Sari, Rusdianti Maya (2013) Hubungan self efficacy dengan persepsi kejujuran akademik mahasiswa Fakultas Psikologi angkatan 2011 Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Introduction)
09410071_Pendahuluan.pdf Download (607kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: Indonesia)
09410071_Indonesia.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (Abstract: English)
09410071_Inggris.pdf Download (86kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 1)
09410071_Bab_1.pdf Download (310kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 2)
09410071_Bab_2.pdf Download (504kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 3)
09410071_Bab_3.pdf Download (589kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 4)
09410071_Bab_4.pdf Download (504kB) | Preview |
|
|
Text (Chapter 5)
09410071_Bab_5.pdf Download (290kB) | Preview |
|
|
Text (References)
09410071_Daftar_Pustaka.pdf Download (259kB) | Preview |
|
Other (Appendices)
09410071_Lampiran.rar Download (1MB) |
Abstract
INDONESIA:
Latar belakang penelitian ini adalah berpatok pada UUD R1 no 20 tahun 2003 tentang pasal 1 tentang tujuan dari sistem pendidikan yang ditunjang oleh UU Sisdiknas pasal 1 ayat satu tahun 2003 tentang penanaman sifat , namun fenomena curang akademik yang banyak dilakukan oleh peserta didik telah menggerogoti nilai dan fungsi dari tujuan dari pendidikan itu sendiri sehingga menghasilkan pribadi yang lebih mengutamakan hasil daripada proses. Self Efficacy merupakan salah satu faktor pembentuk yang dapat menunjang persepsi mahasiswa terhadap kejujuran akademik. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui tingkat Self Efficacy, tingkat Persepsi Kejujuran Akademik , serta hubungan antara Self Efficacy dan Persepsi Kejujuran Akademik.
Penelitian ini menggunakan jenis penelitian kuantitatif dengan menggunakan sampel randomisasi, peneliti mengambil 25% dari N 154 =38.5 peneliti memutuskan untuk mengambil 40 subjek. Metode pengambilan data yang digunakan angket, dan dokumentasi. Analisis hasil menggunakan korelasi product moment dengan bantuan SPSS 19.0 for windows.
Tingkat Self Efficacy mahasiswa psikologi angkatan 2011 berada pada kategori sedang dengan 67.5 %, Persepsi Kejujuran Akademik Mahasiswa fakultas psikologi juga berada pada kategori sedang dengan 67.5%.Korelasi positif sebesar 0.699 terhadap Persepsi Kejujuran Akademik dengan signifikansi 0.000. Artinya Self Efficacy memiliki korelasi yang positif dan signifikan terhadap Persepsi Kejujuran Akademik Mahasiswa Fakultas Psikologi Angkatan 2011 Universitas Islam Maulana Malik Ibrahim Malang.
ENGLISH:
The background this research is referring to the Constitution R1 No. 20 of 2003 concerning clause 1 of the aim in the educational system is supported by the Education Law clause 1 paragraph of the year 2003 on investment properties, but the phenomenon of academic cheating done by learners has undermined the value and function of the aim education it self so as to produce a more personal favor results than process. Self Efficacy is one form factor that supports the perception of academic honest. The aim of this study was to determine the level of Self Efficacy, Academic Honesty level perception, and the relationship between Self Efficacy and Perceptions of Academic Honesty.
This research uses quantitative research using randomized sampling, researchers took 25% of the N 154 = 38.5 investigators decided to take 40 subjects. The method of data collection used scale of Self Efficacy ,Perception academic honest, and documentation. Analysis of the results using the product moment correlation with SPSS 19.0 for windows.
The rank of Self Efficacy psychology students of degree 2011 was the category average with 67.5%, and Perceptions Academic Honesty psychology faculty are also in the average rank category with 67.5%. Positive correlation for
0.699 on Perceptions of Academic Honesty with significancy 0.000. That is Self Efficacy has a positive and significant correlation to perceptions of Psychology Faculty Student Academic Honesty Force 2011 Islamic University Maulana Malik
Ibrahim Malang.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Mulyadi, Mulyadi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Self-Efficacy; Persepsi Kejujuran Akademik; Perception Academic Honest | ||||||
Subjects: | 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology > 170103 Educational Psychology | ||||||
Departement: | Fakultas Psikologi | ||||||
Location: | 170103 | ||||||
Depositing User: | Ratih Novitasari | ||||||
Date Deposited: | 08 Sep 2015 11:04 | ||||||
Last Modified: | 08 Sep 2015 11:04 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1833 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |