Murdani, Edy (2012) إعداد المود التعليمية بمدخل الحقول الدلالية لترقية مهارة الكلام: بحث تطويرى وتجريبي بمدرسة بينا إسلام تاناه غوروغوت. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
10720040.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) |
Abstract
ABSTRAK
Madrasah Tsanawiyah Bina Islam dalam hal ini menggunakan beberapa buku dalam pembelajaran Bahasa arab Yang mengikuti KTSP 2006 yaitu terampil berbahasa arab dan fasih dalam bahasa arab yang berbentuk LKS. Namun demikian muatan mater ajar yang disajikan lebih cendrung pada peningkatan Membca dan mengkaji sisi kaidah bahasa yang biasanya didekati dengan metode terjamah.
Berangkata dari permaslahan di atas, penulis mencoba untuk mendesain bahan ajar untuk meningkatkan keterampilan berbicara untuk para siswa di madrasah tersebut dengan menggunakan pendekatan semantic
Tujuan dari peneliti disini adalah untuk (1 mendesain materi ajar dalam meningkatkan keterampilan berbicara dengan pendekatan ranah semantic (2 untuk mengetahui sejauhmana effektivitas penggunaan buku yang disusun dalam meningkatkan keterampilang berbicara (3 sebab-sebab keefektifan yang terjadi
Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan model penelitian pengembangan (Research & Development )
Hasildaripenelitianiniadalah: 1) Produk bahan ajar keterampilan berbicara (maharahkalam) bagisiswa Madrasah TsanawiyahKelas VIII Semester 2 (dua) Dengan Pendekatan Ranah Semantik 2) Penggunaan produk bahan ajar yang telah didesain dengan Pendekatan Ranah Semantik memiliki efektifitas yang baik di dalam peningkatan keterampilan berbicara para siswa 3) meningkatnya kemampuan siswa dalam berbicara dan banyaknya pembendaharaan kata menjadi sebab efektifitas penggunaan buku.
ABSTRACT
Islamic of Junior High school (MTs) Bina Islam Uses Some books for teaching Arabic language Such As :TerampilBerbahasa Arab and exercise book of FasihBerbahasa Arab. Meanwile, Both books give more priority target to upgrade the Reading Capable of Students and Also the Chapters explain materials Globaly and don’t detail.
Speaking skills was one of more important aims in study of a foreign language an seems to be a main goal that every teacher has to upgrade it. And it wouldn’t come true when they never prepare a good material and use a good method in their teaching activity.
Based on those statement, the researcher wish to design a materials instruction intended to improve the student’s Arabic speaking skills and competency.
This research used quantitative approach and the type of this research was a kind of “Research and Development” (R&D).
The purposes of this research are: 1) product handbook to improve student’s Arabic speaking skill with Semantic Approach 2) the effective test of handbook in improving student’s Arabic speaking skill of (MTs) Bina Islam Tanah Grogot East Kalimantan 3) the causes of effective using handoobk
The results of this research are: 1) product handbook to improve student’s Arabic speaking skill with Semantic Approach 2) the experiment appointed that using product handbook could improve the ability of students to speak Arabic 3) improving of speaking abilitiy and memorizing student some vocabolaries are causes of effective using handbook
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Al-Kamil, Mohammed Ali and Mustofa, Gareeb Allah Baa Bikr | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | المود التعليمية; الحقول الدلالية; مهارة الكلام; Teaching Materials; Semantic field; Speaking Arabic Skill; Materi Ajar; RanahSemantik; Keterampilan Berbicara | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 12 Sep 2017 15:36 | |||||||||
Last Modified: | 22 Dec 2017 15:45 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/7975 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |