Hakim, Sri Wahyuni (2014) أثر استخدام الدورة التعلّمية في مهارة الكتابة لدى طلاب المدرسة الثنوية الحكومية ٣ مالانج والمدرسة الثنوية الحكومية ١ مالانج. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
12720065.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (13MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini tentang pengaruh penggunaan model learning cycle pada kemahiran menulis, penelitian ini dilakukan di MAN 3 dan MAN 0 Malang,
Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah 0) bagaimana penerapan maharatul kitabah dengan menggunakan model learning cycle di Madrasah Aliyah Negeri 3 dan Madrasah Aliyah Negeri 0 Malang. 4) sejauh mana pengaruh penggunaan model learning cycle dalam meningkatkan kemahiran menulis di MAN 3 dan MAN 0 Malang. Penelitian ini bertujuan untuk : (0) memahami penerapan maharatul kitabah dengan menggunakan model learning cycle diMadrasah Aliyah Negeri 3 dan Madrasah Aliyah Negeri 0 Malang. (4) menganalisis pengaruh penggunaan model learning cycle terhadap prestasi
siswa dalam meningkatkan kemahiran menulis di MAN 3 dan MAN 0 Malang.
Penelitian ini menggunakan metode penelitian eksperimen dengan pendekatan kualitatif dan kuantitatif. Populasi dari penelitian ini meliputi para siswa jurusan agama di MAN 3 dan MAN 0 Malang tahun ajaran 4103/4102. Sedangkan sampelnya adalah siswa-siswa kelas 0 jurusan agama. Adapun instrumen penelitian adalah wawancara, observasi, angket dan tes. Proses analisis dalam penelitian ini berdasarkan pada nilai ujian akhir siswa. Disamping itu peneliti menggunakan analisis statistik sederhana yaitu Uji- t untuk mengetahui perbedaan hasil pembelajaran maharatul kitabah pada dua kelompok (eksperimen dan kontrol).
Adapun hasil dari penelitian ini di MAN 3 Malang adalah sebagai berikut: (0). Pembelajaran maharatul kitabah berpengaruh secara signifikansi terhadap prestasi belajar siswa, (4). Ada perbedaan dalam prestasi belajar antara siswa yang belajar maharatul kitabah dengan learning cycle dengan metode pembelajaran biasa. Dengan hasil bahwa t hitung = 03.1 dan t table = 0334. Maka t hitung hasilnya lebih besar daripada t table. Sehingga H1 ditolak dan H0 diterima, artinya bahwa Penggunaan model learning cycle terhadap prestasi belajar siswa berpengaruh dan lebih baik daripada metode pembelajaran biasa dalam meningkatkan maharatul kitabah. Dan adapun hasil dari penelitian ini di MAN 0 Malang adalah sebagai berikut: (0). Pembelajaran maharatul kitabah berpengaruh secara signifikansi terhadap prestasi belajar siswa, (4). Ada perbedaan dalam prestasi belajar antara siswa yang belajar maharatul kitabah dengan learning cycle dengan metode pembelajaran biasa. Dengan hasil bahwa t hitung = 43.. dan t table = 0333. Maka t hitung hasilnya lebih besar daripada t table. Sehingga H1 ditolak dan H0 diterima, artinya bahwa Penggunaan model learning cycle terhadap prestasi belajar siswa berpengaruh dan lebih baik daripada metode pembelajaran biasa dalam meningkatkan maharatul kitabah.
ABSTRACT
The research on the influence of the use of the learning cycle model in improving proficiency writing, research was carried out in MAN 3 and MAN 0 Malang,
Formulation of the problem in this study is 0) How the application of writing skill by using the learning cycle model in the MAN 3 Malang dan MAN 0 Malang. 4) Extent to which the use of the Learning Cycle Model influence in improving proficiency writing skill. The Aims for This research is: (0) Understand the application of writing skill by using the Learning Cycle Model in MAN 3 Malang dan MAN 0 Malang. (4) Analyze the influence of the use Learning Cycle Model in improving proficiency writing for student MAN 3 Malang dan MAN 0 Malang.
This research uses experimental research methods with quantitative approach. The population of this research include the students majoring in religion MAN 3 Malang dan MAN 0 Malang academic year 4103/4102. And the sampel for this research is a grade students majoring in religion. As for the research instrument is the interview,observation, and test question form. The process of analysis in this study is based on the evaluated of the student's final exam. In addition,researcher are using simple statistical analysis of Test-t to know the difference in learning outcomes on two groups (experimental and control).
As for the results of this research in the unfortunate MAN 3 Malang and MAN 0 Malang is as follows: (0). Learning Cycle Model In Improving Proficiency Writing Skill For Students as Learning effect of significance to the achievement of student learning, (4) There are differences in the learning achievements of students by learning cycle model with normal learning methods. With the result that the t calculate = 07.1 and t table = 0334. Then t calculate the result is larger than the t table. So that H1 is rejected and the H0 is accepted, it means that the use of the learning cycle model to influential student learning and achievement are better than ordinary learning methods in improving proficiency writing skill for the results of this research in the unfortunate MAN 3 Malang and MAN 0 Malang are as follows: (0). Learning cycle model as learning effectis of significance to the achievement of student learning, (4) There are differences in the learning achievements of students by learning cycle model with normal learning methods. With the result that the t calculate = 47.. and t table =0733. Then t calculate the result is larger than the ttable. So that H1 is rejected and the H0 is accepted, it means that the use of the learning cycle model to influential student learning and achievement are better than ordinary learning methods in improving proficiency writing skill.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Wargadinata, Wildana and Ibrahim, Faisol Mahmoud Adam | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | الدورة التعلّمية; مهارة الكتابة; Learning Cycle Model; Proficiency Writing Skill; Model Learning Cycle; Pembelajaran Kemahiran Menulis | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 19 Oct 2017 07:47 | |||||||||
Last Modified: | 22 Dec 2017 14:20 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8342 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |