Maghfiroh, Maghfiroh (2014) منهج تعليم اللغة العربية في قسم اللغة بالمدرسة العالية الإسلامية الحكومية غنداغ لغي. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150030.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
On the arabic language learning, the curricula position is very determine the successful proccess to get the educational goal, caused the curriculla as well as a foundation af a house, if the foundation is strong, so the house will strongfull. We need an evaluation to get a quqlified curriculla, because the curriculla construction also on the curriculla implementation.
The goals of this research are to knowing curricula plan of arabic language learning on language program at state islamic senior high scholl of Gondanglegi and learning procces of arabic language learning on language program at state islamic senior high scholl of Gondanglegi.
The type of this research is descriptive analistik and qualitative appoarch. The informers are Headmaster, vice of headmaster on curricula, vice of headmaster on human research, the teacher of Arabic Language and the students.
This research showed about: a) the curricula plan of Arabic Language Learning: 1. Made the sillaby 2. Made the Lesson Plan that accord by the learning purpose, learning material, learning method, study literature and the learning evaluation, b) the learning proccess of arabic language: 1. The teacher used the lesson plan on the each learning, 2. The teacher managing the class in every learning proccess 3. The teacher used “eklectyc method” in learning proccess, , 5. The learning evaluation using test linguistic: listening test, speak test, reading test and writing test
ABSTRAK
Dalam pembelajaan bahasa arab, posisi kurikulum sangat menentukan proses keberhasilannya dalam mencapai tujuan pendidikan,karena Kurikulum adalah ibarat pondasi sebuah rumah, jika pondasi itu kuat, maka kuatlah rumah itu. Untuk mendapatkan sebuah kurikulum yang berkualitas, maka perlu adanya sebuah evaluasi, karena kurikulum tanpa evaluasi tidak akan mendapatkan hasil maksimal, baik dalam proses konstruksi kurikulum maupun dalam proses pelaksanaan kurikulum.
Tujuan penelitian ini adalah mengetahui perencanaan kurikulum pembelajaran bahasa arab pada program bahasa di MAN Gondanglegi. dan pelaksanaan kurikulum pembelajaran bahasa arab pada program bahasa di MAN Gondanglegi.
Jenis penelitian ini adalah deskriptif analitik dengan menggunakan pendekatan kualitatif. Informan terdiri dari Kepala Sekolah, Waka Kurikulum, Waka Humas, Guru bahasa Arab Pengumpulan data dilakukan dengan observasi,wawancara dan dokumentasi.
Dari hasil penelitian menunjukkan bahwa: a) perencanaan kurikulum pembelajaran bahasa arab: 0. Kurikulum yang digunakan di Madrasah Aliyah Negeri Gondanglegi adalah kurikulum KTSP 4. Pembuatan silabus 3. pembuatan rencana pelaksanaan pembelajran (RPP) : b) pelaksanaan kurikulum pembelajaran bahasa arab 0. dalam setiap pengajaran guru menggunakan silabus rencana pelaksanaan pembelajaran. 3. metode yang digunakan adalah metode eklektik”, 3. Evaluasi hasil belajar menggunakan berbagai tes kemahiran berbahasa: tes berbicara, tes mendengarkan, tes menulis dan tes membaca
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Daroini, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | منهج; قسم اللغة; اللغة العربية; Curricula; Language Program; Arabic Language; Kurikulum; program bahasa; bahasa Arab | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 08 Dec 2017 15:51 | ||||||
Last Modified: | 06 Apr 2023 11:49 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8805 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |