Mustofa, Ratna (2009) Pengaruh Bauran Pemasaran Swalayan Elmuna Putra terhadap Minat Konsumen berbelanja pada Swalayan Elmuna Putra Trenggalek. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
04610125.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (695kB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Upaya untuk mewujudkan Strategi Pemasaran terhadap minat konsumen berbelanja, swalayan Elmuna Putra Trenggalek mempunyai strategi – strategi dengan indikator produk, harga, pelayanan, dan lokasi. Ini berarti menunjukan betapa pentingnya peranan indikator–indikator tersebut terhadap minat konsumen.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui secara simultan maupun parsial. Penelitian ini termasuk penelitian survei, dalam pengambilan sampel menggunakan ecedental sampling. Alat analisis yang digunakan adalah regresi linier berganda untuk menguji hipoteses digunakan koefisien diterminasi, uji F (uji simultan) dan uji t (uji persial).
Hasil ini ditunjukkan oleh t hitung dan t tabel. Diperoleh hasil indikator produk thitung 270 dengan ttabel 031. Harga thitung -226 dengan ttabel 203. Pelayanan t hitung -118 dengan t tabel 420. Dan lokasi t hitung 107 dengan t tabel 495. Dapat disimpulkan bahwa dari indikator produk, harga, pelayanan, dan lokasi yang paling dominan terhadap minat konsumen berbelanja di Swalayan Elmuna Putra adalah variabel produk.
ABSTRACT
Effort to realize marketing strategy to consumer’s shopping interest, Elmuna Putra Supermarket have strategy indicators which is related to product, price, service, and location. It shows the importance of indicators to consumer’s interest.
The objective of this research is to find out the simultaneous way and also partial way. This research is kind of survey reseach which is used ecedental sampling. In this research used bifilar linear regression as analysis tool, determination coefisient is used to examine hypothesis, F test (simultaneous test) and T test (partial test).
The result showed by t count and t table. The product indicator shows that tcount achives 270 with ttable achives 031. Price indicator shows tcount achives -226 with ttable achives 203. Service indicator shows tcount amounts -118 with ttable achives 420. And location indicator shows tcount amounts 107 with ttable achives 495. It can be concluded that the most dominant indicator which is affects consumer’s shopping interest in Elmuna Putra Supermarket is product.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Al Idrus, Salim | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Minat Konsumen; Bauran Pemasaran; Consumer’s Interest; Marketing Diffusivity | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150502 Marketing Communications | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Adi Sucipto | ||||||
Date Deposited: | 13 Jan 2023 07:44 | ||||||
Last Modified: | 13 Jan 2023 07:44 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/44263 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |