Seisarika, Mardiana (2020) Strategi diversifikasi pasar untuk mencapai keunggulan bersaing bunga krisan di PT. Condido Agro Nongkojajar. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
16510136.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Persaingan usaha dalam era modern semakin meluas, setiap usaha harus tetap bertahan di tengah kondisi persaingan yang semain sulit. Banyak perusahaan yang melakukan berbagai cara supaya usahanya tetap berjalan salah satunya membuat suatu perbedaan atau ciri khas yang mudah di ingat konsumen. Diversifikasi pasar merupakan solusi untuk perusahaan yang memiliki jenis usaha yang sama dan produk yang sejenis dengan cara memperagam pasar dalam satu buah produk.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kebijakan perusahaan serta strategi yang digunakan perusahaan mengenai diversifikasi pasar. Paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalalah kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah key instrument atau peneliti sendiri. Teknik pengambilan data dilakukan dengan cara wawancara, observasi dan dokumentasi. Proses analisis data yang digunakan yaitu analisis taksonomi yaitu data dipahami lebih mendalam dan rinci.
Hasil dalam penelitian ini dari PT. Condido Agro, bahwa untuk melakukan kebijakan dan strategi diversifikasi pasar di butuhkan evaluasi penyeragaman pasar, inovasi penjualan, klasifikasi segmen pasar, penentuan target pasar, pelayanan pasar, packaging produk, kuantitas penjualan, keunggulan bersaing.
ENGLISH:
Business competition in the modern era is increasingly widespread, every business must survive in the midst of difficult competitive conditions. Many companies do a variety of ways to keep their businesses running one of them makes a difference or characteristics that are easy for consumers to remember. Market diversification is a solution for companies that have the same type of business and similar products by diversifying markets in one product.
The purpose of this study is to determine the company policies and strategies used by the company regarding market diversification. The paradigm used in this study is qualitative with a case study approach. The instrument used in this study was the key instrument or the researcher himself. The data collection technique was carried out by interview, observation and documentation. The data analysis process used is taxonomic analysis in that the data is understood in more depth and in detail.
Results in this study from PT. Condido Agro, that to carry out market diversification policies and strategies requires an evaluation of market diversity, sales innovation, classification of market segments, determination of target markets, market services, product packaging, sales quantity, competitive advantage.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Slamet, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi; Diversifikasi Pasar; PT. Condido Agro; Strategy; Market Diversification | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Mardiana Seisarika | ||||||
Date Deposited: | 17 Nov 2020 14:01 | ||||||
Last Modified: | 17 Nov 2020 14:01 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/23156 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |