Setiawan, Yudha Agus (2012) Pusat penjualan produk unggulan kuliner Jawa Timur di kawasan Jembatan Suramadu sisi Surabaya. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
08660048_Pendahuluan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
08660048_Indonesia.pdf Download (32kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
08660048_Inggris.pdf Download (38kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
08660048_Arab.pdf Download (71kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
08660048_Bab_1.pdf Download (205kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
08660048_Bab_2.pdf Download (481kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
08660048_Bab_3.pdf Download (229kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
08660048_Bab_4.pdf Download (4MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
08660048_Bab_5.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 6)
08660048_Bab_6.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 7)
08660048_Bab_7.pdf Download (177kB) | Preview |
|
|
Text (References)
08660048_Daftar_Pustaka.pdf Download (30kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
08660048_Lampiran.rar Download (24MB) |
Abstract
INDONESIA:
Pusat Penjualan Kuliner Unggulan Jawa Timur adalah sebuah potensi bisnis didunia kuliner. Jawa Timur memiliki 28 kota yang masing-masing kota memiliki kuliner khas tersendiri. Lalu dari sekian banyak kuliner tersebut di kumpulkan menjadi satu didalam suatu wadah yakni sebuah pusat penjualan. Hal ini memiliki tujuan untuk mengembangkan potensi kuliner Jawa Timur dari kota terkecil hingga kota terbesar di Jawa Timur. Dikarenakan banyak kuliner khas Jawa Timur yang berpotensi untuk dikembangkan namun malah meredup seiring masuknya kuliner-kuliner impor dari asing. Pengembangan potensi kuliner ini diharapkan masyarakat banyak dapat menyukai kuliner khas Jawa Timur, sehingga kuliner Khas Jawa Timur dapat berkembang dan bersaing dengan kuliner-kuliner lain yang sudah memiliki nama besar, seperti kuliner cepat saji milik pengusaha asing, kuliner dari propinsi yang lainnya. Meningkatnya pendapatan pengusaha kuliner Jawa Timur juga merupakan imbas dari perencanaan Pusat Kuliner tersebut.
Jembatan suramadu ialah Jembatan terpanjang di Indonesia yang menjadi landmark baru di Surabaya bahkan Jawa Timur. Munculnya landmark baru tersebut menjadikan Jembatan Suramadu sebuah pilihan wisata baru yang ada di Jawa Timur. Banyak masayrakat yang kemudian mengunjungi Jembatan Suramadu tersebut mulai wisatawan dari lokal hingga daerah. Ditambah lokasi kaki jembatan suramadu ini juga terletak di kota Surabaya. Kota Surabaya sendiri merupakan ibukota dari Jawa Timur segala pusat bisnis, pendidikan, pemerintahan Jawa Timur berada di Surabaya. Semua ini semakin mendongkrak rencana pengembangan Pusat Penjualan Kuliner itu dikarenakan banyak potensi yang dapat membantu perkembangan bisnis Kuliner Jawa Timur ini.
Dalam perencanaan Pusat Pejualan Kuliner Unggulan Jawa Timur ini diperlukan perencanaan yang serius dan matang dikarenakan perancangan ini melibatkan perputaran ekonomi hingga level propinsi. Pusat Penjualan Kuliner Unggulan Jawa Timur ini direncanakan dengan beberapa unsur yang kemudian dipadukan menjadi satu yakni unsur produktif, konsumtif, ekonomis, rekreatif dan alam yang hijau. Sehingga didalam Pusat Penjualan Produk Kuliner ini setiap orang yang terlibat didalamnya akan menemui segala macam unsur tersebut dan khusus untuk pengunjung akan dihadirkan sebuah wisata rekreatif untuk keluarga maupun umum. Hal ini memiliki tujuan agar setiap pengunjung akan nyaman ketika menikmati kuliner di Pusat Penjualan Kuliner tersebut, sehingga rata-rata pengunjung diharapkan tidak turun dan terus semakin meningkat. Perencanaan
Kawasan Pusat Penjualan Kuliner Unggulan Jawa Timur didesain agar dapat menonjolkan suatu kawasan yang hijau dan asri alami, dari penggunaan material hingga penataan bangunan. Diharapkan masyarakat dapat menikmati pesona kuliner yang dihiasi dengan hijaunya alam.
Perencanaan dan pembangunan sebuah Pusat Penjualan Kuliner Unggulan Jawa Timur yang mengusung unsur produktif, konsumtif, ekonomis, rekreatif dan alam yang hijau dapat menjadikan kawasan ini devisa baru untuk peningkatan ekonomi Surabaya hingga Jawa Timur dan menjadi sebuah distrik bisnis baru yang menjanjikan. Selain itu juga dapat menaikkan popularitas kuliner khas Jawa Timur hingga lingkup nasional.
ENGLISH:
Central of a East Java’s Great Food is a good bussiness potension in the food’s world. East Java have at least 28 city that each city have a special food. Than, from that a kind of food placed become one place in a container, thats container is a Center of Sell. That is have a destiny for evolving potention of a East Java’s Food from a small town until a big town in East Java. There are much of special East Java’s food that have a good potention for envolved but in fact much of them is overcast, because there are much of impor’s foods from foreigns country. With the envolve the potention of this project, be to be much of people can like the East Java’s special food, with the result that East Java’s special food can envolve and compete with the other foods that have a big name, like as a fast food the property of foreign bussiness man and the other food form othe province. The increase of income the East Java’s food bussinessman also form impact from the plan of that a Food Center.
Suramadu Bridge ia the longest bridge in Indonesia that be a new landmark in Surabaya moreover in East Java. This a new landmark can make a Suramadu Bridge be a choice of a new tour in East Java. That much of people then visit that Suramadu Bridge, from a local tourist until a region tourist. In the other hand, the location of foot’s Suramadu Bridge placed on Surabaya area. Then Surabaya is a Central Town of East Java, all of bussiness center, education, goverment of East Java placed in surabaya. That is a real impact that more and more increase plan of envolve the Sell Food Central because there are much potention that be help envolve this East Java’s Food Bussiness.
In plan the Central Of a East Java’s Great Sell Food needed a serious and perfect plan because this project engage economic rotation until province level. The Central Of a East Java’s Great Sell Food planed by a some element that be keyed to be one, that is a productive, consumtive, economics, rekreation, and green nature. With the result that in the Central Of a East Java’s Great Sell Food each of people that mixed up with this place will find all kind of element and specially for visitor will gived a rekreation tour for family and common. That is have a destiny in other that each of visitor will confortable when enjoy a food in this place, with the result that a rate of visitor is not decrease but always increase. The plan of area the Central Of a East Java’s Great Sell Food designed with the result that can be ekspose ones of area that a green area and natural area, from employing material until structuring a buildings. Be to be a people can enjoy enchantmen of this food that decorate with a green of nature.
Planning and building of the Central Of a East Java’s Great Sell Food that bring some elements productive, consumtive, economics, rekreations, and a green of nature can make this area be a new devisen for economics increase in surabaya until East Java and become a great new bussniness distric. In other hand, can make increasing a popularity of the Central Of a East Java’s Great Sell Food until national’s level.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Firmansyah, Aldrin Yusuf and Gautama, Achmad Gat | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Bisnis; Bussiness; Green Architecture; Blend with Nature; | |||||||||
Subjects: | 12 BUILT ENVIRONMENT AND DESIGN > 1201 Architecture > 120108 Architecture of Public Structures > 12010802 Commercial and Communication Buildings | |||||||||
Departement: | Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Arsitektur | |||||||||
Depositing User: | Dian Anesti | |||||||||
Date Deposited: | 11 Aug 2015 08:57 | |||||||||
Last Modified: | 11 Aug 2015 08:57 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1264 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |