Robiatul Adawiyah, Yayah (2014) تجرية معهد المصدوقية في تكوين البيئة اللغوية لنتمية مهارة الكلام: دراسة وصفية في معهد المصدوقية كركسان-بربولنجو. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10150098.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (6MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
Speaking environment is everything that is heard and seen by the students of something that affects them in learning the Arabic language . Speaking skills are basic skills that help learners in mastering a foreign language , in fact required to develop Arabic -speaking environment . Because 1 or 2 hours is not enough in the classroom in each week. Language is directly influenced by the environment , researcher are interested in conducting research in boarding school Al - Masdhuqiah with the title " The Experience Al-mashduqiah islamic boarding school in shaping the language environment to improve speaking skills”.
The formulation of the problem in this study were 1 ) How -speaking environment in the form of Al - mashduqiah boarding school . 2 ) Any attempt mashduqiah cottage in the form of speaking environment . This research aims : 1 ) to determine the form of cottage -speaking environment in Al- mashduqiah . 2 ) to assess the efforts of Al - mashduqiah cottage in shaping the environment to improve the language skills of speaking . This research is a descriptive study with a qualitative approach . The research instrument using method 1 ) Interview, 2) Observation, 3) Documentation.
The results of this study that environmental Arabic Al - mashduqiah Kraksaan benchmark is synthetic or artificial environment . And linguistic activities in an artificial environment is providing vocabulary and conversation ( verbal expression
) and read ( reading comprehension ) and construction ( written expression ) and translation ( from Arabic to Indonesian ) and the exercise of linguistic and literary texts and writing articles and language laboratories . And efforts to form a lodge in speaking environment is holding a conversation the night , forming a monitoring language , linguistics demonstration , motivation , entered the stage happily using foreign languages ( Arabic and English ) , the spread of vocabulary and hold competitions in foreign languages.
ABSTRAK
Lingkungan berbahasa adalah segala sesuatu yang di dengar dan di saksikan oleh pelajar dari sesuatu yang mempengaruhi mereka dalam mempelajari bahasa arab. Keterampilan berbicara merupakan keterampilan dasar yang sangat membantu pelajar dalam menguasai bahasa asing, untuk mengembangkannya dibutuhkan lingkungan yang berbahasa arab. Karena 1 atau 2 jam saja tidak cukup di dalam kelas dalam setiap minggunya. karena bahasa langsung dipengaruhi oleh lingkungan maka, peneliti merasa tertarik untuk melakukan penelitian di pondok pesantren Al-Masdhuqiah dengan judul “Pengalaman Pondok Pesantren Al-mashduqiah dalam membentuk lingkungan Berbahasa untuk meningkatkan keterampilan berbicara”.
Adapun rumusan masalah dalam penelitian ini adalah 1) Bagaimana bentuk lingkungan berbahasa di pondok pesantren Al-mashduqiah. 2) Apa saja upaya pondok Al- mashduqiah dalam membentuk lingkungan berbahasa. Penelitian ini bertujuan: 1 ) untuk mendeskripsikan bentuk lingkungan berbahasa di pondok Al-mashduqiah. 2) mendeskripsikan upaya pondok Al-mashduqiah dalam membentuk lingkungan berbahasa untuk meningkatkan keterampilan berbicara. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kualitatif. Adapun instrument penelitiannya dengan menggunakan metode 1) Wawancara,
2) Observasi, 3) Dokumentasi.
Adapun hasil penelitian ini bahwa lingkungan bahasa Arab dipondok Al- mashduqiah Patokan Kraksaan adalah lingkungan sintesis atau buatan. Dan kegiatan linguistik dalam lingkungan buatan adalah menyediakan kosakata dan percakapan (ekspresi lisan ) dan membaca ( reading comprehension ) dan konstruksi ( ekspresi tertulis
) dan terjemahan ( dari bahasa Arab ke bahasa Indonesia ) dan latihan teks linguistik dan sastra dan menulis artikel dan laboratorium bahasa. Adapun upaya pondok dalam membentuk lingkungan berbahasa adalah mengadakan percakapan malam, membentuk pemantau bahasa, demonstrasi linguistik, pemberian motivasi, mengadakan panggung gembira menggunakan bahasa asing (Arab danInggris), penyebaran kosakata dan mengadakan lomba-lomba berbahasa asing.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Arifa, Zakiyah | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | البيئة اللغوية; مهارة الكلام; linguistic environment; skills of speak; Lingkungan Berbahasa; Keterampilan Berbicara | ||||||
Departement: | Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa Arab | ||||||
Depositing User: | Mohammad Syahriel Ar | ||||||
Date Deposited: | 14 Dec 2017 15:36 | ||||||
Last Modified: | 14 Dec 2017 15:36 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/8882 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |