Rizal, Syamsul (2020) Efektivitas iklan Kartu SmartFren versi 2000/Gb melalui YouTube terhadap minat beli konsumen: Studi pada Mahasiswa UIN Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
13510032.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Perkembangan teknologi dan informasi yang sangat pesat pada zaman modern seperti saat ini ditandai dengan cepat tersebarnya informasi kepada khalayak umum. Dilihat dari dunia usaha, YouTube adalah salah satu mendia online yang dapat digunakan sebagai media untuk mengiklankan suatu produk atau jasa. Kartu SmartFren versi 2000/Gb memanfaatkan media Online YouTube sebagai media untuk mengiklankan produknya.
Hal tersebut menarik bagi penulis untuk meneliti efektivitas iklan kartu SmartFren versi 2000/Gb melalui YouTube terhadap minat beli konsumen. Untuk mengukur efektivitas periklanan menggunakan metode EPIC Model yaitu, Empathy, Persuasion, Impact, dan Communication. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif deskriptif dengan cara pengumpulan data observasi, penyebaran kuesioner. Analisis data menggunakan analisis tabulasi sederhana.
Dari hasil penelitian menunjukkan total skor yang didapat dari responden atas penyataan yang diberikan, diukur menggunakan EPIC Model, kemudian diperoleh hasil. Empathy 3,20, Persuasion 3,33, Impact 3,6, Communication 3,54. Nilai EPIC Rate 3,41 secara keseluruhan dapat disimpulkan bahwa iklan kartu SmartFren versi 2000/Gb melalui YouTube terhadap minat beli konsumen cukup efektif.
ENGLISH:
The rapid development of technology and information in modern times such as today is quickly marked by the spread of information to the general public. Judging from the business world, YouTube is one of the online mendia that can be used as a medium to advertise a product or service. SmartFren Cards version 2000/Gb utilizing YouTube Online media as a medium to advertise their products.
It is interesting for authors to research the effectiveness of SmartFren cards advertising version 2000/Gb through YouTube to the interest of buying consumers. To measure advertising effectiveness using the EPIC Model method that is, Empathy, Persuasion, Impact, and Communication. This research uses a descriptive quantitative method by the collection of observation data, dissemination of questionnaires. Data analysis using simple tabulation analysis.
From the results of the study showed the total score gained from the respondents for the given statement, measured using the EPIC Model, then obtained the results. Empathy 3.20, Persuion 3.33, Impact 3.6, Communication 3.54. The EPIC value of the Rate 3.41, in total, can be concluded that SmartFren 2000/GB card ads through YouTube on consumer interest are quite effective.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rozi, M. Fatkhur | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Efektivitas; Komunikasi Pemasaran; Strategi Pemasaran; Metode EPIC Model; Effectiveness; Marketing communication; Marketing strategy; EPIC method models | ||||||
Subjects: | 15 COMMERCE, MANAGEMENT, TOURISM AND SERVICES > 1505 Marketing > 150502 Marketing Communications | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Syamsul Rizal | ||||||
Date Deposited: | 20 Jul 2020 09:29 | ||||||
Last Modified: | 20 Jul 2020 09:29 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/20281 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |