Rochman, Mochammad Minanur (2020) Pengaruh Islamic marketing dan corporate image terhadap kepuasan nasabah pada BRI Syariah KC Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
18540050.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Pada dasarnya agama Islam merupakan agama terbesar didunia setelah agama Kristen. Dari 6,9 miliar orang dibumi agama Islam berada diurutan kedua dengan penganut sekitar 1,6 miliar atau sekitar 23% dari populasi global. Menurut badan pusat statistik (BPS) mayoritas penduduk Indonesia memeluk agama Islam. Saat ini ada lebih dari 207 juta atau sekitar 87,12% dari penduduk Indonesia adalah muslim. Maka dari itu dalam konteks lembaga kuangan syariah khususnya bank syariah menjadi lebih diuntungkan karena Indonesia merupakan salah satu penganut agama Islam terbesar. Bank syariah pun tidak lepas dari pemasaran karena pemasaran merupakan jantung dari suatu jenis usaha apapun. Selain pemasaran perusahaan juga membutuhkan citra yang baik di kalangan konsumennya. Dengan citra yang baik diharapkan bisa mencapai titik kepuasan pada konsumen atau nasabah.
Tujuan penelitian ini yakni untuk melihat apakah Islamic marketing berpengaruh terhadap kepuasan nasabah dan juga untuk melihat apakah Corporate image berpengaruh terhadap kepuasan nasabah. Selanjutnya penelitian ini menggunakan met6ode survei. Adapun sumber data yang digunakan yakni data primer dan data skunder. Sedangkan alat analisis yang digunakan yakni SPSS dengan menggunakan metode analisis regresi linier berganda.
Berdasarkan hasil analisis data yang sudah dilakukan, didapatkan hasil bahwa untuk variabel Islamic marketing mendapatkan nilai Thitung 5,058 > Ttabel 1,97796 dan nilai Sig 000 < 0,05, maka Ho ditolak dan Ha diterima. Artinya Islamic marketing berpengaruh signifikan terhadap kepuasan nasabah. Sedangkan untuk variabel Corporate image didapatkan hasil bahwa nilai Thitung 9,312 > Ttabel 1,97796 dan nilai Sig 000 < 0,05, maka Ho ditolak dan Ha diterima. Artinya Corporate image berpengaruh dan signifikan terhadap kepuasan nasabah.
ENGLISH:
Islamic religion is essentially the largest religion in the world after Christianity. Of 6.9 billion people on earth, Islamic religion was second to the followers of about 1.6 billion or about 23% of the global population. According to the Central statistical body (BPS), most Indonesians embrace Islam. There are over 207 million or about 87.12% of the Indonesian population is Muslim. Therefore, in the sharia's context Quans, especially sharia banks become more profitable because Indonesia is one of the largest Islamic religions. Sharia banks are also not separated from marketing because marketing is the heart of any business. Besides marketing, the company also needs pleasant image among consumers. With a pleasant image is expected to reach a satisfaction point on the consumer or customer.
This research sees if Islamic marketing affects customer satisfaction and also to see if the Corporate image affects customer satisfaction. Later, this study used the survey method. The data sources used are primary data and secondary data. The analysis tools used are SPSS using multiple linear regression analysis methods.
Based on the results of the data analysis that has been done, got the results that for the Islamic marketing variables get a value Tcount 5.058 > Ttable 1.97796 and the value of Sig 000 < 0.05, then Ho rejected and Ha accepted. Islamic marketing means a significant impact on customer satisfaction. As for the Corporate image variables got the result that the value Tcount 9,312 > Ttable 1,97796 and the value of Sig 000 < 0,05, then Ho rejected and Ha accepted. It means the Corporate image is influential and significant to customer satisfaction.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rahayu, Yayuk Sri | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Islamic Marketing; Corporate Image; Kepuasan Nasabah; Customer Satisfaction | ||||||
Subjects: | 14 ECONOMICS > 1499 Other Economics > 149999 Economics not elsewhere classified | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Perbankan Syariah | ||||||
Depositing User: | Mochammad Minanur Rochman | ||||||
Date Deposited: | 10 Jul 2020 20:14 | ||||||
Last Modified: | 10 Jul 2020 20:14 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/18350 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |