Arifah, Ria Roisatul (2015) التكيف الدراسي عند التلاميذ في تعليم اللغة العربية في المدرسة المتوسطة الإسلامية تبوئيرنج بجومبانج في الفصل السابع. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150101.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (11MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
A process of change in the self and the environment, in which the individual must be able to learn new actions or attitudes to life and face the situation in order to reach fulfillment in self, relationships with others and the environment .problem in this study were: (0) How does the process of adaptation student of the Arabic language learning (5) What influences of the adaptation of students towards learning Arabic.
The approach used in this research is a qualitative approach. And data collection methods used by researchers is the questionnaire method. The method used is descriptive method.
The results of the research, found that the process of adaptation of students towards learning Arabic, include 0) They reviewing Arabic. 5) They familiarize with Arabic dialogue with his friends. 3) They discussed the Arabic language with his friends. 4) They bring a tutor. 5) They read notes before starting learning the Arabic language. And as for the effect of adaptation to learning Arabic, include 0) the environment affects the development of Arabic learning. 5) Study group lessons are very helpful mastery mufrodat. 3) Through the internet, students acquire new knowledge written in Arabic
ABSTRAK
Suatu proses perubahan dalam diri dan lingkungan, dimana individu harus dapat mempelajari tindakan atau sikap baru untuk hidup dan menghadapi keadaan tersebut sehingga tercapai kepuasan dalam diri, hubungan dengan orang lain dan lingkungan disekitar. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah: (0) Bagaimana proses penyesuaian diri siswa terhadap pembelajaran bahasa Arab (5) Apa saja yang mempengaruhi penyesuaian diri siswa dalam pembelajaran bahasa Arab
Pendekatan penelitian yang digunakan adalah pendekatan kualitatif. Dan metode pengumpulan data yang digunakan oleh peneliti adalah dengan metode angket. Adapun metode yang digunakan adalah metode deskriptif.
Adapun hasil penelitiannya, didapat bahwa proses penyesuaian diri siswa terhadap pembelajaran bahasa Arab, meliputi 0) Mereka mengkaji ulang bahasa Arab. 5) Mereka membiasakan berdialog dengan bahasa Arab bersama teman- temannya. 3) Mereka berdiskusi tentang bahasa Arab bersama teman-temannya. 4) Mereka mendatangkan guru privat. 5) Mereka Membaca catatan sebelum dimulai pelajaran bahasa Arab. Dan adapun pengaruh penyesuaian diri terhadap pembelajaran bahasa Arab, meliputi 0) lingkungan mempengaruhi berkembangnya pembelajaran bahasa Arab. 5) Belajar kelompok sangat membantu siswa dalam penguasaan mufrodat. 3) Melalui internet siswa mendapatkan pengetahuan baru yang ditulis dalam bahasa Arab
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Machmudah, Umi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | التكيف; تعليم اللغة العربية; المشكلة; Problems; Adaptation; learning Arabic; Permasalahan; Penyesuaian Diri; pembelajaran bahasa Arab | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 18 Dec 2017 15:19 | ||||||
Last Modified: | 18 Dec 2017 15:19 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8942 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |