Nasrowi, Bagas Mukti (2013) الكفاءة المهنية المدرسي اللغة العربية وأثرها في نتائج تعلم اللغة العربية: دراسة وصفية تقويمية في المدرسة الثانوية الإسلامية الحكومية الثابية بمديون. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Text (Fulltext)
11720053.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) |
Abstract
ABSTRAK
Guru adalah elemen kunci yang paling penting dari enam komponen utama yaitu: guru, siswa, materi atau kurikulum, sarana dan prasarana, manajemen, dan lingkungan. Guru belajar banyak melalui pengalaman, tapi itu terkadang tidak berguna, guru terkadang mengulangi cara mengajar yang salah, atau mengabaikan hal-hal yang penting, dan bahwa beberapa dari mereka mungkin menggunakan metode trial-and-error. Oleh karena itu, peran guru sebagai agen pendidikan, Untuk dapat melakukan tugasnya dengan baik, mereka harus memiliki kompetensi tertentu terutama dalam kompetensi profesionalisme yang berkaitan langsung dengan kegiatan mengajar mereka. Dan keberhasilan guru dalam pengajaran bahasa Arab dapat diketahui hasil belajar siswa.
Hipotesis dari penelitian ini adalah bahwa profesionalisme guru bahasa Arab secara positif berpengaruh terhadap hasil belajar siswa bahasa Arab.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui profesionalisme guru bahasa Arab dan pengetahuan tentang dampak kompetensi profesional guru bahasa Arab dengan hasil belajar dalam bahasa Arab untuk siswa MAN 2 Madiun.
Penelitian ini menggunakan pendekatan deskriptif dimana peneliti studi memilih untuk menganalisis hubungan penelitian ini. Populasi Penelitian ini semua siswa di MAN 2 Madiun, dan sampel dalam penelitian ini 99 siswa, terdiri dari 32 siswa di kelas satu dan 34 di mahasiswa kelas dua dan 33 siswa pada kelas Tiga. Dan alat untuk pengumpulan data yaitu: wawancara dan kuesioner dan dokumenter.
Salah satu hasil utama yang diperoleh dalam penelitian ini adalah bahwa kompetensi profesional pada kegiatan mengajar guru bahasa Arab baik dari profesionalisme guru bahasa Arab secara positif berpengaruh terhadap hasil belajar bahasa Arab bagi siswa.
ABSTRACT
Teachers are the key elements of the most important of the six major components, namely: teachers, students, or curriculum materials, facilities and infrastructure, management, and environment. Teachers learned a lot through the experience, but it's sometimes useless, sometimes repeating the teachers teaching the wrong way, or ignore the things that are important, and that some of them may use the method of trial-and-error. Therefore, the role of teachers as agents of education, to be able to do its job properly, they must have certain competencies, especially in the professional competence directly related to their teaching activities. And success in teaching Arabic language teachers can know students' learning outcomes.
The hypothesis of this study is that the Arabic teacher professionalism positively affect student learning outcomes Arabic. This study aims to determine the Arabic teacher professionalism and knowledge of the impact of teacher professional competency in Arabic with Arabic learning outcomes for students MAN 2 Madiun.
This study used a descriptive approach in which researchers study chose to analyze the relationship of this research. The study population was all students in MAN 2 Madiun, and a sample of 99 students in this study, consisting of 32 students in one class and 34 in the second grade students and 33 students in grade three. And tools for collecting data: questionnaires and interviews and documentaries.
One of the main results obtained in this study is that professional competence in teaching Arabic language teachers both Arabic teacher professionalism positively affect outcomes for students learning Arabic.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Huda, Miftahul and Bakheet, Bakri Mohammed | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | الكفاءة المهنية المدرسي; نتائج تعلم; Competence Professionalism of teachers; Student Learning Outcomes; kompetensi profesional guru; hasil belajar | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 20 Sep 2017 15:39 | |||||||||
Last Modified: | 29 Dec 2017 14:30 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8140 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |