تقويم المواد التعليمية في تعليم اللعبة اللغوية بمعهد سونان أمفيل العلى جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية مالانج

Adawiyah, Robiatul (2014) تقويم المواد التعليمية في تعليم اللعبة اللغوية بمعهد سونان أمفيل العلى جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية مالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
10150042.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

Textbook is an important thing in learning process because textbook is the factor which influence of learning objectives. In the other hand, textbook has role as the mean or mediator to apply basic competence standard. Good textbook is textbook which fulfill the principles of arranging textbook such as social culture aspect, psychological aspect, language aspect and education. Ma’had Sunan Ampel Al-Ali of Maulana Malik Ibrahim State Islamic University of Malang use textbook wich printed by Maulana Malik Ibrahim State Islamic University of Malang in Arabic learning.

Through conducting this study, the researcher will know the principles of textbook which used by Ma’had Sunan Ampel Al-Ali of Maulana Malik Ibrahim State Islamic University of Malang. Specially language aspect and also education.

This study uses descriptive method and it uses qualitative approach. Therefore, instrument used in this study is textbook in Arabic learning at Ma’had Sunan Ampel Al-Ali of Maulana Malik Ibrahim State Islamic University of Malang and check list about language aspect and also education in arranging textbook.

The finding of this study is the principle language aspect and also education of textbook which used by Ma’had Sunan Ampel Al-Ali of Maulana Malik Ibrahim State Islamic University of Malang achieve great criteria. Because principle language aspect and also education fulfill the standard principle language aspect and also education in arranging textbook.

ABSTRAK

Bahan ajar adalah sesuatu yang sangat urgen dalam proses pembelajaran karena bahan ajar merupakan faktor yang mempengaruhi keberhasilan pembelajaran. Disisi lain, bahan ajar berperan sebagai alat atau perantara untuk merealisasikan standar kompetensi dan kompetensi dasar. Dan bahan ajar yang bagus adalah bahan ajar yang memenuhi asas- asas pembuatan bahan ajar. Ma’had Sunan Ampel Al-Ali menggunakan bahan ajar yang dicetak oleh UIN MALIKI MALANG dalam pembelajaran bahasa arab.

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui asas - asas yang ada dalam bahan ajar di Ma’had Sunan Ampel Al-Ali UIN MALIKI MALANG khususnya asas bahasa dan pendidikan.

Penelitian ini menggunakan metode deksriptif dan menggunakan pendekatan kualitatif. Sehingga instrumen yang digunakan pada penelitian ini adalah bahan ajar dalam pembelajaran bahasa arab di Ma’had Sunan Ampel Al Ali UIN MALIKI MALANG yang disebut dengan “Conversation Book” dan check list tentang asas bahasa dan pendidikan dalam pembuatan bahan ajar.

Hasil dari penelitian ini adalah bahwasanya asas bahasa dan pendidikan dalam bahan ajar yang digunakan di Ma’had Sunan Ampel Al Ali UIN MALIKI MALANG mencapai kriteria bagus. Karena asas bahasa dan pendidikan yang ada dalam bahan ajar tersebut memenuhi asas bahasa dan pendidikan dalam pembuatan bahan ajar

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Hadi, Nur
Keywords: المواد التعليمية; تقويم; المواد التعليمية; Evaluation; the Principles of Textbook; Bahan Ajar ( Materi ); Evaluasi; Asas-asas Bahan Ajar
Departement: Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 08 Dec 2017 08:52
Last Modified: 08 Dec 2017 08:52
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8814

Actions (login required)

View Item View Item