Wahyuni, Ika (2015) تأثير الشريحة لتعليم المفردات لترقية قدرة التلاميذ مدرسة الهداية المتوسطة الاسلامية مجاسيم نجاوي. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
13720002.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Arabic vocabulary learning has very important role in Arabic teaching. Arabic vocabulary is the first step to see as the main source to communicate well. By mastering Arabic vocabulary, someone can communicate with others, either oral or written, without any obstacle. Arabic vocabulary learning needs media to facilitate the process of understanding. Slideis the chosen media because it is kind of software which help the researcher to arrange the effective and methodological presentation, and it is also easy used.
The researcher focuses on two problems, those are: (1) How is the Arabic vocabulary learning process by using Slidein Al-Hidayah Islamic Junior High School of Majasem, Ngawi? (2) What is the influence of using Slide in Arabic vocabulary learning in Al-Hidayah Islamic Junior High School of Majasem, Ngawi?
The method used in this research is experimental research by having pretest and posttest for control and experiment class. The approach used in this research is quantitative approach and the instruments used to obtain the data are observation, interview, pretest and posttest.
The result of this research shows that (1) The implementation of Slidemakes students easy to understand Arabic vocabulary. (2) The result of t count = 11,23 more than the result of significance 1% = 2,39 and also more than the significance 5% = 1,67. It shows that H1 is accepted. The conclusion is that the use Slidehas significance influence in Arabic vocabulary learning for students, either from understanding or memorizing aspect.
ABSTRAK
Pembelajaran Mufrodat mempunyai peranan yang sangat penting dalam pembelajaran bahasa arab. Mufrodat merupakan langkah awal yang harus dipandang sebagai sumber untuk dapat berkomunikasi dengan baik. Dengan penguasaan mufrodat, seseorang dapat berkomunikasi dengan orang lain secara lisan maupun tulisan tanpa mengalami hambatan. Dalam pembelajaran Mufrodat diperlukan media pembelajaran untuk memudahkan dalam pemahaman. Slideadalah media yang dipilih oleh peneliti karena Slidemerupakan perangkat lunak yang membantu dalam penyusunan presentasi yang efektif dan metodologi, dan sangat mudah digunakan.
Peneliti berfokus pada dua masalah yaitu: (1) Bagaimana proses pembelajaran mufrodat menggunakan Slide di MTs Al-Hidayah Majasem Ngawi? (2) Apa pengaruh penggunaan Slidedalam pembelajaran mufrodat di MTs Al- Hidayah Majasem Ngawi?
Metode peneliti dalam penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan pretest dan postest untuk kelas control dan kelas eksperimen. Pendekatan dalam penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitaif dan instrument yang digunakan dalam pengumpulan data adalah observasi, wawancara,dan pretes postes.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa 1) penerapan Slide dapat membuat siswa lebih mudah dalam memahami kosakata, 2) hasil t hitung = 11,23 lebih besar dari hasil signifikasi 1%= 2,39 juga lebih besar dari signifikasi 5%= 1,67. Ini menunjukkan bahwa diterima, kesimpulannya adalah penggunaan Slidemempunyai pengaruh yang signifikan dalam pembelajaran mufrodat siswa baik dari segi pemahaman maupun penghafalan.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Machmudah, Umi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Power Point; Arabic Vocabulary Learning; Power Point; Pembelajaran Kosa Kata Bahasa Arab | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Unnamed user with username M. Dzikrullah | ||||||
Date Deposited: | 24 May 2018 10:25 | ||||||
Last Modified: | 24 May 2018 10:25 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/11463 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |