Habibillah, Habibillah (2014) Penerapan strategi pemasaran pada rumah makan di wilayah Ciliwung Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
10510125_Pendahuluan.pdf Download (617kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
10510125_Indonesia.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
10510125_Inggris.pdf Download (57kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Arabic)
10510125_Arab.pdf Download (118kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
10510125_Bab_1.pdf Download (637kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
10510125_Bab_2.pdf Download (733kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
10510125_Bab_3.pdf Download (356kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
10510125_Bab_4.pdf Download (710kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
10510125_Bab_5.pdf Download (318kB) | Preview |
|
|
Text (References)
10510125_Daftar_Pustaka.pdf Download (483kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
10510125_Lampiran.rar Download (2MB) |
||
|
Text (Summary)
10510125_Ringkasan.pdf Download (377kB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Strategi Pemasaran adalah pola pikir pemasaran yang akan digunakan untuk mencapai tujuan pemasarannya. Strategi pemasaran berisi strategi spesifik untuk pasar sasaran, penetapan posisi, bauran pemasaran dan besarnya pengeluaran pemasaran. Salah satu strategi pemasaran yang dapat diterapkan adalah strategi segmentasi, targeting, dan positioning. Fokus dan tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui penerapan strategi pemasaran yang di gunakan oleh para pengusaha kuliner yang ada di sekitar Wilayah Ciliwung Kota Malang.
Penelitian ini dilakukan di rumah makan “SS” Cabang Ciliwung dan rumah makan Bebek H. Slamet Cabang ciliwung. Penelitian ini menggunakan wawancara dan pengamatan di lapangan. Data yang digunakan berupa kata-kata dan tindakan sebagai sumber primer, sedangkan dokumentasi atau catatan yang tertulis di lapangan sebagai sumber sekunder.
Hasil yang diperoleh pada penelitian ini menyatakan bahwa strategi segmentasi, targeting, dan positioning yang telah diterapkan oleh rumah makan tersebut telah sesuai dengan yang diharapkan. Serta semua strategi-strategi yang dilakukan oleh masing-masing rumah makan tersebut dilakukan manajemen dalam rangkan memberikan kepuasan kepada konsumennya. Strategi dipilih sesuai dengan kondisi rumah makan, kebutuhan konsumen dan tujuan rumah makan. Oleh karenanya, strategi antara rumah makan “SS” dengan rumah makan “bebek H. Slamet” tidak sama. Namun strategi tersebut telah efektif dalam rangka mencapai tujuan dari rumah makan tersebut yaitu meningkatkan penjualan produknya.
ENGLISH:
Marketing strategy is the marketing mindset that will be used to achieve marketing objectives. Marketing strategy contains specific strategies for target markets, the determination of position, size of the marketing mix and marketing expenditure. One of the marketing strategy is a strategy that can be applied to segmentation, targeting, and positioning. The focus and goal of this research is to investigate the implementation of marketing strategies used by culinary entrepreneurs around the region Ciliwung Malang.
This research was conducted in the house to eat "SS" Branch Ciliwung and home feeding the ducks H. Slamet Branch Ciliwung. This study used interviews and observations in the field. The data used in the form of words and actions as a primary source, while the documentation or notes written in the field as a secondary source.
The results obtained in this study stated that the strategy of segmentation, targeting, and positioning that has been applied by the diner has been as expected. As well as all of the strategies undertaken by the respective management of the restaurant is done in canoes to give satisfaction to their customers. The strategy chosen in accordance with the conditions of the restaurant, the needs of consumers and destination restaurants. Therefore, the strategy of eating houses "SS" to the restaurant "duck H. Slamet" is not the same. However, these strategies have been effective in order to achieve the objectives of the restaurant is to increase sales of its products.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rozi, M. Fatkhur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Segmentasi; Targeting; Positioning; Segmentation; Targeting; Positioning | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150503 Marketing Management (incl. Strategy and Customer Relations) | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Location: | 150503 | ||||||
Depositing User: | Heni Kurnia Ningsih | ||||||
Date Deposited: | 07 Jun 2016 15:57 | ||||||
Last Modified: | 07 Jun 2016 15:57 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/2587 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |