Mubtadik, Mohamad Ayyub (2014) العلاقة بين قدرة الطلاب في قواعد النحو و قدرتهم في كتاب الجملة العربية في المدرسة التهذيبية بالمعهد العلي الإسلامي سومبرساري مالانج. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150103.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (7MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Qowaid Nahwu is one of the elements of Arabic is the Science who study a wide range of different words, I'rob, amil, and his followers of each word within the phrase is Arabic. While in Arabic there are some skills (maharah al b) is a person's skills to express idea in the form of writings, desire, or feelings in the form of posts with good order and properly. in general the writing skills of influencing so that students are able to write Arabic properly in the language they are learning.
Formulation of the problem in this research are (1) how students ' ability of understanding qowaid nahwu, (2) how the students ' ability of applying qowaid nahwu in Arabic language and examples of writing, (3) whether there is a connection between the understanding of qowaid nahwu with its application in writing skills. The inferensial purpose in this study was to determine whether there is a connection between the understanding of qowaid nahwu with its application in writing skills.
The researchers used a method of data analysis with product moment because the author connects two interrelated variables that is between the ability to understand the qowaid nahwu with the ability to write. As for the collection of data using the population as for according to case in the form of test.
Moreover، the result of the research can be seen through the schedule r table within 1% or 5% are as follows:
Rxy = 0,540 > 0,444 from r table 5%
Rxy = 0,540 < 0,561 from r tabel 1%
From the results above, note that the relationship between the ability to understand the qowaid nahwu with the ability to write an example Arabic has a relationship that was because the value obtained is smaller than r tables. Then Ho and Ha received declined.
Research hypothesis made related to that there is a relationship between the ability of students in learning nahwu and writing skills on class "B" Madrasah Diniyah At-Tahdzibiyah High Boarding Institutions Luhur Malang are acceptable, because the resulting relationship coefficient value is greater than the value of r tables. As for the interpretation of the coefficient of the correlation coefficient is low korelasinya interpreted the directive acceptable.
ABSTRAK
Qowaid Nahwu merupakan salah satu dari unsur-unsur bahasa arab adalah ilmu yang mempelajari berbagai macam kata yang berbeda-beda4 I’rob, amil, dan para pengikutnya dari setiap kata didalam kalimat bahasa arab. Sedangkan dalam bahasa arab terdapat beberapa ketrampilan (maharah al kitabah) adalah suatu ketrampilan seseorang untuk mengespresikan gagasan berupa tulisan, keinginan, atau perasaan dalam bentuk tulisan dengan susunan yang baik dan benar. secara umum keterampilan menulis betujuan agar para pelajar mampu menulis bahasa arab secara baik dan benar dengan bahasa yang mereka pelajari.
Rumusan masalah dalam penelitian ini yaitu (1) bagaiamana kemampuan siswa terhadap pemahaman qowaid nahwu, (2) bagaimana kemampuan siswa terhadap penerapan qowaid nahwu dalam menulis contoh bahasa arab dan, (3) apakah ada hubungan antara pemahaman qowaid nahwu dengan penerapannya dalam kemampuan menulis. Sedangankan tujuan inferensial dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada hubungan antara pemahaman qowaid nahwu dengan penerapannya dalam kemampuan menulis.
Peneliti menggunakan metode analisis data dengan product moment karena penulis menghubungkan antara dua variabel yang saling berhubungan yaitu antara kemampuan memahami qowaid nahwu dengan kemampuan menulis. Adapun pengumpulan data menggunakan populasi adapun penerapanya berupa tes.
Adapun hasil penelitian dapat dilihat melalui tabel r dalam 1% mapun 5 % adalah sebagai berikut :
Rxy = 0,540 > 0,444 dari r tabel 5%
Rxy = 0,540 < 0,561 dari r tabel 1%
Dari hasil diatas diketahui bahwa hubungan antara kemampuan memahami qowaid nahwu dengan kemampuan menulis contoh bahasa arab memiliki hubungan yang sedang karena nilai yang didapat lebih kecil dari pada r tabel. Maka Ho diterima dan Ha ditolak.
Penelitian hipotesis dibuat yang berkaitan dengan bahwa ada hubungan antara kemampuan santri dalam belajar nahwu dan keterampilan menulis pada kelas "B" Madrasah Diniyah At-Tahdzibiyah Lembaga Tinggi Pesantren Luhur Malang dapat diterima, karena nilai koefisien hubungan yang dihasilkan lebih besar dari nilai r tabel. Adapun interpretasi terhadap koefisien korelasinya adalah rendah dan koefisien korelasi yang ditafsirkan direktif dapat diterima.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Chamidah, Dewi | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | العلاقة; قواعد النحو; مهارة الكتابة; Correlation; Arabic grammar(Nahwu); Writing; Hubungan; Qowaid bahasa arab; Maharah kitabah | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 14 Dec 2017 15:36 | ||||||
Last Modified: | 14 Dec 2017 15:36 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8888 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |