Wulandari, Nawang (2013) استخدام وسيلة القصة على الأوراق في تعليم مهارة الكلام: بحث تجريبي بمدرسة الثانوية للصف الثانى سوكارجا باسوروان جاوى الشرقية. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
11720049.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (4MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Media pembelajaran yang membantu pengajaran membaca melalui pembelajaran yang efektif dan menarik. Guru dalam memilih dan menggunakan media pembelajaran bukan hanya mudah dan murah saja tetapi media pembelajaran yang digunakan yang dapat memberi manfaat yang dapat meningkatkan pembelajaran kemahiran berbicara. Media Strip Story yang dimaksud adalah media pembelajaran yang berbentuk kartu potongan-potongan kertas sebagai alat bantu yang dapat membantu proses kemahiran berbicara siswa. Menurut Ali Muhammad Madkur, bahwa kepingan-kepingan kertas yang berjenis kartu media pembelajaran yaitu kartu yang berisi potongan-potongan cerita, setiap siswanya diminta untuk menyusun kartu yang berisi potongan-potongan cerita, setiap siswa diminta untuk menyusun kartu yang berisi potongan cerita menjadi cerita lengkap.
Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimana penggunaan media Strip Story dalam pembelajaran keterampilan berbicara di SMA Ma’arif Sukorejo Pasuruan Jawa Timur, efektifitas penggunaan Media Strip dalam pembelajaran keterampilan berbicara siswa di SMA Ma’arif Sukorejo Pasuruan Jawa Timur.
Penelitian eksperimen tahun ajaran 2011-2013, peneliti menggunakan observasi, wawancara, tes dan angket. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa penggunaan media Strip Story dapat meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Berdasarkan hasil tes awal dan tes akhir dengan menggunakan t-test adanya pengaruh pada kemampuan berbicara. Hasil nilai pada kemampuan berbicara (6,413), > t- table (2,05/2,76).) ini menunjukan adanya efektifitas penggunaan media Strip Story dalam memperbaiki keterampilan berbicara bahasa Arab siswa.
Berdasarkan hasil penelitian ini, maka hendaknya para peneliti berikut untuk mengembangkan media pembelajaran berbicara yang lain untuk dapat dijadikan perbandingan antara media strip story dengan media pembelajaran yang lain.
ABSTRACT
Teaching aids that help the teaching and learning process by the effective activites and interesting in using the media a teacher doesn’t choose the teaching aids easy and cheap only, but the teaching aids that gives much benefits in developing the reading learning on the text comprehension and increase the language and language structure. Strip story is one of media/ case from teaching thah help the speaking proess. Ali Ahmed said, this Strip Story is teaching aids a kind of short story card that divided. And this cards is divided of story. The students is asked to arrange the cards to be a story.
The research aimed at knowing the effectiviness of strip story teaching aids aplications in improving and developing atudent’s speaking skill of students of Senior high shool Ma’arif Pasuruan East java.
The methodology of this research is empirical research used by the researcher to obtain result of the experiment the school year 2012-2013, the researcher discovered teh data through direct observation and interview and test and questionnare.
The result of can be concluded that: the test of pretest and post test result for text comprehension in showed that the t-count result (6,413) > t-table (2,05/2,76). So does the result of the tests for speaking skill its mean that there was significant for student’s speaking competence before and after the application of Strip Story.The application of “Strip Story” had effective and significant influence in developing student’s speaking skill.
Based on this result research, be desirable that for researchers after this research for expand the speaking teaching aids or other learning, and to compare between the Strip Story Teaching aids and the other teaching aids.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mubarok, Zulfi and Huda, Miftahul | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | مهارة الكلام; القصة على الأوراق; The Strip Story; Speaking Arabic Skill; Media Strip Story; Keterampilan Berbicara | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 20 Sep 2017 15:39 | |||||||||
Last Modified: | 20 Sep 2017 15:39 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8138 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |