Rohmah, Fildzah Nurfadhilatur (2019) Strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text
15170044.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
Performance improvement of the education staff is indispensable in every Educational Institution especially in the Education Institutions of Madrasah Tranawiyah Negeri 4 Blitar. The education staff in this matter referred to the administrative staffs who are the main facilitators in the administration in the Educational Institution. The administrative staffs exist for supporting system, thus, the professional and highly dedicated administrative staffs make the head master, teachers and students convenient and easy to cope learning and teaching activities.
The purpose of this study are to: (1) find out the strategic planning of the head of administration in improving the performance of educational staff in the Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar;(2) find out the implementation of the chief administrative strategy in improving the performance of the educational staff in the Madrasah Tranawiyah Negeri 4 Blitar;(3 ) find out what are the results of the implementation of the strategy of the head of administration in improving the performance of the educational staff in the Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar.
To achieve the objectives above, a qualitative research approach is used with the type of triangulation research. The key instrument is the researcher, while the data collection techniques used are observation, in-depth interviews and observation. Data were analyzed by reducing data, presenting data and drawing conclusions.
The results of this study indicate that:(1) the strategic planning of the head of administration in improving the performance of educational staff in the Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar are conducted by using two methods namely job analysis and employment analysis;(2) the strategy implemented by the head of administration in improving the performance of educational staff in Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar through employee development and development activities, namely: a. career guidance, b. technical guidance, c. Workshop, and d. Tsaining;(3) the results of the implementation of the strategy used by the head of administration in improving the performance of the educational staff in the Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar are: a. individual abilities is appropriate with the tasks given, b. increasing skills possessed, c. interesting motivation, d. the importance of technology as an information center, and e. the results shows the performance improvement with in the educational staff.
INDONESIA:
Peningkatan kinerja tenaga kependidikan sangat diperlukan di setiap Lembaga Pendidikan khususnya di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar. Tenaga kependidikan yang dimaksud dalam hal ini adalah staf tata usaha, yang merupakan fasilitator utama dalam keadministrasian yang ada di Lembaga Pendidikan. Tata Usaha adalah sebagai support system, adanya staf tata usaha yang profesional dan berdedikasi tinggi, baik kepala madrasah, guru dan peserta didik tidak akan merasa kesulitan dalam menangani kegiatan pendidikan dan pembelajaran.
Tujuan penelitian ini adalah untuk:(1) mengetahui perencanaan strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar;(2) mengetahui implementasi strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar;(3) mengetahui apa saja hasil implementasi strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar.
Untuk mencapai tujuan di atas, digunakan pendekatan penelitian kualitatif dengan jenis penelitian triangulasi. Instrumen kunci adalah peneliti sendiri, dan Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, wawancara mendalam dan dokumentasi. Data dianalisis dengan cara mereduksi data, penyajian data dan menarik kesimpulan.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa,:(1) perencanaan strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar dengan menggunakan dua cara yaitu analisis pekerjaan dan analisis jabatan;(2) implementasi strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar melalui kegiatan pembinaan dan pengembangan pegawai yaitu: a. bimbingan karir, b. bimbingan teknis, c. Lokakarya atau Workshop, dan d. Diklat;(3) Hasil implementasi strategi kepala tata usaha dalam peningkatan kinerja tenaga kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 4 Blitar yaitu: a. sesuainya kemampuan dan tugas individu, b. bertambahnya skill yang dimiliki,c. motivasi yang menarik perhatian, d. pentingnya teknologi sebagai pusat informasi, dan e. hasil peningkatan kinerja tenaga kependidikan.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Yaqien, Nurul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategy; Performance and Education Staff; Strategi; Kinerja dan Tenaga Kependidikan | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Manajemen Pendidikan Islam | ||||||
Depositing User: | Zulaikha Zulaikha | ||||||
Date Deposited: | 11 Apr 2020 09:26 | ||||||
Last Modified: | 11 Apr 2020 09:26 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/16928 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |