Sandi, Aprilla (2017) The influence of adversity quotient and entrepreneurship education toward entrepreneurial intention of students’ social science education department in Maulana Malik Ibrahim State Islamic University Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
13130130.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ENGLISH:
Unemployment is a problem that almost happens in every country, including in Indonesia. Unemployment rate in Indonesia continues to increase every year, especially educated unemployment. One of ways to overcome educated unemployment is growing the entrepreneurial intention. There are several factors that can influence the emerge of interset in something, where can be grouped into two that is derived from inside the individual and comes from outside the individual. From the inside individual there are adversity quotient, need for achievement. While the outside individual there are education, family environment and society environment. To growing up the entrepreneurial intention one of the ways is with adversity quotient and entrepreneurship education.
The purpose of this research are (1) Explain the influence of adversity quotient toward the entrepreneurial intention of students’ Social Science Education Department in UIN MALIKI Malang. (2) Explain the influence of entrepreneurship education toward the entrepreneurial intention of students’ Social Science Education Department in UIN MALIKI Malang. (3) Explain the influence of adversity quotient and entrepreneurship education toward entrepreneurial intention of students’ Social Science Education Department in UIN MALIKI Malang.
To achieve the purpose, using a quantitative research approach with the type of correlational research. The instrument used is a questionnaire. Instrument testing uses validity and reliability test. While the method of data analysis using multiple linier regression, with 70 respondent.
The result of this research can be concluded that: adversity quotient have positive effect to entrepreneurial intention partially 0,001. Entrepreneurship education have positive effect to entrepreneurial intention partially by 0.000. Simultaneously, both independent variables significantly influence the dependent variable Fcount 22,783> F table 3.130. The value of R square 0,405 (40,5%) and the residual 59,5% influenced by other variable not mentioned in research.
INDONESIA:
Pengangguran merupakan masalah yang hampir terjadi di setiap Negara termasuk di Indonesia. Angka pengangguran di Indonesia terus bertambah setiap tahun, khususnya pengangguran terdidik. Salah satu cara untuk mengatasi pengangguran terdidik yaitu dengan menumbuhkan minat berwirausaha. Ada beberapa fakor yang dapat mempengaruhi timbulnya minat terhadap sesuatu, dimana secara garis besar dapat dikelompokkan menjadi dua yaitu yang berasal dari dalam individu dan berasal dari luar individu. Dari dalam individu seperti adversity quotient, kebutuhan akan berprestasi. Sedangkan dari luar individu seperti pendidikan, lingkungan keluarga dan lingkungan masyarakat. Untuk menumbuhkan minat berwirausaha salah satunya yaitu dengan adversity quotient dan pendidikan kewirausahaan.
Tujuan penelitian ini adalah (1) Menjelaskan pengaruh adversity quotient terhadap minat berwirausaha mahasiswa Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial UIN MALIKI Malang. (2) Menjelaskan pengaruh pendidikan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial UIN MALIKI Malang. (3) Menjelaskan pengaruh adversity quotient dan pendidikan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha mahasiswa Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial UIN MALIKI Malang.
Untuk mencapai tujuan di atas, digunakan pendekatan penelitian kuantitatif dengan jenis penelitian korelasional. Instrumen yang digunakan berupa angket. Pengujian instrumen menggunakan uji validitas dan reliabilitas. Sedangkan metode analisis data menggunakan regresi linier berganda, dengan jumlah responden sebanyak 70 mahasiswa.
Hasil penelitian yang telah dilakukan dapat disimpulkan bahwa: adversity quotient berpengaruh positif terhadap minat berwirausaha secara parsial sebesar 0,001. Pendidikan kewirausahaan berpengaruh positif terhadap minat berwirausaha secara parsial sebesar 0,000. Secara simultan kedua variabel bebas berpengaruh signifikan terhadap variabel terikat F hitung 22,783 > F tabel3,130. Adapun nilai R square 0,405 (40,5%) dan sisanya 59,5% dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak disebutkan dalam penelitian.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Bashith, Abdul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Adversity Quotient; Entrepreneurship Education; Entrepreneurial Intention; Pendidikan Kewirausahaan; Minat Berwirausaha | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial | ||||||
Depositing User: | Isvina Unaizahroya | ||||||
Date Deposited: | 18 Apr 2018 14:22 | ||||||
Last Modified: | 18 Apr 2018 14:22 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/9849 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |