Prasetiyo, Agung (2014) المجتمعات التعليمية ودورها في تحسين كفاءة التعبير الشفهي لدى الطلبة في قسم تعليم اللغة العربية جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية بمالانج: بحث تجريبي كمي. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150017.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Learning community is to talk and share experiences with others, cooperate with others to create learning better than the study itself. In this research, Learning Community applied in increasing mastery ta'bir syafahi.
Formulation of the problem in this research is how to move Learning the application of community and how the effectiveness of learning community in improving students' ability in mastering Arabic ta'bir. while experimental research methods such as quantitative research. while the population studies majors Arabic Education Faculty of Science Tarbiyah and Teaching State Islamic University (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang.
The research instrument is a test (pre-test and post test), questionnaires, and observation. The results obtained from this study showed no significance amounted to 0,011. The significance value lower than 0.05. Thus Ha accepted, which means there is no influence of the application of the method
Learning community in improving students' ability in mastering Arabic ta'bir ie If Correlation (r) squared
(0.704) 2 equivalent to the result of 0.49 or 49%. While the remaining 51 because there are other factors outside of treatment that have been.
ABSTRAK
Learning community adalah berbicara dan berbagi pengalaman dengan orang lain, bekerjasama dengan orang lain untuk menciptakan pembelajaran yang lebih baik dibandingkan dengan belajar sendiri. Dalam penelitian ini, Learning Community diaplikasikan dalam peningkatan penguasaan ta’bir syafahi.
Rumusan masalah pada penelitian ini adalah bagaimana langkah penerapan Learning community dan bagaimana efektifitas Learning community dalam meningkatkan kemampuan siswa dalam penguasaan ta’bir arab. Sementara metode penelitiannya berupa penelitian eksperimen kuantitatif. Sedangkan populasi penelitiannya mahasiswa jurusan Pendidikan Bahasa Arab Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang. Adapun instrument penelitian ini berupa tes (pre tes dan pos tes), angket, dan observasi.
Hasil yang diperoleh dari penelitian ini menunjukkan ada signifikansi sebesar 0,011. Nilai signifikansi ini lebih rendah dari 0,05. Dengan demikian Ha diterima yang artinya ada pengaruh dari penerapan metode Learning community dalam meningkatkan kemampuan siswa dalam penguasaan ta’bir arab yaitu Jika Correlation (r) dikuadratkan (0,704)2 hasilnya 0,49 atau setara dengan 49 %. Sementara 51 sisanya karena ada faktor lain di luar treatment yang telah dilakukan.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Hasanah, Mamluatul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | المجتمعات التعليمية; كفاءة; التعبير الشفهي; Capability; Ta'bir Syafahi; Learning Community; Kemampuan; Ta’bir Syafahi | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 14 Dec 2017 15:35 | ||||||
Last Modified: | 14 Dec 2017 15:35 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8903 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |