Kirom, Hafidz Haqqul (2014) تحليل المواد التعليمية في كراسة التدربيات بحث وصفي كيفي في المرحلة المتوسطة الإسلامية. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
10150023.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) |
Abstract
ABSTRACT
Student worksheet (LKS) is a very important teaching materials and preferred by many institutions of formal education at this time . Because there are many teachers who used the student worksheet (LKS) as a supplementary teaching materials to complete the learning process in schools, therefore students worksheet should be able to give the ability , knowledge , and valuable experience for students in a learning process. Where a teacher is also must have the ability to adjust and know the material well, because basically the teacher convey another one’s ideas to students and the teacher also responsible to make them understand it well.
The problem of the study in this research is how the validity of worksheet (LKS) which is appropriate with curriculum and how the organization of it’s the instructional material. The objective of this research is to understand the feasibility of worksheet (LKS) which used as active teaching materials in a process of teaching, so it can give a clear picture of worksheet which is suitable to used or not.
This research uses a descriptive qualitative research because the researcher tries to discuss and analyze the object which is running naturally in some situation. In this case, the researcher takes all of data and information which exist in the book which analyzed, in order to get valid information which is needed.
After analyzing the Student worksheet (LKS) "FORSIKA" can give us a clear definition that the Student Worksheet (LKS) is feasible to use in teaching learning because all of the aspects and principles and organization of instructional materials are appropriate with the requirements and the targeted. Therefore, with all characters are expected to make the education in our environment can be increased and give more quality.
ABSTRAK
Lembar kerja siswa (LKS) merupakan sebuah bahan ajar yang sangat penting dan diminati oleh banyak lembaga-lembaga pendidikan formal pada saat ini. Karena banyak sekali guru-guru yang mengunakan lembar kerja siswa (LKS) sebagai bahan ajar tambahan untuk melengkapi proses pembelajaran dalam sekolah, oleh karena itu lembar kerja siswa harus bisa memberikan kemampuan, pengetahuan, dan pengalaman yang berharga bagi siswa dalam sebuah pembelajaran. Dimana seorang guru harus juga memiliki kemampuan menyesuaikan diri dengan materi dan menguasainya dengan baik, karena pada dasarnya dia menyampaikan ide orang lain kepada siswa dan harus dapat memahamkannya.
Rumusan masalah pada penelitian ini adalah bagaimana validitas Lembar kerja siswa (LKS) yang sesuai dengan kurikulum dan bagaimana organisasi bahanajarnya, tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kelayakan Lembar kerja siswa (LKS) yang digunakan sebagai bahanajar aktif dalam sebuah proses pembelajaran sehingga dapat memberikan gambaran yang jelas apakah Lembar kerja siswa (LKS) ini layak digunakan atau tidak.
Model penelitian ini mengunakan penelitian diskriptif kualitatif yang berusaha melukiskan apa yang ada pada objek dan pada situasi tertentu, yakni semua data dan informasi yang dibutuhkan dalam analisis buku ini diambil sehingga akan mudah untuk bisa mendapatkan semua informasi yang valid dan sesuai dengan kenyataan pada objek yang dianalisis yang dibutuhkan.
Setelah melakukan analisis pada Lembar Kerja siswa (LKS) “FORSIKA” bisa memberikan gambaran yang jelas pada kita bahwa Lembar Kerja Siswa (LKS) ini layak untuk di gunakan dalam sebuah pembelajara karena semua aspek dan prinsip serta organisasi bahan ajar yang memenuhi syarat dan tepat sasaran. Dengan itu semua diharapkan bisa menjadikan pendidikan yang ada pada lingkungan kita bisa semakin meningkat dan berkualitas.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Nur, Syuhadak Sholeh | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | مواد التعليمية; كراسة التدربيات; Teaching Material and Student Worksheet (LKS); Bahan Ajar dan Lembar Kerja Siswa (LKS) | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 15 Dec 2017 16:03 | ||||||
Last Modified: | 04 Jan 2018 10:32 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8905 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |