 49%, sebanyak 154 mahasiswi. 3). Ada hubungan negatif antara konsep diri dengan pembelian impulsif (impulsive buying) pada mahasiswi UIN MALIKI MALANG terhadap produk pakaian. Dengan korelasi sebesar -0,609 dengan nilai signifikan 0,000. Artinya semakin positif konsep diri pada mahasiswi maka pembelin impulsif (impulsive buying) rendah, sebaliknya semakin negatif konsep diri pada mahasiswi maka pembelian impulsif (impulsive buying) akan semakin tinggi. Adapun besar sumbangan efektif konsep diri dalam mempengaruhi pembelian impulsif (impulsif buying) terhadap produk pakain adalah 37,9%.
ENGLISH:
The advancement of clothing (fashion)is rapidly increasing and diverse, make the students today has considerable interest to follow the fashion that outstanding in the market which causes the student buy without consider good usability, or in other word there are tendency to impulsive purchases. One of thefactors that influence is a consumer characteristic which includes personality related to self concept, which can affect the self concept someone in the purchasing concept decision.
This research is to determine the level of impulse purchases (impulsive buying) clothing product on the students of UIN MALIKI MALANG, to know the concept of self the students UIN MALIKI MALANG, as well as to determine whether there is the concept of self with impulsive purchases (impulsive buying) for clothing product on the students UIN MALIKI MALANG.
This research used quantitative method. Subject of the research is all of the students UIN MALIKI MALANG class of 2012-2013, sample of 317 students. This research instrument using the scale purchases impulsive (impulsive buying) and the scale of self concept.
The result of the research indicate that: 1) impulsive purchase rate on students clothing product UIN MALIKI MALANG show the medium category with the percentage of 42% as many as 130 students. 2) Self concept of the students UIN Malang is in the middle category with percentage 49% as many as 154 students. 3) There is a negative relationship between self concept and impulsive purchase (impulsive buying) to the students of UIN MALIKI MALANG for clothing product. With correlation of -0,609 with the significant value 0,000. It means that more positive self concept of the students then impulsive purchase (impulsive buying) low, otherwise more negative self concept to the students so impulsive purchase (impulsive buying) will be higher. As for the contribution of self concept in influence the purchase impulsive (impulsive buying) for clothing product are 37,9%.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mangestuti, Retno | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Konsep Diri; Pembelian Impulsif (Impulsive Buying); Self concept; Impulsive purchase (impulsive buying) | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170102 Developmental Psychology and Ageing | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170102 | ||||||
Depositing User: | Dwi Aprilia Gendhis | ||||||
Date Deposited: | 11 Sep 2015 09:43 | ||||||
Last Modified: | 11 Sep 2015 09:43 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1656 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |