Toyyibah, Ana Zahrotut (2020) Analisis strategi pemasaran pendekatan marketing mix: Studi pada Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums di Kota Batu. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
15510017.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Berkembangnya industri pariwisata khsusunya di Kota Batu mempengaruhi peningkatan akomodasi perhotelan. Banyaknya destinasi wisata yang dapat menarik perhatian para wisatawan mengharuskan para wisatawan untuk membutuhkan tempat untuk menginap. Seiring berjalannya waktu pertumbuhan industri pariwisata diKota Batu diikuti dengan pertumbuhan jumlah hotel, hal tersebut membuat adanya persaingan antar hotel satu dengan hotel yang lain. Dengan adanya strategi pemasaran dengan pendekatan bauran pemasaran, diharapkan Royal Orchids dapat mempertahankan eksistensinya meskipun banyak bermunculan kompetitor lainnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui implementasi bauran pemasaran dan strategi dalam menjaga eksistensi Royal Orchids Kota Batu . Dari latar belakang itulah sehingga penelitian ini dilakukan dengan judul “Analisis Strategi Pemasaran Pendekatan Marketing Mix Pada Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums Kota Batu ”
Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif dimana tujuanya adalah untuk berusahan menggambarkan bagaimana strategi pemasaran dari pendekatan bauran pemasaran yang diterapkan oleh Royal Orchids Garden Hotel And Condominiums. Subyek penelitian ada 6 orang dari pihak internal sedangkan 2 orang dari pihak eksternal. Analisis data bertujuan untuk menyederhanakan hasil olahan data, sehingga mudah untuk dibaca dan diinterpretasikan. Data dikumpulkan dengan cara observasi, wawancara dan dokumentasi. Analisis datanya melalui tiga tahap yaitu reduksi data, penyajian data dan penarikan kesimpulan (verifikasi).
Dari hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat penerapan bauran pemasaran (marketing mix) dan sudah dilaksanakan serta adanya strategi-strategi dalam menjaga eksistensi Royal Orchids melihat banyak bermunculan hotel-hotel baru di Kota Batu. Hal ini bisa dilihat dari kejayaan Royal Orchids selama 28 tahun dan masih banyak tamu yang berdatangan. Dapat disimpulkan bahwa pelaksanaan bauran pemasaran dan penetapan strategi pemasaran pada Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums Kota Batu sudah tergolong baik sehingga wajar saja masih banyak tamu yang berkunjung.
ENGLISH:
The development of the tourism industry, especially in Batu City, affects the increase of hospitality accommodation. The number of tourist destinations which can draw the attention of tourists to need a place to stay. As time goes, the growth of the tourism industry in Batu City is followed by the growth in the number of hotels, it makes competition among hotels. With a marketing strategy of marketing mix approach, it is expected that Royal Orchids can maintain its existence despite the emergence of many other competitors. The aim of this study is to determine the implementation of the marketing mix and strategy in maintaining the existence of the Royal Orchids of Batu City. Based on the background, this study is conducted under the title "Marketing Strategy Analysis of Marketing Mix Approaches in the Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums Batu City"
This study uses a descriptive qualitative approach. However, the aim is to describe how the marketing strategy of the marketing mix approach is applied by the Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums. The study subjects are 6 people from internal parties and 2 people are from external parties. Data analysis aims to simplify the results of the processed data, so that it is easy to read and interpret. Data is collected by observation, interview and documentation. Analysis of the data through three stages, namely data reduction, data presentation and drawing conclusions (verification).
The results of the research indicate that there is an application of the marketing mix and has been implemented as well as strategies in maintaining the existence of the Royal Orchids seeing many new hotels in Batu City. This can be seen from the glory of the Royal Orchids for 28 years. There are still many guests who arrive. It can be concluded that the implementation of the marketing mix and the determination of marketing strategies at the Royal Orchids Garden Hotel and Condominiums Kota Batu are already classified as good. So, it is only natural that many guests still visit.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Asnawi, Nur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi Pemasaran; Marketing Strategy; Marketing Mix | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Ana Zahrotut Toyyibah | ||||||
Date Deposited: | 31 Aug 2020 10:05 | ||||||
Last Modified: | 31 Aug 2020 10:05 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/20964 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |