Darmawan, Ahmad Hafizh (2017) Pengaruh kepercayaan diri terhadap keputusan pembelian produk fashion di distro pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
12410106.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
INDONESIA:
Berkembangnya teknologi pada dunia modern ini, pakaian tidak hanya berfungsi untuk menutupi tubuh tetapi juga sebagai identitas diri dalam hidupnya. Oleh sebab itu, banyak para pengusaha pakaian memanfaatkan peluang bisnis ini dengan cara membuka usaha distro. Salah satu penyebab kurang percaya diri yaitu remaja merasa dirinya memiliki kekurangan dan tidak diterima dalam kelompoknya dalam konteks fisik. Hal ini yang menyebabkan remaja menutupi kekurangannya tersebut dengan cara melakukan keputusan pembelian produk fashion distro untuk mengikuti mode agar diakui dalam kelompoknya dan menambah kepercayaan dirinya.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kepercayaan diri terhadap keputusan pembelian produk fashion di distro pada mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang. Subyek penelitian ini adalah mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang seluruh angkatan dengan sampel penelitian sebanyak 100 orang. Metode dalam penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan teknik pengambilan sampel secara purposive sampling. Pengambilan data ini menggunakan dua skala yaitu skala dari variabel kepercayaan diri dan skala keputusan pembelian.
Berdasarkan hasil penelitian, didapatkan hasil sebagai berikut: tingkat kepercayaan diri berada pada kategori sedang dengan prosentase sebesar 62% atau 62 orang dan tingkat keputusan pembelian juga berada pada kategori sedang dengan prosentase sebesar 64% atau 64 orang. Hasil analisis data menunjukkan nilai signifikansi sebesar 0,001 atau p < 0,05, yang berarti ada pengaruh antara kepercayaan diri terhadap keputusan pembelian produk fashion di distro pada mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Islam Negeri Malang. Sumbangan efektif kepercayaan diri terhadap keputusan pembelian ditunjukkan dengan koefisien determinan R2: 0,099 atau 9%. Hasil tersebut menunjukkan bahwa keputusan pembelian 9% ditentukan oleh kepercayaan diri, sedangkan 91% lainnya ditentukan oleh faktor lain.
ENGLISH:
The development of technology in the modern world, clothing not only serves to cover up the body but as well as the identity of her life. Therefore, many entrepreneurs take advantage of this business opportunity clothing to opening a distribution store business. One cause of lack of confidence that teens feel he has weakness and is not received within the group in the context of physical. This is causing adolescents to cover shortcomings by way of purchase decisions distribution store fashion products to follow fashion in order to be recognized in the group and add his confidence.
This research to purpose the Influence of self confidence toward fashion product purchase decision in distribution store At Faculty Psychology’s students State Islamic University Malang. The subject of this research is Psychology’s students of UIN Malang all generation with the sample as much as 100 person. The method in this research using quantitative methods with the sampling technique is purposive sampling.
Retrieving data using two scale that is the scale of the variable confidence and scale purchasing decisions.
Based on the research results obtained the following results: self confidence levels are in the medium category with a percentage of 62% or 62 person and level of purchasing decisions are also in the medium category with a percentage of 64% or 64 person. The results of data analysis showed a significance value of 0.001 or p < 0,05, which means their influence of self confidence toward fashion product purchase decision in distribution store At Faculty Psychology’s students State Islamic University Malang. Effective contribution to the purchasing decision confidence shown with determinant coefficient R2: 0,099 atau 9%. The results showed that the purchasing decisions stretcher 9% determined by self confidence, while the other 91% is determined by other factors.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mangestuti, Retno | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Kepercayaan Diri; Keputusan Pembelian; Produk Fashion Distro; Self Confidence; Purchase Decision; Distribution Store Fashion Product | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Depositing User: | Imam Rohmanu | ||||||
Date Deposited: | 22 Mar 2017 18:36 | ||||||
Last Modified: | 22 Mar 2017 18:36 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/6010 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |