Luthansyah, Aril (2019) Pengaruh kualitas produk, fitur produk dan promosi terhadap keputusan pembelian mobil X-Pander: Studi pada pengguna mobil X-Pander di Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
14510020.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Competition in the world of automotive marketing is currently growing rapidly, this is due to increasingly varied needs and complexities. Good product quality and complete product features can improve the purchasing decision process. And supported by good and appropriate promotion is very important to improve the process of purchasing decisions in accordance with the wishes of consumers.
This study aims to determine the variables that influence consumer purchasing decisions on the purchase of X-pander cars which consist of product quality, product features, and promotions at PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang dealers. This research is a type of causal research with a quantitative approach using survey methods. The population in this study were all consumers and people who owned X-pander cars in Malang City. The sample used 118 respondents used the malhorta formula, as well as the judgment sampling method as a sampling technique. The instrument used to collect data in this study is a questionnaire. Testing instruments uses validity and reliability tests. Data analysis methods used include descriptive analysis, classic assumption test, multiple linear regression analysis, determinant coefficient (R2), F test analysis, and t test.
Based on the results of statistical calculations with multiple linear regression analysis can be shown by the equation Y = 15.142 + 23%X1 + 22.7%X2 + 32.4%X3 it is known that product quality, product features and promotions have a positive influence on purchasing decisions. The calculation of the determinant coefficient (R2) is 0.236, this shows that product quality, product features, and promotions are able to explain purchasing decisions by 23.6%. While 76.4% explained other variables not examined. Simultaneously it influences the purchase decision of X-Pander car at PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang dealer. Based on the results of t-test analysis calculations it can be concluded that product quality, product features, and promotions partially influence the purchasing decisions of X-Pander cars at PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang dealers. The results of the calculation of the F test analysis and the T test show a strong level of relationship, this means that if the quality of the product, product features and promotion is increased, it will result in high purchasing decisions.
ABSTRAK
Persaingan di dunia pemasaran otomotif saat ini semakin berkembang pesat, hal ini dikarenakan kebutuhan yang semakin variatif dan komplek. Kualitas produk yang baik dan fitur produk yang lengkap dapat meningkatkan proses keputusan pembelian. Serta didukung dengan promosi yang baik dan tepat sangat penting untuk meningkatkan proses keputusan pembelian sesuai dengan keinginan konsumen.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui variabel-variabel yang mempengaruhi keputusan pembelian konsumen pada pembelian mobil X-pander yang terdiri dari kualitas produk, fitur produk, dan promosi pada dealer PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang. Penelitian ini merupakan jenis penelitian sebab-akibat dengan pendekatan kuantitatif menggunakan metode survey. Populasi dalam penelitian ini ialah seluruh konsumen serta masyarakat yang memiliki mobil X-pander di Kota Malang. Sampel yang digunakan 118 responden menggunakan rumus malhorta, serta metode judgement sampling sebagai teknik pengambilan sampel. Instrumen yang digunakan untuk menggumpulkan data dalam penelitian ini ialah kuesioner. Pengujian instrumen menggunkaan uji validitas dan reliabilitas. Metode analisis data yang digunakan antara lain analisis deskriptif, uji asumsi klasik, analisis regresi linier berganda, koefisien determinan (R2), analisis uji F, dan uji t.
Berdasarkan hasil perhitungan statistic dengan analisis regresi linier berganda dapat ditunjukan dengan persamaan Y = 15.142+23% X1+22.7%X2+32.4%X3 dari persamaan regresi tersebut diketahui bahwa kualitas produk, fitur produk dan promosi memiliki pengaruh yang positif terhadap keputusan pembelian. Hasil perhitungan koefisien determinan (R2) sebesar 0.236, hal ini menunjukan bahwa kualitas produk, fitur produk, dan promosi mampu menjelaskan keputusan pembelian sebesar 23,6%. Sedangkan 76.4% dijelaskan variable lain yang tidak diteliti. Secara simultan berpengaruh terhadap keputusan pembelian mobil X-Pander pada dealer PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang. Berdasarkan hasil perhitungan analisis uji t dapat disimpulkan bahwa kualitas produk, fitur produk, dan promosi secara parsial berpengaruh terhadap keputusan pembelian mobil X-Pander pada dealer PT Sun Mitsubishi Blimbing Malang. Hasil perhitungan analisis uji F dan uji T menunjukan tingkat hubungan yang kuat, hal ini berarti apabila kualitas produk, fitur produk dan promosi ditingkatkan maka akan mengakibatkan keputusan pembelian yang ting
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Slamet, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | product features; promotion; purchasing decisions; kualitas produk; fitur produk; promosi; keputusan pembelian; product quality | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 04 May 2020 10:06 | ||||||
Last Modified: | 04 May 2020 10:06 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/15479 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |