Ma’ruf, Muhammad (2014) فعالية أسلوب النصر في ترقية مهارة القراءة: بحث التجريبي في المدرسة المتوسطة الإسلامية الحكومية مالانج الثالثة. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150006.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Reading is an important material in a learning. Reading is an activity covering all of thinking forms, giving value, decision, analyzing, finding the solution, developing the thinking skill to students and widening their knowledge. To make reading easy, it needs a learning technique. The learning technique are various. One of them is An-Nashr technique, it is a method used in memorizing, translating, and understanding Al-Qur’an. In short, the researcher applies in reading skill in Madrasah Tsanawiyah Negeri Malang III.
The purpose of this research is knowing the steps of lesson of reading by using An-Nashr technique in MTsN Malang III and the results of An-Nashr technique application in improving the reading skill in MTsN Malang III.
In this research, using a research experiment that consisted of two groups, the first group of experimental class, the second class of the control group, while the maid instrument in the form of tests, questionnaires and observation.
The result of learning of reading skills by using an-Nasr technique in MTsN Malang III is effective because they become faster in understanding and answering questions from the text. The test result shows that the result “t” is greater than the significance 4.104 2.36 = 1.66 = 1% and 5% of the t test and the results are received, the effectiveness of An-Nasr technique in improving the reading skills of students in MTs N Malang III is very effective
ABSTRAK
Membaca merupakan materi yang penting didalam sebuah pembelajaran. Membaca merupakan kegiatan yang meliputi semua bentuk-bentuk berpikir, memberi penilaian, memberi keputusan, menganalisis, mencari pemecahan masalah dan mengembangkan ketrampilan berpikir pada siswa serta memperluas wawasan mereka. Untuk memudahkan dalam membaca memerlukan teknik pembelajaran. Teknik pembelajaran bermacam-macam. Salah satunya adalah teknik an-nashr yaitu teknik yang digunakan dalam menghafalkan al-qur’an, menerjemah dan memahami al-qur’an. Dan peneliti menerapkannya dalam pembelajaran keterampilan membaca di Madrasah Tsanawiyah Negeri Malang III.
Adapun tujuan dari penelitian ini adalah: untuk mengetahui langkah- langkah pembelajaran membaca dengan teknik an-nashr di MTsN Malang III dan mengetahui sejauh mana efektifitas penggunaan teknik an-nashr dalam meningkatkan ketrampilan membaca di MTsN Malang III.
Dalam penelitian ini menggunakan penelitian eksperiment yang terdiri dari dua kelompok, pertama kelompok kelas eksperimen, kedua kelompok kelas kontrol, adapun instrument pembantu berupa Tes, angket dan observasi.
Hasil dari pembelajaran ketrampilan membaca dengan menggunakan teknik an-nashr di MTsN Malang III efektif karena mereka menjadi lebih cepat dalam memahami dan menjawab pertanyaan dari teks. Hasil tes menunjukkan bahwa hasil t hitung adalah 4,104 lebih besar dari signifikansi 2,36 = 1 % dan
1,66 = 5 % dan hasil dari t test ini adalah diterima, efektifitas teknik an-nashr dalam meningkatkan ketrampilan membaca siswa di MTs Negeri Malang III sangat efektif
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Arifa, Zakiyah | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | أسلوب النصر; مهارة القراءة; An-Nashr technique; Reading Skill; Teknik An-Nashr; Keterampilan Membaca | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 06 Dec 2017 15:25 | ||||||
Last Modified: | 06 Dec 2017 15:25 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8776 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |