Responsive Banner

تأثير إعطاء المكافأة (علامة نجمية) بداغعية وقدرة الطلاب في تعليم اللّغة العربيّة المتوسطة الإسلامية الحكومية باتو

Khumairotul Badriyah, Novita (2015) تأثير إعطاء المكافأة (علامة نجمية) بداغعية وقدرة الطلاب في تعليم اللّغة العربيّة المتوسطة الإسلامية الحكومية باتو. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
11150023.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (16MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

Right now it's still found teachers ignore the little things seem to lack of giving a reward to students who perform or lack of giving praise to students because teachers are focusing more on the material to be conveyed. Reward is a fun educational tools. Reward not only gifts but rather with honors, the addition of numbers, symbols and can be given a thumbs up to the students. with the attention of the teacher to the students, the students will be pleased and can also motivate student learning. In this study using the star symbol to drive the spirit of the students. With the student becomes the star feel appreciated and recognized learning outcomes.

From the ebove problems, the formulation of the problem in this research are: (0) how the granting of the application of Reward (star signs) to grade VII on Arabic learning in Islamic secondary schools country of Batu (5) what Influence awarding of Reward (the asterisk) to students learning motivation VII on Arabic learning in Islamic secondary schools country of Batu (3) what Influence awarding of Reward (the asterisk) to students learning ability on Arabic learning in Islamic secondary schools country of Batu. As for the purpose of this research is to study how the application of the awarding of reward (the asterisk) learning motivation of students on arabic learning in Islamic secondary schools country of Batu , to now the efective and the effect ofapplication the awarding of reward (the asterisk) learning motivation of students on arabic learning in Islamic secondary schools country of Batu.

The method used in this study is the ekperimental method with quantitative approach. The population of this study include the entire class VII learning in Islamic secondary schools country of Batu and this study used purposive sampling technique. The instrument in this study used were : observation, questionnaires, documentation and testing.

The results of this study that the effect from implementation of the Asterisks for students' ability in arabic learning show with the results of calculations using the t-test (3332) greater than t-table 01 (5332), and 21 (03,1) showing that the implementation of asterisks effective and gives effect to student’s motivation in arabic learning .And supported by results of quessionere that the student who motivated in arabic learning with awaring asterisk ar experimental class showed with namely option “strongly agree” and “agree” that (%5321 and 321), if the student without awaring asterisk in arabic learning that (5,301 and 51321). That showed the implementation of the Asterisks gives good effect for students' motivation in arabic learning

ABSTRAK

Sekarang ini masih dijumpai guru mengabaikan hal-hal kecil seperti kurangnya memberi suatu reward kepada siswa yang berpestasi atau jarangnya memberi pujian kepada siswa dikarenakan guru lebih fokus pada materi yang akan disampaikan. Reward adalah alat pendidikan yang menyenangkan. Reward bukan hanya hadiah melainkan bisa dengan pujian, penambahan angka,simbol serta acungan jempol bisa diberikan kepada siswa. dengan adanya perhatian guru kepada siswa, siswa akan menjadi senang dan juga bisa memotivasi belajar siswa. Dalam penelitian ini menggunakan simbol bintang untuk memacu semangat dan kemampuan belajar siswa. Dengan adanya bintang tersebut siswa merasa dihargai dengan hasil belajarnya dan diakui keberadaannya.

Dari permasalahan diatas maka Rumusan masalah pada penelitian ini adalah: (0) Bagaimana Penerapan Pemberian Reward (Tanda Bintang) untuk siswa kelas tujuh pada Pembelajaran Bahasa Arab di MTsN Batu (5 Apa Pengaruh Pemberian Reward (Tanda Bintang) terhadap motivasi belajar siswa kelas tujuh pada Pembelajaran Bahasa Arab di MTsN Batu,3) Apa Pengaruh Pemberian Reward (Tanda Bintang) terhadap motivasi belajar siswa kelas tujuh pada Pembelajaran Bahasa Arab di MTsN Batu. Adapun tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana penerapan pemberian reward (tanda bintang) pada pembelajaran bahasa arab di MTsN Batu tahun, untuk mengetahui adanya pengaruh pemberian reward (tanda bintang) terhadap motivasi dan kemampuan belajar siswa pada pembelajaran bahasa arab di MTsN Batu.

Penelitian ini menggunakan pendekatan Kuantitatif dengan metode penelitian Ekperimen. Populasi dari penelitian ini meliputi seluruh siswa kelas VII
MTsN Batu dan sampelnya menggunakan teknik purpose sampling. Adapun instrumen pada penelitian ini adalah: observasi, angket , dokumentasi dan tes.

Adapun hasil penelitian ini bahwa pengaruh pemberian tanda bintang terhadap kemampuan belajar siswa ditunjukkan dengan hasil perhitungan menggunakan t-test yaitu: (3332) lebih besar dari t-table 01 (5332) dan 21 (03,1). Hal tersebut menunjukkan bahwa penerapan tanda bintang efektif dan memberi pengaruh terhadap kemampuan belajar siswa pada pembelajaran bahasa arab. Dan juga hasil angket bahwa siswa yang termotivasi pada pembelajaran bahasa arab dengan menggunakan penerapan tanda bintang yaitu di kelas ekperimen ditunjukkan dengan pilihan “Sangat Setuju” dan “Setuju” yang mencapai (%5321 dan 321), sedangkan untuk siswa tanpa penerapan tanda bintang pada pembelajaran bahasa arab yaitu dikelas kontrol mencapai (5,301 dan 51321). Hal tersebut menunnjukkan bahwa penerapan tanda bintang pada pembelajaran bahasa arab memounyai pengaruh terhadap motivasi belajar siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Ridwan, Ridwan
Contributors:
ContributionNameEmail
UNSPECIFIEDRidwan, RidwanUNSPECIFIED
Keywords: إعطاء المكافأة; علامة نجمية; دافعية الطلاب; Awarding Of Reward; Asterisks; Motivation of Student; Pemberian Reward, Tanda Bintang, Motivasi Belajar Siswa
Departement: Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 20 Dec 2017 15:46
Last Modified: 20 Dec 2017 15:46
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8970

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item