Aliefiansyah, Aliefiansyah (2009) Analisis hubungan Kinerja Keuangan dengan Pertumbuhan Penjualan perusahaan food and beverage Periode 2004-2008: Studi pada PT. Bursa Efek Indonesia. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
04610085.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
ABSTRAK
Setiap produk penjualan akan melalui suatu siklus produk yang berdasarkan volume penjualan dan laba yang dihasilkan. Perilaku aliran kas pada masing-masing perusahaan akan berbeda, sehingga kinerja keuangan pada masing-masing perusahaan juga berbeda. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis hubungan kinerja keuangan dengan pertumbuhan penjualan perusahaan Food and Beverage di Bursa Efek Indonesia. Dengan sample 17 perusahaan dari 17 populasi yang ada. Sedangkan variabel yang digunakan adalah Price Earning Ratio, Dividen Payout Ratio, Price Book Value Ratio, Profit dan Sales Growth.
Pengujian ini dilakukan menggunakan analisis korelasi berganda dengan mempertimbangkan uji F dan uji t, serta mempertimbangkan asumsi klasik yaitu autokorelasi, multikolinieritas, dan normalitas.
Dari hasil analisis korelasi berganda diketahui bahwa terdapat hubungan secara signifikan antara indikator kinerja keuangan dengan pertumbuhan penjualan. Sedangkan dari hasil uji F dan uji t diketahui bahwa terdapat hubungan dan pengaruh yang signifikan antara variabel independen dengan variabel dependen. Adapun indikator yang paling dominan mempunyai hubungan dengan pertumbuhan penjualan adalah indikator Profit (laba), hal ini ditunjukkan oleh nilai koefisien sebesar 0,855 pada tingkat signifikan α=0,01 dan mempunyai tanda yang menunjukkan arah positif yang berarti Profit (laba) mempunyai hubungan yang positif dan signifikan terhadap pertumbuhan penjualan.
ABSTRACT
Each sale result will be through a product cycle based on sales volume and profit generated. The behavior of cash flow in each company is different, so the financial performance of each company is different, too. This study aims to determine and analyze the relationship between the financial performance and sale growth at Food and Beverage at the Indonesia Stock Exchange. This study has a sample consisting 17 companies taken from the population. The variables used are the Price Earning Ratio, Dividend Payout Ratio, Price Book Value Ratio, Profit and Sale Growth.
The test used for doing correlation analysis are the F test and t test, and considering the classic assumption autocorrelation, multicolinierity, and normality.
From the results of the correlation analysis, it is found that there is a significant relationship between indicators of financial performance and sales growth. The results of F test and t test show that there is a relationship and significant influence of independent variables on the dependent variable. The most dominant indicator has a relationship with sales growth is an indicator of profit (earnings), it is shown by the coefficient value of 0.855 at significant level a = 0.01 and a mark indicating a positive direction which means Profit (earnings) have a positive relationship and significant sales growth.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Yuliana, Indah | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Kinerja Keuangan; Pertumbuhan Penjualan; Perusahaan Food and Beverage; Financial Performance; Sale Growth; Food and Beverage Company | ||||||
Subjects: | 14 ECONOMICS > 1402 Applied Economics > 140202 Economic Development and Growth 14 ECONOMICS > 1402 Applied Economics > 140209 Industry Economics and Industrial Organisation |
||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Adi Sucipto | ||||||
Date Deposited: | 11 Jan 2023 15:09 | ||||||
Last Modified: | 11 Jan 2023 15:09 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/44044 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |