Maulida, Intan Bela (2021) Implementasi manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik siswa di MAN 3 Jombang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
17170011.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Manajemen mutu terpadu adalah sistem yang digunakan dalam mengelola sumber daya manusia pada suatu organisasi yang dilakukan terus-menerus dan berorientasi pada tujuan kepuasan pelanggan dengan kegiatan yang dilakukan secara berkesinambungan. Manjemen mutu terpadu dapat diimplementasikan dalam meningkatkan prestasi akademik siswa di madrasah agar program prestasi akademik di madrasah dapat mencapai perbaikan secara terus-menerus yang dilakukan oleh semua pihak disekolah demi suatu tujuan yaitu kepuasan pelanggaan (murid, wali murid dan masyarakat sekitar).
Dengan diadakannya proses penelitian ini adalah: (1) Untuk menjelaskan bagaimana perencanaan proses implementasi manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik siswa di M 3 Jombang (2 Untuk menjelaskan bagaimana proses implementasi manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik siswa di MAN 3 Jombang (3) Untuk menjelaskan bagaimana hasil implementasi manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik siswa di MAN 3 Jombang.
Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif dengan menggunakan tiga tahapan, yaitu pertama dengan menggali data penelitian di MAN 3 Jombang, dalam hal ini peneliti sebagai instrumen kunci dengan mewawancarai informan kunci dan menggali beberapa dokumen, tahap kedua adalah menganalisis data yang telah didapatkan dalam penelitian sampai ditemukan sebuah keabsahan data dengan mengkonfirmasi kepada sekolah terkait kesesuaian hasil penelitian.
Penelitian ini menghasilkan bahwa (1) Perencanaan manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik dilakukan mel alui one day teachers and parents , (2) Proses manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik dilakukan melalui beberapa program seperti Bimbingan Olimpiade, dan kegiatan belajar mengajar secara aktif (3) Hasil dari implementasi manajemen mutu terpadu dalam meningkatkan prestasi akademik adalah pembuktian dari partisipasi aktif dari siswa dan respon positif dari wali murid untuk mendukung program prestasi akademik di madrasah.
ENGLISH:
Total quality management is a system used in managing human resources in an organization that is carried out continuously and is oriented towards customer satisfaction with activities carried out continuously. Total quality management can be implemented in improving student academic achievement in madrasah so that the academic achievement program at madrasahs can achieve continuous improvements made by all parties at school for the sake of a goal, namely customer satisfaction (students, guardians of students and the surrounding community).
With the holding of this thesis research proceses aims: 1). To explain how the planning of the implementation process of total quality management in improving student academic achievment at MAN 3 Jombang, 2). To explain how the process of implementing total quality management in improving student academic achievement at MAN 3 Jombang, 3). to explain how the result of the implementation of total quality management in improving student academic achievement at MAN 3 Jombang.
The research uses a descriptive qualitative approach using three stages is : 1). exploring research data in MAN 3 Jombang, in this case the researcher as a key instrument by interviewing key informants and digging up some documents, 2). analyzing the data that has been obtained of the research until it is found. a data validity by confirming to the school the suitability of the research results.
This study results is : (1) Integrated quality management planning in improving academic achievement is carried out through one day teachers and parents, (2) The integrated quality management process in improving academic achievement is carried out through several programs such as Olympic Guidance, and active teaching and learning activities ( 3) The results of the implementation of integrated quality management in improving academic achievement are evidence of active participation from students and positive responses from parents to support academic achievement programs in schools.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Tharaba, M. Fahim | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Manajemen Mutu Terpadu; Madrasah; Prestasi Akademik; Total Quality Management; Schools; Academic Achievements; إدارة الجودة المتكاملة ، المدارس ، تحسين الإنجازات | ||||||
Subjects: | 19 STUDIES IN CREATIVE ARTS AND WRITING > 1901 Art Theory and Criticism > 190103 Art Theory 22 PHILOSOPHY AND RELIGIOUS STUDIES > 2202 History and Philosophy of Specific Fields > 220202 History and Philosophy of Education 22 PHILOSOPHY AND RELIGIOUS STUDIES > 2204 Religion and Religious Studies > 220403 Islamic Studies |
||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Manajemen Pendidikan Islam | ||||||
Depositing User: | Intan Bela Maulida | ||||||
Date Deposited: | 10 May 2021 23:18 | ||||||
Last Modified: | 10 May 2021 23:18 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/26879 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |