Taukhid, Akhmad (2008) تنمية مهارة الكلام باستراتجية الأسئلة والأجوبة (بحث إجرائي صفي في الأول بالمدرسة المتوسطة الإسلامية الحكومية النموزجية ببورواكارطا جاوى الوسطى). Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
06930004.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini adalah penelitian tentang meningkatkan kemahiran berbicara siswa kelas Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah.
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatan kemahiran berbicara dengan strategi tanya-jawab pada siswa kelas Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah.
Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan penelitian tindakan kelas. Adapun sumber data dalam penelitian ini adalah guru bahasa Arab dan para siswa. Instrumen penelitian ini adalah peneliti, pedoman interview dan pedoman observasi. Metode pengumpulan data yang digunakan oleh peneliti adalah observasi, interview dan tes. Adapun untuk menganalisis data, peneliti menggunakan tahap penyajian data dan analisis data.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pembelajaran kemahiran berbicara dengan strategi tanya-jawab efektif dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah. Oleh itu, peneliti merekomendasikan kepada para guru bahasa Arab di Madarasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto untuk menggunakan strategi tanya-jawab dalam pembelajaran kemahiran berbicara dengan memberikan waktu lebih banyak pada siswa untuk aktif dan mengubah strategi pembelajaran dari pembelajaran yang didominasi oleh guru menjadi pembelajaran yang memberikan porsi lebih banyak pada siswa untuk lebih leluasa dan aktif.
ABSTRACT
This research is a study about strategy developed to raise class I students’ speaking competence at Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah.
This research is intended to raise speaking competence through Question- Answer Strategy at Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah.
The researcher ran his research by developing Class-Action Research. The data’s sources are Arabic teachers and students. The data instruments of this research are researcher, interview manual, and observation manual. As method for collecting data, the researcher chose observation, interview, and test as well. While for data analysis, the researcher ran data presentation and data analysis.
The result of research showed that learning through Question-Answer Strategy was effective for raising students’ speaking competence at Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah. Therefore, the researcher strongly recommends all Arabic teachers at Madrasah Tsanawiyah Negeri Model Purwokerto, Jawa Tengah to implement Question-Answer Strategy for learning speaking competence by giving students a longer time in order to study more actively. In addition, the researcher highly recommends all Arabic teachers to change their learning strategy from teacher-dominated learning to learning strategy that gives wider opportunity to be active for students.
Item Type: | Thesis (Masters) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Jauhar, Nasaruddin Idris and Huda, Miftahul | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Keywords: | Kemahiran Berbicara; Strategi Tanya-Jawab; Speaking Competence; Question-Answer Strategy | |||||||||
Departement: | Sekolah Pascasarjana > Program Studi Magister Pendidikan Bahasa Arab | |||||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | |||||||||
Date Deposited: | 22 Mar 2017 18:50 | |||||||||
Last Modified: | 02 Jan 2018 14:37 | |||||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/5878 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |