Perancangan Kepanjen Education Park Kabupaten Malang: Tema arsitektur perilaku

Gustiyanto, Lukman Hakim (2014) Perancangan Kepanjen Education Park Kabupaten Malang: Tema arsitektur perilaku. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img]
Preview
Text (Introduction)
10660031_Pendahuluan.pdf

Download (816kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Abstract: Indonesia)
10660031_Indonesia.pdf

Download (30kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Abstract: English)
10660031_Inggris.pdf

Download (144kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Abstract: Arabic)
10660031_Arab.pdf

Download (176kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 1)
10660031_Bab_1.pdf

Download (708kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 2)
10660031_Bab_2.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 3)
10660031_Bab_3.pdf

Download (612kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 4)
10660031_Bab_4.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 5)
10660031_Bab_5.pdf

Download (963kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 6)
10660031_Bab_6.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text (Chapter 7)
10660031_Bab_7.pdf

Download (425kB) | Preview
[img]
Preview
Text (References)
10660031_Daftar_Pustaka.pdf

Download (5kB) | Preview
[img] Other (Appendices)
10660031_Lampiran.rar
Restricted to Registered users only

Download (36MB) | Request a copy
[img]
Preview
Text (Summary)
10660031_Ringkasan.pdf

Download (564kB) | Preview

Abstract

INDONESIA:

Fasilitas publik yang menunjang para generasi muda untuk mengembangkan daya pikir pengetahuan diluar sekolah mereka pada saat ini masih kurang diperhatikan. Hal ini yang mengakibatkan terhambatnya peningkatan kualitas pendidikan saat ini. Oleh karena itu dengan adanya Kepanjen Education Park ini selayaknya mampu menampung aktifitas siswa-siswi diluar jam sekolah dan diharapkan bisa ikut andil dalam mengembangkan kualitas pendidikan di negara kita, serta agar mereka mempunyai tempat untuk mengembangkan pengetahuan-pengetahuan mereka dalam dunia pendidikan. Kota kepanjen di Kabupaten Malang sebagai pemilihan tapak perancangan merupakan salah satu kawasan yang memiliki tempat-tempat pendidikan yang cukup banyak dan juga belum memiliki wadah bagi para pelajar untuk mengembangkan pengetahuan mereka diluar jam sekolah. Dalam pengembangan Perancangan Kepanjen Education Park sangat dibutuhkan pola perilaku-perilaku yang ada di lingkungan kawasan Kota Kepanjen. Upaya tersebut untuk mengatasi permasalahan yang selalu ada pada fasilitas publik berbasis pendidikan yang hanya sebatas sebagai kegiatan yang tidak difungsikan dengan benar. Sehingga dengan adanya penerapan Tema Arsitektur Perilaku yang menjadi titik acuan dalam perancangan Kepanjen Education Park. Dari penerapan tema ini memunculkan konsep yang diambil dari prinsip-prinsip yang ada pada Arsitektur Perilaku. Dari konsep yang diterapkan diharapkan hasil rancangan dari Kepanjen Education Park bisa sesuai dengan kondisi yang dibutuhkan saat ini dan masa mendatang dan hal ini menjadi kelebihan dalam perancangan.

ENGLISH:

Public facilities assisting the youths to evolve their contemplative knowledge out of school environment is necessarily to be considered. This drives to the difficulties of enhancing the quality of education nowadays. Kepanjen education park is expected can facilitate students’ activities outside the school, as a result, the students are able to advance their knowledge in the context of academic. The park, moreover, is designed in order to bring Indonesia to the better education system. Kepanjen –located in the district of Malang- is chosen due to its availability of places of education such schools and the lack of facilities in which the students can improve their knowledge outside the school. In the development of the design of Kepanjen Education Park, knowing behavior patterns of surrounding people is considerably needed. It is done in order to prevent the misuse of educational-based facilities as well. Therefore, the design under the theme of behavior architecture is carried out in the build of Kepanjen Education Park. The concept of the design adapts the principles of behavior architecture. Seeing from the applied concept, the design of Kepanjen Education Park is relevant to the conditions either in present or future
times. Also, it becomes the benefit of the design.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Kusumadewi, Tarranita and Maslucha, Luluk
Keywords: Perancangan Kepanjen Education Park di Kota Kepanjen; Arsitektur Perilaku; Education Park; Design; Kepanjen; behavior architecture
Subjects: 12 BUILT ENVIRONMENT AND DESIGN > 1201 Architecture > 120101 Architectural Design > 12010128 Behaviour Setting
12 BUILT ENVIRONMENT AND DESIGN > 1201 Architecture > 120108 Architecture of Public Structures > 12010810 Refreshment Facilities and Park Structures
Departement: Fakultas Sains dan Teknologi > Jurusan Teknik Arsitektur
Depositing User: Ratih Novitasari
Date Deposited: 10 Aug 2015 02:36
Last Modified: 10 Aug 2015 02:36
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/1142

Actions (login required)

View Item View Item