الكفاءات التعليمية لمعلّمي اللغة العربية في مدرسة السعادة المتوسطة بونجاه غرسيك

Abadiyah, Sa’adatul (2014) الكفاءات التعليمية لمعلّمي اللغة العربية في مدرسة السعادة المتوسطة بونجاه غرسيك. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.

[img] Text (Fulltext)
10150099.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

ABSTRACT

The teacher is one of the elements of the management of education in the institution, his most sincere people to give kindness to his students through teaching , education , and direct them , and show them all the good and liked the way they showed it ugly and warn them about that. We know in Indonesia " Act " which suggests that every teacher should have the competence , competence include : pedagogical, personal competence , and social competence , and professionalism gained from teaching professionals . Pedagogic Competence is a distinctive competency , which will differentiate teachers to other professions. The question now is whether the Arabic teachers in Junior High School Assa'adah has an excellent pedagogic competence?.

Based on the above reasoning, this study aimed to describe the: (1)
Pedagogic Competence Arabic teacher in the learning process, (2) Pedagogic
Competence Arabic teachers in the evaluation of learning

The object in this study were all teachers of Arabic in MTs. Assa'adah Bungah Gresik consisting of junior teachers Assa'adah I Bungah Gresik, the amount of 2 teachers and teacher MTs. Assa'adah II Bungah Gresik which consists of 4 teachers. This research is a descriptive study with a qualitative approach. Methods of data collection in this study using interviews, observation, documentation, and questionnaires as a data supplement.

The results of this study, pedagogical competence of teachers of Arabic Mts Assa'adah Bungah Gresik Covers, (1) Most of the Arabic teacher makes learning globally Preparation Plan for one year, and they use teaching methods appropriate circumstances and abilities of students, for the achievement of learning objectives, classroom management capability they relate to the methods used, and they do not use instructional media due to limited media owned schools and teachers lack the ability to apply the latest media. (2) Most of the teachers in the evaluation of learning Arabic, they use test results as a tool to improve future exams, and for the selection of students to be able to follow a certain competence

ABSTRAK

Guru merupakan salah satu elemen pengelolaan pendidikan dalam lembaga, beliau orang yang paling ikhlas untuk memberikan kebaikan kepada murid-muridnya melalui pengajaran, pendidikan, dan mengarahkan mereka, serta menunjukkan kepada mereka semua jalan yang baik dan menyukai mereka, menunjukkan hal jelek dan memperingatkan mereka tentang hal itu. Kami tahu di Indonesia "Undang-undang" yang menunjukkan bahwa setiap guru harus memiliki kompetensi, kompetensi tersebut meliputi: kompetensi pedagogik, kompetensi personal, kompetensi sosial, dan profesionalisme yang diperoleh dari pengajaran professional. Kompetensi Pedagogik merupakan kompetensi khas, yang akan membedakan guru dengan profesi lainnya. Pertanyaannya sekarang apakah guru Bahasa Arab di Madrasah Tsanawiyah Assa’adah memiliki kompetensi pedagogic yang sangat baik?.

Berdasarkan pemikiran diatas, Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan tentang: (1) Kompetensi Pedagogik guru Bahasa Arab dalam proses pembelajaran, (2) Kompetensi Pedagogik guru Bahasa Arab dalam evaluasi pembelajaran

Adapun objek dalam penelitian ini adalah seluruh guru-guru bahasa Arab di MTs. Assa’adah Bungah Gresik yang terdiri dari guru MTs. Assa’adah I Bungah Gresik, dengan jumlah 2 guru dan guru MTs. Assa’adah II Bungah Gresik yang berjumlah 4 guru. Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Metode pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan metode observasi, wawancara, dokumentasi, dan angket sebagai data pelengkap.

Hasil penelitian yang diperoleh peneliti Meliputi, (1) Sebagian besar guru Bahasa Arab membuat RPP secara global untuk satu tahun, dan mereka menggunakan metode pembelajaran sesuai keadaan dan kemampuan siswa,untuk tercapainya tujuan pembelajaran, kemampuan pengelolaan kelas mereka berhubungan dengan metode yang digunakan, dan mereka tidak menggunakan media pembelajaran dikarenakan keterbatasan media yang dimiliki sekolah dan kurangnya kemampuan guru dalam mengaplikasikan media terbaru. (2) Sebagian besar guru Bahasa Arab dalam Evaluasi Pembelajaran, mereka menggunakan hasil ujian sebagai alat untuk memperbaiki ujian yang akan datang, dan untuk seleksi siswa sampai bisa mengikuti kompetensi tertentu

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Supervisor: Bahruddin, Uril
Keywords: الكفاءات التعليمي; معلّمي اللغة العربية; Pedagogic Competence; Arabic Teacher; Kompetensi Pedagogik; Guru Bahasa Arab
Departement: Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Mohammad Syahriel Ar
Date Deposited: 14 Dec 2017 08:36
Last Modified: 14 Dec 2017 08:36
URI: http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8885

Actions (login required)

View Item View Item